سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق کاری موتورخانه کرج

نظر

عایق کاری موتورخانه کرج: عایق کاری الاستومری به چه صورت است؟ عایق های الاستومری با وجود آن که در مقایسه با پشم سنگ و یا پشم شیشه از قیمت بالاتری برخوردار بوده اما از آن جایی که نیازی به پوشش اضافی نداشته و بسیار پایدار می باشد و همچنین دارای مشخصه های برجسته دیگری نظیر مقاومت حرارتی بالا، مقاومت در برابر جذب رطوبت، آسانی نصب و … بوده در رابطه با موارد با دمای پایین انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود به منظور عایق­ کاری لوله ها و کلکتورهای آب گرم، منابع ذخیره آب، مبدل­ها، دیگهای آبگرم با دمای سطح بالا و … با ضخامت های مختلف از عایق کاری الاستومری استفاده می گردد.

عایق کاری موتورخانه کرج

عایق های الاستومری را می توان بهترین گزینه به منظور عایق کاری سیستم های لوله کشی موجود و اجرا شده دانست. انعطاف این عایق ها بالا بوده و برای محیط هایی با فضای کاری پایین انتخابی ایده آل خواهند بود. عایق کاری الاستومری دو نمونه لوله ای و ورقه رول شده در سایز و ضخامت های متنوع می توان یافت. لبه های عایق (لوله ­ای یا ورق پتویی) با استفاده از چسب مخصوص و با چسبندگی بالا چسبانده شده و درزهای جدایش عایق از نوارهای درزگیر ویژه عایق الاستومری را به خوبی خواهد پوشاند. ساخت عایق ­های ورق ه­ای به شکل ساده، پشت­ چسبدار، پشت آلومینیوم، انجام خواهد شد. در عایق کاری الاستومری پشت چسبدار، لایه ای از چسب مسلح نخدار به پشت عایق وصل شده و به منظور قرارگیری آن بر روی سطح کار، تنها نیاز به جدا نمودن لایه کاغذی چسب بوده و بعد به راحتی می توان آن را به سطح چسباند و پس از آن نیز می توانید اقدام به درزگیری خط جدایش یا تماس دو سر عایق به کمک نوار درزگیری نمایید. البته گفتنی است که قبل از آن که عایق به سطح مورد نظر چسبانده شده حتما باید سطح مورد نظر را گردگیری و تمیز نمایید. عایق پشت چسبدار دارای نصب و اجرای سریع و ساده ای بوده و در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد نمود. در صورت قرارگیری عایق در محیط بیرون از ساختمان توصیه می شود به منظور مقاومت بیشتر در مقابل نور خورشید عایق پوشش­ دار آلومینیوم/ پلی­ اتیلن به کار برده شود.

نکات قابل توجه در زمان عایق کاری الاستومری: 1: انتخاب ضخامت عایق براساس دمای کاری سطح و جدول پیشنهاد شده از سوی سازنده 2: استفاده از لوله های زیر دو اینچ به منظور عایق کاری لوله ای و به کارگیری لوله های بالای دو اینچ در زمینه عایق کاری مخازن، کانال­ ها و … از عایق­ های صفحه­ای (رول)اقدام به اندازه گیری دقیق موقعیت عایق کاری و بریدن عایق طبق آن، 3: توجه به عدم وجود فشردگی و یا کشیدگی در عایق 4: به کارگیری الگوها یا شابلون­های هندسی مناسب برای اشکال پیچیده 5: استفاده از چسب مناسب برای نصب عایق و نظافت سطح کار پیش از شروع عایق کاری 6: درزگیری درز جدایش دو سر عایق به کمک نوارهای درزگیر و توجه به فشرده نشدن عایق کاری الاستومری

عایق کاری موتورخانه: عایق کاری موتورخانه شامل پوشش دهی تمام سیستم‌های گرمایش و سرمایشی، لوله‌ها، تجهیزات، دودکش و مخازن است. با توجه به اینکه هر مورد عایق کاری در چه شرایطی قرار دارد نوع عایق کاری آن متفاوت است. انواع عایق کاری با توحه به نوع عایق آن دسته بندی می‌شود. اجرای هر کدام از این عایق ها روش خود را دارد و باید طبق استاندارد مورد نیاز آن عایق کاری انجام گیرد. در ادامه به عایق کاری هر کدام از تجهیزات و اجزای موتورخانه به صورت جزیی پرداخته می‌شود.

