سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق کاری رطوبتی بام در کرج و تهران

نظر

عایق کاری رطوبتی بام در کرج و تهران: عایق نانو چیست؟عایق نانو، یکی از عایق هایی است که می توان آن را به راحتی مانند رنگ، روی سطوح مختلف مانند سطوح فلزی و غیرفلزی کشید و از هدررفت انرژی جلوگیری کرد. عایق نانو عایقی است ضد آب بر پایه ساختار شیمیایی ارگانوسیلان که دوستار طبیعت و قابل حل در آب است. فناوری نانو در حال حاضر یک ابزار موثر و مقرون به صرفه برای افزایش بهره‌وری انرژی در ساختمان‌های موجود و همچنین ساخت و ساز جدید ارائه شده است.

عایق رطوبتی

عایق کاری رطوبتی بام در کرج و تهران

نکات اجرایی در عایق کاری رطوبتی: جهت عایق کاری بخش های مختلف ساختمان به خصوص پشت بام نکاتی باید مد نظر قرار گیرند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهد شد.سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه گرد و خاک، رطوبت و چربی باشد.هنگام بتن ریزی در قسمت های مختلف ساختمان می توان مواد عایق رطوبتی ویژه ای را به صورت پودر یا مایع به بتن اضافه کرد و بدین ترتیب بتن را در برابر آب و رطوبت مقاوم کرد.در بام های سبز معمولا کف بام را در محل باغچه ها، با ورق مسی یا گالوانیزه با شیب کافی و نیز دو لایه عایق رطوبتی مناسب می پوشانند.در عایق کاری رطوبتی بام متداول است که قیری که در بام ساختمان به عنوان ایزولاسیون رطوبتی استفاده می گردد به وسیله آسفالت و یا فرش موزائیک پوشانیده می شود. آسفالت پشت بام که ماده ای با خلل و فرج حدود 5 درصد است خاصیت عایق ندارد بلکه محافظ در مقابل تشعشعات ضعیف اتمی روی عایق است. برای روش شدن رنگ آسفالت، جهت عدم جذب حرارت بهتر است پودر سنگ سفید، رنگ پلاستیک رزین دار سفید یا رنگ آلومینیومی روی آن اجرا کرد.اجرای عایق بام باید در فصول خشک سال انجام پذیرد. چنانچه این کار در مناطق پر باران صورت گیرد، باید از کم بودن میزان رطوبت داخل بتن یا پرلیت روی بام اطمینان حاصل کرد. در غیر این صورت پس از اجرای عایق رطوبتی آب در زیر لایه عایق تبخیر شده و چون مفری برای خروج ندارد باعث جدا شدن لایه عایق از سطح بام و ایجاد برآمدگی می شود.کنج های 90 درجه نقطه ضعفی برای عایق های رطوبتی می باشند. بنابراین قبل از شروع به کار باید در این کنج ها با ملات پخی ایجاد کرد.پس از اتمام کار نوبت به مرحله آزمایش می رسد. ناودانی ها بسته می شوند و بر روی بام به مدت 24 ساعت آب می اندازند تا از عدم نشت آب اطمینان حاصل شود.

نانو عایق آنقدر کاربردهای گسترده ای دارد که می توان آن را در مواردی مانند زیر مشاهده کرد: 1: سقف کارخانه جات روی ورق‌های گالوانیزه 2: عایق کاری لوله‌های سرد و گرم موتورخانه برای کاهش مصرف انرژی 3: کانکس‌های فلزی 4: واگن‌های قطار و سقف اتوبوس‌ها 5: در کشتیرانی و کانتینرها 6: دودکش‌های حرارتی 7: عایق نماهای ساختمان های بلند و …

عایق رطوبتی

عایق کاری رطوبتی بام در کرج و تهران

انواع عایق نانو: عایق نانو در انواع مختلف و برای کاربردهای مختلفی تولید می‌شود. این عایق‌ها جایگزین مناسب و اقتصادی به جای عایق‌های سنتی مانند قیر و گونی در صنایع نفت و گاز و در صنعت ساختمان جهت کاهش و صرفه‌جویی در انرژی به کار می‌روند. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1: عایق حرارتی 2: عایق صوتی 3: عایق رطوبتی 4: عایق ضد تشعشع 5: عایق ضدخورندگی

عایق رطوبتی نانو چیست؟ رطوبت خصوصا در مناطق شرجی و مرطوب و در برخی صنایع می‌تواند موجب خسارت‌های زیادی شود. عایق رطوبتی نانو پلیمر از مواد پلیمری ساخته شده است که تاثیر زیادی در کاهش اثر رطوبت بر ساختمان دارند. با توجه به میزان مواد پلمیری که در ساختمان عایق استفاده شده است، تاثیر این نوع عایق می‌تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است که تمامی عایق‌های رطوبتی نانو، با دارا بودن پایه آبی سیلیکونی کاملا دوستدار محیط زیست بوده و هیچگونه ضرری برای اکوسیستم ندارند. برای نصب عایق رطوبتی نانو پلیمر از روش اسپری کردن استفاده می شود که به صورت لایه ای نازک سطح را می پوشاند و همین خاصیت باعث شده است که برای تمام انواع سطح ها مانند فلزی و غیرفلزی قابل استفاده باشد. البته نصب عایق رطوبتی نانو به صورت شخصی توصیه نمی شود و بهتر است که برای انجام این کار از افراد متخصص استفاده شود.

موارد استفاده عایق رطوبتی نانو: از این عایق رطوبتی می توان در موارد مختلفی مانند پشت بام، سرویس بهداشتی، استخر، پایه های پل، پایه ستون های برق، مخزن ذخیره لوله های خطوط انتقال نفت و گاز، عایق کاری حوضچه های پرورش ماهی، عایق کاری آبنما، کف کارخانه و فروشگاه، درزگیری و آب بندی پشت بام و … استفاده کرد.

برو به بالاتفاوت عایق سنتی و رطوبتی نانو: به طور سنتی بیشتر مردم از قیر و گونی برای عایق کردن ساختمان خود برای محافظت از رطوبت استفاده می کنند. قیر و گونی عایقی جامد است که پیش از نصب نیاز به تمیزکاری پشت بام، اندازه گرفتن فضا، تبدیل کردن به مایع و خطراتی مانند آتش سوزی دارد.با این حال حتی در مقابل برف و باران زیاد مقاومت ندارد و عایق رطوبتی های قدیمی مانند قیر و گونی و ایزوگام نفوذ ناپذیری بالایی در مقابل حجم بالای آب ندارند و نمی توانند حجم بالایی از آب و یا باران را تحمل کنند. حتما همه ما شنیده ایم که گفته می شود در هنگام برف پشت بام ها را از برف خالی کنید تا خطر نشت آب به سقف وجود نداشته باشد. همچنین در نصب عایق قیر و گونی باید سطح کاملا تمیز و عاری از رطوبت باشد تا عایق بتواند به خوبی به سطح بچسبد.