سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای رنگ عایق قیری در دو حوزه راهسازی و عایق کاری

نظر

اجرای رنگ عایق قیری در دو حوزه راه‌سازی و عایق‌ کاری : قیر معمولاً در دو حوزه راه‌سازی و عایق‌ کاری به کار می‌رود. حدودا 90 درصد از قیر تولیدی، در حوزه راه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عایق ‌کاری، تنها 10درصد از مصرف قیر را به خود اختصاص می‌دهد که عبارتست از: پوشش کف، بام، لوله های زیرزمینی، محافظ فلزات و همچنین آب‌بندی مخازن، کانال‌ها، پل‌ها و تثبیت شن‌های روان ، رنگ آمیزی و … به کار می رود. قیر رنگی به علت استفاده از پلیمر خاصیت بهتری نسبت به قیرهای سیاه معمولی دارد به طوری که در مقابل گرما و سرما مقاومت بیشتری داشته و در نتیجه باعث بهبود عملکرد لایه آسفالته می‌شود.

اجرای رنگ عایق قیری در دو حوزه راه‌سازی و عایق‌ کاری

امروزه در بسیاری از کشورها بخش‌های مختلف بزرگراه‌ها را با آسفالت‌های رنگی مشخص می‌کنند و به جای رنگ‌آمیزی از چنین قیرهایی که حاوی رنگدانه‌های مختلف معدنی از جمله دی اکسید تیتانیوم هستند استفاده می‌شود. قیر رنگی از اختلاط قیر با رنگدانه‌ها به دست می‌آید. این رنگدانه‌ها به دو دسته آلی و غیرآلی تقسیم می‌شوند. رنگدانه‌های غیر آلی مانند اکسید آهن، اکسید کروم، دی اکسید تیتانیوم و رنگدانه‌های مخلوط (مثل کبالت آبی) برای رنگی کردن مخلوط‌های قیری مناسبند. این رنگدانه‌ها در هر شرایط آب و هوایی پایدار هستند اما رنگدانه‌های آلی که از حشرات و گیاهان استخراج می‌گردند، در برابر حرارت و شرایط آب ‌و هوایی ناپایدار، گران قیمت و برای اختلاط با قیر نامناسبند. قیر به کار رفته نیز نقش مهمی در تولید مخلوط رنگی دارد و بیشتر اوقات اکسید آهن قرمز و اکسید کروم سبز برای آن استفاده می‌شود. رنگ‌های شفاف و روشن را فقط می‌توان در بیندرهای بی‌رنگ (Pale colorless binder) به کار برد. این بیندرها فاقد آسفالتن و دارای رنگ پذیری بالایی هستند. اصولاً با این بیندرها می‌توان رنگ‌های متنوع تری با استفاده از اکسید آهن زرد، قهوه‌ای و سیاه و اکسید کروم سبز به دست آورد. البته به شرطی که مقاومت حرارتی مناسبی داشته باشند. در دماهای بالای 180 درجه سانتی‌گراد، اکسید آهن زرد و سیاه تبدیل به اکسید آهن قرمز می‌شوند. باید توجه داشت که دمای اختلاط معمولاً بیش از 180 درجه سانتی‌گراد است. همچنین از محصولات فریت روی با مقاومت بالای حرارتی برای رنگ زرد و مخلوط منگنز و اکسیدهای آهن برای رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری استفاده می‌گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق رنگ قیری عایق رنگ قیری, پرایمر قیری رطوبتی

رنگ قیری از ترکیب پودر حل کننده در نفت سیاه یا نفت سفید تولید می شود. استفاده از این رنگ باعث ایجاد رنگ سیاه بر روی سطح می شود. استفاده از این رنگ برای سطوح فلزی که در معرض رطوبت قرار دارند، بسیار مناسب می باشد. این رنگ ها خاصیت ضد قلیایی نیز دارند.