عایق کاری موتورخانه کرج

عایق کاری مخازن آبگرم موتورخانه: منابع موتورخانه دمایی بین 60 تا 70 درجه سانتی گراد دارند. این منابع با توجه به اینکه آب مصرفی ساختمان را تامین می‌کنند همواره در حال احیا شدن هستند لذا تغییرات دمایی مختلفی برای آنها وجود ندارد. در گذشته بیشتر عایق کاری این مخازن بااستفاده از پشم شیشه انجام می‌شد. امروزه علاوه بر عایق کاری پشم شیشه، یک لایه ملو ماستیک نیز از روی پشم شیشه اجرا می‌شود که علاوه بر زیبایی استحکام و عمر عایق کاری را نیز بهبود می‌بخشد و تا حد زیادی از نفوذ آب و رطوبت به درون عایق جلوگیری می‌کند. نحوه عایق کاری با استفاده از این روش به صورتی است که ابتدا یک لایه کاغذ دور مخزن کشیده شده و از روی آن پشم شیشه اجرا می‌شود. بعد از پشم شیشه یک لایه پارچه روی مخزن کشیده شده و از روی آن مل و ماستیک بر روی پارچه اجرا می‌شود. بعداز این مرحله در صورت نیاز رنگ آمیزی بر روی عایق کاری انجام شده صورت می‌گیرد.

عایق کاری لوله ‌های موتورخانه:لوله‌های موتورخانه شامل لوله‌‌های سرد و گرم، لوله گالوانیزه، لوله سیاه، و یا لوله‌های پلیمری می‌شود. لوله‌های موتورخانه بسیار حساس هستند چرا که دارای اتصالات زیادی هستند و در صورت نشتی از یک اتصال، به تمام عایق سرایت کرده و باعث پوسیده شدن تمام موتورخانه می‌شود.

عایق کاری لوله های سرد: لوله‌های شامل سیال سرد در موتورخانه باید با استفاده از عایق فوم یا همان عایق الاستومریعایق کاری شوند. این عایق ها در عایق کاری لوله های گرم نیز کاربرد دارند. امااستفاده از آنها در لوله هیا سرد بازده بیشتری دارد. هزینه اجناس این نوع عایقکاری و اجرای آن به طور کلی بیشتر از عایق کاری مل و ماستیک است. این عایق‌ها باتوجه به دما و قطر لوله در ضخامت‌ها مختلفی تهیه شده اند و برای هر لوله بایدضخامت مناسب آن انتخاب شود. بعد از اجرای این نوع عایق کاری یک لایه دیگر می‌توانداجرا شود ولی اجباری نیست و این لایه شامل نوار است. این نوار در رنگهای مختلفیاست. نوع سیاه آن برای موتورخانه و نوع آلومینیومی آن در مواردی که لوله در معرضنور آفتاب است اجرا می‌شود.هدر رفت انرژی از سطوح داغ بدون عایق مانند دیگ، بویلر، لوله ها، کلکتورهای آب گرم، مبدل ها، دیگ های آب گرم، منابع ذخیره آب و دیگرتجهیزات گرمایشی زیاد است.همین امر باعث شده است راهکارهای زیادی برای جلوگیری از این هدررفتمعرفی شود. عایق کاری لوله های موتور خانه به عنوان یکی از راهکارهای مناسب، سهمبه سزایی در صرفه جویی انرژی گرمایشی دارد.برای اینک ه ذهنیتی از میزان انرژی تلف شده به دست آوریم، کافی است بدانیم که میزان هدررفت حرارت درهر ثانیه، از یک متر لوله دو اینچی بدون عایق در دمای 100 درجه سانتی گراد، 220وات و از یک متر لوله چهار اینچی در همان دما برابر 380 وات است.به همین دلیل ودلایل مشابه فراوان دیگر، در عصر حاضر اهمیت صرفه ­جویی انرژی بر کسی پوشیده نیستو همواره در سیاست ­گذاری ­های اصلی کشورهای توسعه­ یافته نقشی اساسی دارد. آمارهای جهانی حاکی از آن است که در حدود 60 درصد درآمد سرانه جامعه صرف خرید انرژی شده شده و بیش از 30 درصد انرژی تولیدی در جهان صرف وسایل گرمایشی می شود.اهمیت زیاد عایق­ کاری لوله های موتورخانه باعث شده است که در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، این امر ضروری ذکر شود.عایق­ ها بسته به کارکردشان به عایق ­های هدایت حرارتی، تشعشعی، رطوبتی، صدا و … تقسیم می­شوند وبر اساس جنس به دو دسته کلی تقسیم می­شوند: فوم­ های آلی مانندپلی ­استایرن، پلی­ یورتان، پلی­ اتیلن، فنولیک و …مواد غیر­آلی مانندپشم شیشه، پشم سنگ، پشم سرباره، فوم شیشه، سیلیکات کلسیم، پشم سرامیک، ورمیکولیت،پرلیت و …

