سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای سیستم حفاظت از سازههای بتنی و فلزی در مقابل خوردگی

نظر

اجرای سیستم حفاظت از سازه‌های بتنی و فلزی در مقابل خوردگی : حفاظت از سازه‌های بتنی و فلزی که در مجاورت و تحت تاثیر بارهای شیمیایی قرار گرفته اند، امری حائز اهمیت، جهت حفظ و دوام سازه ‌ها و نگهداری آن‌ها در برابر عوامل مهاجم در دراز مدت می‌باشد. در این بین خوردگی بتن و فولاد تقویت کننده بتن، هم از نظر رفتار عملکرد سازه و نیز از نقطه نظر اقتصادی یک مسئله مهم و جدی می‌باشد.اهمیت استفاده از پوشش‌‌های ضد اسید امروزه بر کسی پوشیده نیست. به دلیل استفاده وسیع از سازه‌های بتنی در شرایط متفاوت اقلیمی و انواع کاربری‌ها، در نتیجه بروز انواع آسیب ‌دیدگی‌ها در بتن، توجه به پایایی بتن از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا در غیر این صورت سازه بتنی در طول عمر مفید خود توانایی سرویس‌دهی مطلوب را نخواهد داشت.

اجرای سیستم حفاظت از سازه‌های بتنی و فلزی در مقابل خوردگی

سازه‌های موجود در صنایع که در معرض خوردگی شدید قرار دارند نیازمند پوشش‌های مقاوم در برابر آسیب‌ها و خسارات می‌باشند تا از حوادث غیر قابل پیش‌بینی جلوگیری نماید. سیستم‌های متداول ضد خوردگی در زمینه‌های مختلف و به روش‌های گوناگون قابل اجراء بوده و مانع بروز مشکلات در صنایع گوناگون خواهند شد. لاینینگ مخازن، با رزین اپوکسی و FRP (در مخازن، خنثی سازی پساب، میکسرها، حوضچه ها و بطور کلی محیط های درگیر با مواد خورنده یا بخارات اسیدی و قلیایی بکار گرفته می شود) که با استفاده از مواد پلیمری مختلف و با توجه به نیاز کارفرما تعریف می گردد. از این سیستم به راحتی می توان در سطوح فلزی اعم از مخازن فلزی لوله ها و شیرهای مدفون با اشکال مختلف هندسی بهره برد.

کاربرد های لاینینگ مخازن عبارتست از:

  1. انواع رزین های وینیل استر جهت سیستم های FRP و لاینینگ های ضد اسید.
  2. رزین های اپوکسی با هاردنرهای  آروماتیک جهت لاینینگ و پوشش های حفاظت شیمیایی.

پوشش ضد خوردگی پوشش ضد خوردگی, عایق بندی انواع مخازن

پوشش های پلیمری مقاومت و استحکام سطح بتن را افزایش می دهند و از ایجاد ترک خوردگی های سطحی ناشی از تنش های درونی بتن، تولید و خروج گازها از داخل بتن و انقباض سطحی حاصل از تبخیر آب جلوگیری خواهند کرد. همچنین فروپاشی تدریجی بتن از طریق برخورد آب باران نیز صورت گرفته که این تخریب به دو شکل شیمیایی (خوردگی) و مکانیکی (سایش) انجام می شود. پوشش های پلیمری به عنوان یک عامل استقامتی در برابر این پدیده های مخرب مقاومت خواهند کرد. هر یک از پوشش های پلیمری به صورت لاینینگ (لایه دادن) و اسپری تولید شده و سطح بتن را می پوشانند. لاینینگ مخازن، همچنین یکی از رایج‌ترین کاربردهای صنعت فایبرگلاس است، مثلا در آب‌بندی مخازن، پوشش سقف ها، عایق بندی مخازن در صنایع شیمیائی، تولید و یا مستحکم‌ سازی مخازن پی‌ وی‌ سی، ضد خوردگی مخازن فلزی و سایر موارد می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.