سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایزوگام پشت بام چیست و چگونگی اجرای آن

نظر

ایزوگام پشت بام چیست و چگونگی اجرای آن : ایزوگام چیست؟ایزوگام به گونه‌ای از عایق آماده ضد نم و رطوبت گفته می شود که از فرآورده‌های نفتی بدست می‌آید و برای پوشاندن پشت بام، استخر و موارد مشابه به کار برده می شود. به عبارت دیگر، پوششی است عایق کننده که برای جلوگیری از رخنه و نفوذ آب به‌کار می‌رود.

ایزوگام پشت بام چیست و چگونگی اجرای آن

این پوشش مقاوم از جنس قیر و الیاف مصنوعی است که با استفاده از حرارت بر سطح بام چسبانده می‌شود و از نفوذ آب و رطوبت به سطح زیرین خود جلوگیری به عمل می آورد. عمر آن چیزی در حدو ده سال است.در گذشته عایق بندی رطوبتی ساختمان‌ها به روش سنتی و به به کارگیری آسفالت و قیر گونی انجام می شد، اما امروزه عایق‌های رطوبتی با مزیت‌هایی که دارند، جای روش های عایق بندی قدیمی را گرفته اند. این عایق ها در هنگام پی ریزی و ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ بهداشتی و پشت بام به کار گرفته می شوند. ضریب مقاومت ایزوگام با انجام آزمون های گوناگون در آزمایشگاه ‌ها افزایش پیدا می کند.

ایزوگام کاری پشت بام ایزوگام کاری پشت بام, عایق ایزوگام

جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

لایه‌های تشکیل دهنده ایزوگام :

  •     لایه پلی‌اتیلن یا پودر معدنی یا فویل آلومنیوم
  •     بافت
  •     پلی‌استر
  •     افزودنی های ویژه

کاربرد ایزوگام ‌با وزن اندک و مقاومت بالایی که دارد به عنوان عایق رطوبتی برای قسمت های مختلف استفاده می شود از جمله پشت بام‌ها، ایرانیت، فونداسیون، استخرها، مخازن آب، تونل‌ها، کانال‌های آبیاری، سرویس‌ بهداشتی، سردخانه‌ها، سدها، پل‌های هوایی، باند فرودگاه، پارکینگ‌های طبقاتی، مرغداری‌ها، لوله‌های آب گاز، نفت، دامداری‌ها و غیره…

در صورتی که ساختمان یا بنای شما از قبل ایزوگام شده و یا قیرگونی روی آن صورت گرفته است و اکنون پشت بام منزل شما نیاز به ترمیم و باز سازی دارد، می توانید از اجرای ایزوگام کمک بگیرید اما قبل از نصب ایزوگام جدید باید اقداماتی به منظور پاکسازی مواد قدیمی از روی پشت بام خود انجام دهید، به طور مثال جهت نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی پشت‌بامی که بیش از ده سال از ایزوگام کردن آن می‌گذرد و چین و چروک ، تورم ،شکاف، ول کردگی ایزوگام قبلی در سطح بام ویا افتادگی ایزوگام دیواره‌ها رخ داده است، باید مراحل زیر را پیش ببریم تا ایزوگام جدید کارایی بهینه ای داشته باشد.به احتمال فراوان ایزوگامی که مدت زمان  از عمر آن می‌گذرد دچار خاک گر فتگی در خلل و فرج  سطح عایق می‌شود که برای این کار نخست بایستی  تمام سطح ایزوگام به طور اساسی شستشو داده شود تا آلودگی و گردوخاک و هرگونه روغن یا چربی مانع  نچسبیدن ایزوگام جدید به سطح عایق پیشین نشود. ضمنا  شستشوی پشت‌بام فایده دیگری هم دارد و آن این است که با شستن پشت‌بام ایزوگام کار از نقطه ضعف های شیب بندی پشت ‌بام شما آگاهی  پیدا کرده و آن رابرطرف می کند,تا مانع آب گرفتگی در پشت ‌بام ایجاد نشود. بعد ایزوگام کار بایستی لایه‌های ایزوگامی که بر اثر مرور زمان خود را از سطح پشت ‌بام رها کرده‌اند را بلند کرده وجدا کند، در غیر این صورت نصب  ایزوگام روی آن ناکارامد است و از آنجایی که قیمت اجرا و نصب ایزوگام  بالاست باعث تلف شدن هزینه ی انجام شده می شود.ایزوگام کار در اقدام بعدی بایدشکاف عایق قبلی را به وسیله قیر نرم و مرغوب پوشانده و یک لایه ایزوگام به اندازه بریدگی و شکاف ها روی آن بچسباند تا مانع از شکافت آن بعد از نصب ایزوگام جدید گردد.