سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارکرد پوشش های پلیمری جهت افزایش طول عمر مخازن نگهداری

نظر

کارکرد پوشش های پلیمری جهت افزایش طول عمر مخازن نگهداری : افزایش طول عمر و اطمینان در کارکرد پوشش ها از اهمیت بالایی در صنایع گوناگون برخوردار است با معرفی پوشش های خودترمیم شونده گام بزرگی در افزایش طول عمر پوشش ها و کاهش هزینه های ناشی از آسیب دیدگی پوشش ها برداشته شده است. تا به امروز سیستم های خود ترمیم شونده با سه سامانه مشخص شده اند: سیستم های بر پایه کپسول، سیستم های آوندی و سیستم ذاتی. در هر سه مورد ذکر شده فرایند ترمیم پیامد آسیب به بستر می باشد و به صورت خودکار و بدون دخالت فرد انجام می شود تمام پلیمرها از گرمانرم گرفته تا گرماسخت توانایی خود ترمیم شوندگی را دارند.

کارکرد پوشش های پلیمری جهت افزایش طول عمر مخازن نگهداری

مهمترین ایراد پوشش­ های پلیمری در مقایسه با پوشش ­های بر پایه فلزات و سرامیک ­ها، خواص مکانیکی ضعیف آنها از جمله پایین بودن مقاومت به سایش یا سختی و همینطور فقدان هدایت الکتریکی آنها است. این خواص مکانیکی ضعیف عملا کاربرد پلیمرها را به عنوان پوشش ­های خود تعمیر شونده با محدودیت مواجه ساخته است. برخی از این خواص مکانیکی را می ­توان با وارد کردن نانو مواد در ساختار ترکیب بهبود بخشید، اما ممکن است به این ترتیب به سایر ویژگی های پوشش آسیب برسد. مواد خودترمیم شونده، به طور تقریبی برای بیشتر کاربردها و تمامی صنایع در آینده پیش بینی می شوند. کاربردهای محدود این پوشش ها تا به امروز بیشتر در زمینه خودرو، هوا فضا و صنایع ساختمان و عایق کاری مخازن است. استفاده از سیستم اتوماتیک ترمیمی در این نوع مواد به منظور بازگرداند پلیمرهای  آسیب‌دیده به حالت اولیه و بالا‌بردن عمر سرویس‌دهی پلیمر بسیار مهم است. این آسیب‌ها می‌تواند خراشیدگی در ساختار مواد  و یا حتی ترک پوشش‌ های پلیمری باشد. سیستم های هوشمند پلیمری تخریب، صدمه، خراش و ترک  قابلیت ترمیم خود به خودی دارند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید

رنگ های خود ترمیم شونده رنگ های خود ترمیم شونده, عایق های ترمیمی خود اصلاح مخازن

تاکنون مواد پلیمری مخزن مختلفی برای کاربردهای مختلف در این زمینه با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته ­اند. این قابلیت، ناشی از خواص ذاتی پلیمرها از جمله وزن کم آنها، در دسترس بودن فراوان، انعطاف پذیری، فرایند پذیری ساده و قابلیت مهندسی کردن برای اهداف مختلف است. مزیت‌های پلیمر آن است که به دلیل وزن کم، انعطاف پذیری، سهولت در تهیه و مواردی از این نظر می‌توان از انواع مختلف آن جهت کاربردهای گوناگون استفاده کرد. استفاده ساده (برای تشکیل پوشش به دماهای بالا نیاز نمی ­باشد).

2- اصلاح ساده (خواص محافظتی می­تواند به فرایندهای شیمیایی و فیزیکی مختلفی تقسیم بشود مانند: اکسیداسیون، تورم یا شبکه­ ای شدن).

3- امکان وارد کردن انواع افزودنی ها کاربردی به ترکیب پوشش مانند بازدارنده­ های خوردگی.