سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لزوم احداث و اجرای عایق های حرارتی در صنعت ساختمان سازی

نظر

لزوم احداث و اجرای عایق های حرارتی در صنعت ساختمان‌ سازی : در تاسیسات گرمایی، برای کم کردن تلفات حرارتی سطوح مختلف ساختمان، لوله‌ها، کانال‌ها و مخازن و جلوگیری از نفوذ رطوبت و انتقال صدا، از مواد و مصالحی به نام"عایق" استفاده می‌شود؛  عایق‌های حرارتی به میزان قابل توجه‌ای مانع این تبادل حرارت شده وهزینه‌های گرمایش و سرمایش و فضاهای داخلی را تا حد زیادی کاهش می‍ دهند. عایق کاری نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اتلاف گرما در فصل زمستان و خنک نگه داشتن فضای داخلی در فصل تابستان دارد. به این ترتیب علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفظ منابع انرژی برای استفاده آیندگان به پاکی محیط زیست نیز کمک می‍‌شود. 

لزوم احداث و اجرای عایق های حرارتی در صنعت ساختمان‌ سازی

با پیشرفت تکنولوژی و لزوم احداث ساختمان‌های سبک‍تر لازم شد که ضخامت جداره‌ها به حداقل کاهش یابد؛ در پی آن مسئله گریز حرارت از پوسته خارجی بنا مطرح شد. بنابراین به منظور کاهش هزینه ایجاد گرما و سرما، با قرار دادن عایق حرارتی در پوسته ساختمان‌ها ضریب هدایت حرارتی مجموعه را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند. اصولاً حرارت به سه طریق انتقال می‌یابد: تابش، همرفت هدایت. در دو طریق اول یک محیط گازی یا خلا برای انتقال گرما لازم است. ولی روش سوم انتقال در اثر تماس اجسام با یکدیگر صورت می‌گیرد. انتقال حرارت از جداره‌های خارجی ساختمان به شکل هدایت حرارت، مهمترین عامل اتلاف یا کسب حرارت در ساختمان‌های معمولی است. گرچه عایق کاری ممکن است تا حدودی هزینه ساخت و قیمت تمام شده ساختمان را افزایش دهد ولی در دراز مدت و حتی چند سال اولیه ، هزینه اولیه را با صرفه جویی لازم جبران خواهد کرد و موجبات آسایش و صرفه اقتصادی را فراهم می‌کند. عایق کاری مناسب بخش‌های مختلف ساختمان مانند سقف، کف و دیوارهای جانبی، همچنین عایقکاری لوله‌ها و سطوح داغ و سرد باعث افزایش راندمان انرژی می‌گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق حرارتی نازک عایق حرارتی نازک, انواع عایق حرارتی در کرج

اهمیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌های سنگین انرژی بر کسی پوشیده نیست. به طور متوسط بیش از 50% درآمد هر جامعه‌ای صرف تولید و یا خرید انرژی در آن جامعه شده و به طور متوسط 40% کل انرژی مصرفی، صرف سیستم‌های گرمایش و حرارتی می شود . مطالب فوق پاسخ مناسبی به سوال عایق حرارتی چیست را شامل می شود . عایق‌ کاری و فرهنگ آن در کشورهای توسعه یافته، یک اصل در طراحی و یک الزام در ساخت و ساز محسوب می شود؛ در حالی که اهمیت این اصل در کشور ایران جدی گرفته نشده است. لیکن در سال‌های اخیر، با توجه به هزینه‌های روز افزون انرژی در ایران و جهان به خصوص پس از برداشته شدن یارانه‌های انرژی، این مهم در بخش صنعتی و ساختمانی رشد چشمگیری داشته و فرهنگ عایق‌ حرارتی در کنار عایق‌ های صوتی و ضد آتش، آینده‌ای امیدوار کننده در این زمینه را نوید می‌دهد.