عایق لوله: عایق لوله ها از اتلاف انرژی از لوله ها جلوگیری میکنند. در عایق کاری لوله های آب گرم ، میزان اتلاف انرژی گرمایی به شدت کاهش می یابد. در این مورد دمای آب بین 2تا 4 درجه گرمتر نگه داشته می شود.بهترین زمان عایق لوله زمانی است که لوله ها تازه کار گذاشته شده اند و ساختمان در مرحله نازک کاری باشد. در عایق کاری لوله از انواع فوم سفید، پشم شیشه و الاستومری استفاده می گردد.امروزه بیشتر از عایق های لوله ای الاستومری استفاده می گردد. این عایق ها جایگزین مناسبی برای فوم های سفید و پشم شیشه هستند. عایق لوله ای الاستومری در دو نوع وجود دارند : ساده و پوشش دار: – نوع ساده از پوشش برخوردار نیست. این عایق ها بیشتر در محیط های داخلی استفاده می شوند. – عایق لوله ای پوشش دار در فضای باز بیشتر کاربرد دارند. زیرا مقاومت بیشتری در شرایط محیطی دارند. قبل از انجام عایق لوله ، باید سایز لوله ها و مقدار عایق مورد نیاز بررسی شود. صخامت عایق نیز بستگی به مقاومت حرارتی آن و میزان دمای آب و دمای هوا دارد.

نحوه عایق کاری لوله های رو کار با پشم شیشه: 1- زدن ضد زنگ 2- پوشاندن لوله با پشم شیشه و نایلون 3- کار گذاشتن مقوا با نایلون 4- استفاده از مل، ماستیک، متقال و سریش و چسب چوب 5- رنگ کردن لوله ها 6- استفاده از نوار رنگی و فلش رفت و برگشت

نحوه عایق کاری لوله های تو کار با پشم شیشه : 1- زدن ضد زنگ 2- پوشاندن لوله با پشم شیشه و متقال 3- استفاده از مل، سریش و چسب چوب 4: عایق موتورخانه،عایق موتورخانه بیشتر جهت کاهش انرژی و مصرف سوخت به کار می رود. عایق موتورخانه بیش از 20 ? از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

قسمت هایی که در موتورخانه عایق کاری می شوند شامل :منبع، کلکتور، لوله های آب، شوفاژ برای عایق موتورخانه معمولا از پشم شیشه، مل، ماستیک و کرباس و رنگ آمیزی استفاده می شود. امروزه عایق های الاستومری جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های سنتی هستند. استفاده از الاستومری در عایق موتورخانه، سبب کاهش اتلاف انرژی و کارکرد آسانتر می شود.