سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع قیرهای پلیمری در آسیاب برجی کرج

نظر

فروش انواع قیرهای پلیمری در آسیاب برجی کرج:قیر معمولاً از تقطیر نفت خام به دست می‌آید. چنین قیری قیر نفتی یا قیر تقطیری نامیده می‌شود. قیر نفتی محصول دو مرحله تقطیر نفت خام در برج تقطیر است. در مرحله نخست تقطیر، مواد سبک مانند بنزین و پروپان از نفت خام جدا می‌شوند. این فرایند در فشاری نزدیک به یک اتمسفر (واحد) انجام می‌شود. در مرحله دوم نیز ترکیبات سنگین مانند گازوئیل و نفت سفید خارج می‌شوند. این فرایند در فشاری نزدیک به خلاء صورت می‌پذیرد. در نهایت مخلوطی از ذرات جامد بسیار ریز به نام آسفالتن باقی می‌ماند که در ماده سیال گریس‌مانندی به نام مالتن غوطه‌ور است . اما برخی از انواع قیر در طبیعت و در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن در اثر گذشت سال‌های بسیار زیاد به دست می‌آید. چنین قیری، قیر طبیعی نامیده می‌شود و دوام آن بیشتر از قیرهای نفتی است. چنین قیری ممکن است به‌صورت خالص در طبیعت وجود داشته باشد.

عایق قیری

فروش انواع قیرهای پلیمری در آسیاب برجی کرج

انواع قیرقیر استخراج شده از نفت یا سنگ های معدنی مخصوص، قیر خالص نام دارد که با توجه به منشاء تشکیل، طبقه بندی می شود. قیرهای خالص همچنین برای اینکه خواص مورد نظر برای کاربردهای مختلف را پیدا کنند، تحت فرآیندهای دیگر قرار می گیرند و انواع مختلف قیر را ازجمله قیر دمیده، قیر محلول، قیر امولسیون، قیر پلیمری و... را تشکیل می دهند.

کاربرد قیرهای پلیمری:در بسیاری از صنایع و بخصوص صنعت ساختمان سازی استفاده از محصولاتی که بتوانند مانع نفوذ و پیشروی آب گردند پیش بینی شده است. یکی از این نوع محصولات ، عایق های پیش ساخته یا ایزوگام است. عایق رطوبتی پیش ساخته ساختاری متشکل از یک یا چند لایه معدنی یا آلی، اشباع شده در قیر یا سایر افزودنی های شیمیایی است. قیر باقی مانده برج های تقطیر در فشار معمولی و خلاء است که دارای رنگ سیاه بوده و در درجه حرارت معمولی جامد ویا نیمه جامد است. قیر خود دارای گریدهای مختلفی می باشد.
مصارف قیر:کاربرد مهم قیر به علت وجود دو خاصیت مهم این ماده است، غیر قابل نفوذ بودن در برابر آب و چسبندگی بالا  با توجه به این ویژگی ها، عمده مصرف قیر در راهسازی و عایق کاری است.

شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی میباشد.شماره تماس کارشناس فنی:09121754110

فروش انواع قیرهای پلیمری در آسیاب برجی کرج

مشخات قیر: 1- درجه نفوذآزمایش درجه نفوذ برای تعیین سختی قیر مورد استفاده قرار می گیرد. در این آزمایش از یک سوزن استاندارد تحت اثر بار 100 گرمی در مدت 5 ثانیه به داخل قیر در دمای 25 درجه نفوذ می کند. مقدار نفوذ برحسب دهم میلی متر درجه نفوذ نامیده می شود. هر چه درجه نفوذ کم تر باشد قیر سخت تر است.2- گرانرویهر چه کند روانی قیر بیش تر باشد خواص جامد بیش تری از خود نشان می دهد. واضح است در دماهای بالاتر کند روانی کم تر است. این مشخصه قیر با دستگاه سی بولت فیورل و یا به روش کینماتیکی اندازه گیری می شود. 3- درجه اشتعالدرجه اشتعال دمایی است که اگر قیر به آن دما برسد، گازهای متصاعد از آن با نزدیک شدن شعله، مشتعل می شوند و در سطح آن شعله به وجود می آید. حداکثر دمایی که می توان قیر را در کارگاه گرم کرد به درجه اشتعال محدود می باشد. 4- افت وزنیافت وزنی قیر در دمای بالا، در اثر تبخیر قسمتی از روغن ها و ترکیبات نفتی آن می باشد. این مشخصه نیز از خواص مهم قیر است. افت وزنی قیر در اوِن در دمای 163 درجه سانتی گراد و در مدت 5 ساعت (شرایط تقریبی پخت آسفالت) اندازه گیری می شود. 5- شکل پذیری یا انگمیاگر نمونه ای از قیر با سطح مقطع 1 سانتی متر مربع را با سرعت 5 سانتی متر/دقیقه بکشیم، مقدار افزایش طول نمونه را قبل از پاره شدن خاصیت انکمی قیر گویند. 6- درجه خلوصمی دانیم حلال قیر تترا کلرور کربن و سولفور کربن است. بنابراین اگر نمونه ای از قیر را در هر یک از این مواد حل کنیم، ناخالصی های آن باقی می ماند و از آن جا درجه خلوص قیر را می توانیم تعیین کنیم.7- درجه نرمیدرجه نرمی دمایی است که با رسیدن قیر به آن دما، قیر از حالت جامد به حالت روان در می آید. هرچه درجه نرمی قیر بیش تر باشد، حساسیت کم تری نسبت به تغیرات دما دارد. درجه نرمی قیرهای معمولی حدود 60 تا 70 می باشد.