سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع روش آببندی و عایق کاری استخر

نظر

 

انواع روش آببندی و عایق کاری استخر:عایق بندی استخر میتواند در تنها با دیواره های بتونی دوام بیاورد و دیر یا زود آب استخر نشت میکند به همین دلیل عایق بندی استخر یکی از کارهای ضروری است که هنگام ساخت استخر باید انجام شود. دیوارهای بتونی یا دیوارهایی از جنس بلوک توخالی جهت اطمینان حاصل کردن از عایق بودن دیوارها و این که آب استخر در آینده نشت نکند کافی نیست. قبل از استفاده از استخر باید عایق بندی استخر یا ایزوگام استخر انجام شود تا در آینده مشکلی پیش نیاید  . مواد عایق بندی استخر؛انواع پودرهای نفوذگیر و مواد زودگیر و آنی گیر رطوبتی و انواع موارد مشابه در گروه پودری عایق رطوبتی استخر قرار می گیرند. این مواد که ظاهر پودری دارند می توانند در مقابل جریانهای مختلف آب در جهت فشار منفی به آب بندی استخر برگردد.

عایق کاری استخر

انواع روش آببندی و عایق کاری استخر

نکاتی در مورد عایق بندی استخر:بیشتر استخرها و سازه هایی که در آنها آب جریان دارد از نوعی بتون ساخته شده اند به همین دلیل برای عایق کاری استخر بهتر است از رنگ عایق استخر یا عایق رطوبتی استخر خاصی استفاده کنیم که از نظر شیمیایی شبیه به بتون باشد. زمان بندی انجام عملیات عایق کاری استخر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت جلوگیری از خراب شدن مواد عایق بندی استخر در استخرهایی که به تازگی ساخته شده اند باید لایه زیرین حداقل برای حدود 4 هفته یا یک ماه بماند و خشک شود قبل از آن که عایق کاری استخر انجام شود. لایه زیرین باید صاف و بدون ترک، خرابی یا هر نوع نقصی باشد. همچنین باید مراقب بود که هنگام عایق بندی استخر ، خاک، کثیفی یا هر نوع ماده اضافی باشد. معمولاً تمیز کردن این ها با هوا فشار قوی انجام میگیرد.استفاده از اسید خاصی هنگام انجام عایق بندی استخر باعث میشود موادی که برای عایق بندی استخر استفاده میشوند به عمق بیشتری نفوذ کنند. بعضی مواد نیز به بتون استخر اضافه میشود تا چسبندگی و خاصیت ضد آب بتون را افزایش دهند.
شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی میباشد.
شماره تماس کارشناس فنی:09121754110

ایزوگام استخر و عایق رطوبتی استخر به دو صورت خارجی و داخلی انجام میگیرد:عایق بندی استخر از خارج بیشتر جهت حفاظت از استخر در برابر فشار هیدرولیک آب است و عایق بندی استخر از داخل برای جلوگیری از نشت آب به بیرون است.از جمله ویژگی های یک عایق بندی استخر از داخل که به خوبی انجام شده است به صورت زیر است: 1: داشتن مقاومت خوب در برابر آب 2: انعطاف پذیر بودن لایه عایق بندی استخر 3: آشکار نبودن عایق استخر 4:مقاومت در برابر ترک هایی به عمق 3 میلیمتر 5:داشتن چسبندگی بالا 6: توانایی مقاومت در برابر فشار آب در حالت ثابت و حالتی که آب در جریان است 7:جلوگیری از رشد و تکثیر انواع قارچ ها و باکتری در استخر 8: ضرر نداشتن برای محیط زیست

عایق بندی استخر

انواع روش آببندی و عایق کاری استخر

نحوه عایق کاری استخر :سازه استخر قبل از اجرای ایزوگام:سازه استخر مهم ترین بخش استخر می باشد که بایستی به صورت حرفه ای طراحی و ساخته بشود . به طوری که بعد از دیوار چینی و سیمانکاری ، سازه دچار نشست و ترک خوردن نگردد.به همین علت زیرسازی در امر عایق کاری بسیار پر اهمیت می باشد. بعد از بتن ریزی و خشک شدن کامل آن وارد مرحله عایق کاری و ایزولاسیون می گردد.

عایق کاری حرارتی استخر:عایق‌کاری نامناسب استخر از یک طرف موجب از دست رفتن گرمای استخر و متعاقباً افزایش هزینه‌های مرتبط با گرم کردن استخر و از طرفی هم به ویژه در مناطق گرم که کاربرد استخر بسیار گسترده است، موجب هدر رفته شدن آب استخر خواهد شد که این مورد هم هزینه‌هایی در بر خواهد داشت.عایق‌ کاری حرارتی شامل عایق‌کاری دیواره‌ها و استفاده از پوشش برای سطح استخر می‌شود. استفاده از پوشش برای سطح استخر در استخرهای روباز کاربرد دارد. این پوشش بسته به شرایط استخر شما و به ویژه شرایط آب و هوایی می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد ولی پوشش‌های پلی‌اتیلن برای انواع استخر و شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مناسب هستند و علاوه بر عایق حرارتی بالا، اجازه نفوذپذیری اشعه ماوراءبنفش به داخل استخر را نمی‌دهند.

عایقکاری حرارتی استخر:عایقکاری دیواره‌ها که قسمت مهم عایق‌کاری حرارتی نیز است به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های موجود استفاده از حباب‌های در دیواره استخر است. این روش عمدتاً در استخر‌های باز به‌منظور محکم‌کاری صورت می‌گیرد.