سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع روش های آب بندی سازه های بتنی توسط انواع پوشش

نظر

انواع روش های آب بندی سازه های بتنی توسط انواع پوشش : سازه های بتنی از جمله مخازن آب و فاضلاب ، حوضچه ها ، تونلها ، تصفیه خانه های آب و فاضلاب ، کولینگ تاور ها و ... بنا به دلایل دوام و شرایط بهره برداری نیازمند آب بندی می باشند. آب بندی سازه های بتنی دارای روش و تکنیک های مختلفی است که هر یک بسته به شرایط و سازه مانند شرایط بهره برداری ، فشار منفی با مثبت ، جنس سازه ( بتنی –بلوکی یا آجری ) ، شرایط شیمیایی و مکانیکی بهره بردای ، مباحث اقتصادی ، دکوراتیو یا غیر اکسپوز بودن و .. می توانند مورد استفاده قرار گرفته و مفید باشند.

انواع روش های آب بندی سازه های بتنی توسط انواع پوشش

از جمله انواع روش های آب بندی می توان به پوشش های نفوذگر بتن ، پوشش های الاستومری دو جزئی ، پوشش های اپوکسی ، پوشش های اکریلیک، پوشش های پلی یورتان و ... اشاره کرد. از جمله این روش ها آب بندی بتن ، ترک و درزهای آبدار با استفاده از تزریق رزین پلی یورتان می باشد. از مزایای این روش ، سرعت بالا ، دوام بالا ، امکان اجرا در فشار مثبت و منفی ، جلوگیری از خوردگی و ... می باشد. مخازن فلزی معایب زیادی دارند از جمله اینکه دچار فرسایش و زنگ زدگی می شوند. همچنین این مخازن پس از گذشت زمانی سوراخ شده و دیگر قابل استفاده نمی باشند. هزینه خرید مخزن فلزی جدید و یا تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد می باشد. مخزن پلی اتیلن دو نوع تک جداره ودوجداره دارد که هر دو از مواد پلی اتیلن سنگین تولید شده اند. مخازن تک جداره دیواره ای به صورت لایه لایه دارد و مقاومت دیواره با افزایش تعداد لایه ها افزایش می یابد. مخازن دوجداره با دیواره ساختمند که از دو دیواره که سطح داخلی صاف و سطح بیرونی بر آمده دارد . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آب بندی مخازن فلزی آب بندی مخازن فلزی, عایق بندی انواع سطوح

به اصطلاح پروفیل مخازن پلی اتیلن دوجداره به صورت مارپیچی و یا حلقوی می باشد که مقاومت این مخازن به عوامل مختلفی از جمله ضخامت دیواره ها بستگی دارد. مقاومت مخازن دوجداره پلی اتیلنی در برابر مواد شیمیایی و بارهای ترافیکی در برابر مخازن تک جداره اصلا قابل مقایسه نمی باشد. از این مخازن در بسیاری از صنایع از جمله صنایعی که اسید را نگهداری می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. پوشش مخزن آب آشامیدنی باید عاری از فنل و ترکیبات فنل باشد ضمن اینکه در آن حلال ریز مولکول استفاده نشود و در مجاورت با آب آشامیدنی هیچ گونه آزادسازی به داخل آب نداشته باشد. این مورد در مخازن آن دمین (D min) تانکها نیز باید رعایت شود و پوشش مخازن آب دمین در خودروسازی ها، نیروگاه ها و مراکز حساس نیز از همین گونه است شرکت گوهر ابنیه پایتخت برای تولید این نوع پوشش دارای تاییدیه پوشش مخازن آب آشامیدنی از موسسه تحقیقاتی رنگ امیرکبیر است.