سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق رطوبتی نانو پشت بام

نظر

عایق رطوبتی نانو پشت بام: وجود نم در ساختمان باعث فساد و خوردگی اجزای ساختمان می‌شود و به تدریج به زیبایی و استحکام آن لطمه خواهد زد، اما این نم می‌تواند حتی عایق کاری حرارتی شما را هم خراب کند و به خاطر شرایط مساعدی که رطوبت برای رشد قارچ ایجاد می‌کند بهداشت ساختمان را با اشکال مواجه می‌سازد، بنابراین بهتر است برای دوام بیشتر، حفظ زیبایی، ایمنی و بهداشت ساختمان عایق کاری رطوبتی را هم از الزامات ساختمان محل زندگی خود بدانید.رایج ترین محل استفاده از عایق های رطوبتی، استفاده در محل پشت بام ها میباشد. به طور کلی به فضاهایی که در ساختمان در معرض ورود نم و رطوبت قرار داشته و میبایست نسبت به آب بندی و ایزولاسیون این فضاها اقدام نمود، فضای تر ساختمان گفته میشود.علاوه بر پشت بام و روف گاردن شامل کف آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، بالکن ها، کف پارکینگهای طبقات منفی، دیوارهای برشی طبقات منفی (به ویژه در مناطقی سطح آب زیرزمینی بالاست) نیز از مهمترین قسمتهای ساختمان اند که به عایق کاری نیاز دارند.

عایق رطوبتی نانو پشت بام

عایق کاری کف زیرزمین: کف زیرزمین و طبقه همکف در قسمت وسط آن ها معمولا نیازی به عایق کاری حرارتی ندارد، اما در صورت لزوم عایق کاری کف نیز مانند عایق کاری دیوارها انجام می شود. عایق کاری حرارتی کف طبقاتی که از زیر در معرض هوا قرار دارند با مصالحی مانند پشم معدنی (پشم سنگ و پشم سرباره) انجام می شود. اگر بخواهیم در عایق کاری کف از لایه نم بند استفاده کنیم، این لایه باید به سمت کف ساختمان باشد یعنی در قسمت گرم عایق قرار گیرد. سمتی از عایق که در معرض دید قرار دارد با موادی مانند تورسیمی یا رابیتس پوشانده می شود و سپس روی آن با گچ و یا سیمان پوشانده می شود.

عایق کاری دیوارهای ساختمان: بهترین راه برای عایق کاری دیوارهای خارجی ساختمان، ساختن دیوار بصورت دو لایه با ایجاد فاصله ی هوایی بین آن است و برای جلوگیری از پل زدن گرما (پل حرارتی) بین دو لایه باید از عایق های حرارتی استفاده کرد.فاصله ی بین دو لایه ممکن است با هوا پر شود که در این صورت فاصله ی بهینه بین 2 تا 5 سانتیمتر است. برای داشتن راندمان حرارتی بهتر می توان فاصله بین دو لایه را با عایق حرارتی پر کرد. عرض عایق حرارتی استفاده شده باید بیشتر از فاصله ی بین دو لایه دیوار باشد تا در هنگام نصب فضای بین دو لایه دیوار بطور کامل با عایق حرارتی پر شود.دو روش دیگر عایق کاری حرارتی دیوارهای خارجی، عایق کاری از بیرون ساختمان و عایق کاری از درون ساختمان است. از عایق حرارتی تخته ای صلب می توان برای عایق کاری دیوارها از بیرون ساختمان استفاده کرد و بر روی آن نما را اجرا کرد. این نماسازی می تواند یک تیغه ی آجری یا بلوک نمادار، تورسیمی به همراه اندود سیمانی باشد. بین عایق حرارتی و نمای ساختمان باید فاصله هوایی حدود 2.5 سانتیمتر ایجاد شود.قبل از عایق کاری حرارتی از داخل ساختمان باید مطمئن شد که تمام تاسیسات ساختمان مانند سیم ها، کلید ها و پریزهای برق، لوله ها در جای خود نصب و عایق کاری شده باشند، زیرا ممکن است هوا بتواند از محل کلید و پریزها به داخل ساختمان نفوذ کنند و یا لوله ها به دلیل عایق کاری نشدن در اثر یخ زدگی بترکند.درزها و شکاف های اطراف پنجره ها و درب های خارجی باید بطور کامل با استفاده از مواد عایق حرارتی، درزگیری شوند تا امکان نفوذ هوا وجود نداشته باشد.بعد از عایق کاری حرارتی از درون ساختمان می توان روی آن را با تخته گچی یا تور سیمی با اندود سیمان پوشاند و روی آن را تزئین کرد.

عایق رطوبتی نانو پشت بام

انواع عایق حرارتی برای عایق کاری دیوارها: 1. عایق کاری دیوار با استفاده از سازه: در این نوع عایقکاری شما از عایق های حرارتی انعطاف پذیر استفاده می کنید و لازم است عایق حرارتی بر روی یک قالب نصب شود و بعد بر روی آن نمای روی کار را نصب کنید. 2. عایقکاری دیوار بدون استفاده از سازه: در این نوع عایق حرارتی شما نیاز به قالب ندارید و عایق های حرارتی منعطف نمی باشند و شما می توانید بر روی آن، نمای را بدون قالب نصب کنید.

عایق ها به دو دسته اصلی تقسیم شده و روش کار هرکدام از آن ها متفاوت با دیگری می باشد: 1: عایق هایی که در ساختار آن ها حباب های هوا وجود دارد و موجب کاهش هدایت حرارت می گردد. 2: عایق هایی که حرارت را بازتاب می نمایند؛ پشت این عایق ها باید حدود 20 میلیمتر فاصله هوایی تعبیه شود.

شرکت گوهرابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات خود به شما هموطنان گرامی میباشد،شماره تماس کارشناس فنی شرکت: 09121754110

انتخاب عایق های حرارتی نیازمند به در نظر گرفتن پارامترهایی می باشد. انتخاب نوع عایق محدوده دمای کارکردی آن است. این بدان معناست که برای هر عایق محدوده دمایی خاصی تعریف شده است. در صورت وجود محدوده دمایی خاص عایق بهترین عملکرد را خواهد داشت و خارج از آن محدوده دمایی امکان دارد عایق عملکرد خود را از دست بدهد و یا باعث تغییر شکل آن شود. از مزایای بهره بری عایق های حرارتی می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی، پیشگیری از میعان و یا تبرید روی سطوح سرد، کاهش خطرات و آسیب به تجهیزات و مقابله با آتش سوزی، ضربه و خوردگی، کنترل دمای فرآیند و پروسه، کنترل دمای سطح برای حفاظت و ایمنی، کاهش مصرف منابع طبیعی، کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش هزینه های انرژی اشاره نمود.مصالح عایق حرارتی معمولا از مواد مرکب ساخته و مهیا می شوند. مواد و مصالح عایق حرارتی باید از نظر شکل ظاهری یکنواخت، بدون عیب و عاری از موادی باشد که مورد هجوم حشرات، قارچ ها و دیگر ارگانیزم ها قرار می گیرند.

عایق های حرارتی از لحاظ دمایی، جنس و عملکرد نیز به انواع و اقسام متفاوت دسته بندی می گردند. پشم سنگ، پشم معدنی و پشم شیشه از جمله عایق های حرارتی از لحاظ جنس، عایق همرفتی حرارت، عایق تشعشعی حرارت، عایق حرارتی منعکس کننده و عایق رطوبتی از جمله عایق های حرارتی از لحاظ عملکرد و عایق های گرم، عایق های سرد و عاشق های دما متوسط از لحاظ دمایی می باشند.