سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای بهترین روکش آسفالت جهت عایق بندی سطح خیابان

نظر

اجرای بهترین روکش آسفالت جهت عایق بندی سطح خیابان : ضخامت روکش‌ها معمولاً برای شرایط کمی بدتر از وضع متوسط روسازی طراحی می‌شود چه اگر ضخامت روکش بر اساس تقویت خرابی‌های موضعی طرح شود روکش فوق برای بقیه قسمت‌های راه بیش از طراحی شده بوده و مستلزم مخارج اضافی است. بنابراین نقاط ضعیف را باید قبل از اجرای روکش با اعمال روش‌های مناسب تا حد امکان تقویت نمود تا یک بستر یکنواخت برای روکش ایجاد شود. انجام صحیح و دقیق این عملیات قبل از روکش‌های هموارد کننده یا تقویتی موجب اجرای صحیح روکش‌ها و بازدهی حداکثر آنها خواهد شد.

اجرای بهترین روکش آسفالت جهت عایق بندی سطح خیابان

آسفالت یکی از انواع روش ها برای عایق بندی و یا پوشش معابر و جاده ها است و بهترین نوع پوشش برای معابر و جاده ها به حساب می آید بنا بر این انتخاب نوع آسفالتی که برای پوشاندن محل مورد نظر و یا عایق کردن سطح مورد استفاده قرار میگیرد نیز امری بسیار مهم است البته انتخاب نوع آسفالت برای آسفالت کردن معابر و جاده ها کاری بسیار راحت است ولی اگر هزینه و دوام را مورد نظر قرار دهیم و مقاومت و دوام این لایه پوشش برای ما مهم باشد و در پروژه ای بسیار بزرگ و حساس بخواهیم از این لایه استفاده کنیم انتخاب بسیار سخت می‌شود و لازم است بسیاری از شرایط را برای انتخاب نوع آسفالت مورد بررسی قرار دهیم . تمام نقاط ضعیف را باید با لکه گیری‌های مناسب مرمت کرد. وسعت مناطق ضعیف با افت و خیز زیاد را می‌توان به سادگی با استفاده زا تیر بنکلمن معین کرد. قبل از انجام مرمت‌ها باید به وسیله تیر بنکلمن در تعداد کافی از نقاط ضعیف افت و خیز برگشت پذیر را اندازه گیری کرد به طوری که وسعت کل منطقه ضعیف مشخص می‌شود. نقاط ضعیف را می‌توان از مقایسه مقدار افت و خیز آن با مقدار افت و خیز متوسط بقیه قسمت‌های روسازی تعیین نمود. لکه گیری خرابی‌های بنیادی باید با استفاده از یک لایه بتن آسفالتی طرح و اجرا شود تا مطمئن شد که این نقطه ضعیف به اندازه روسازی اطراف خود تقویت شده است. اجرای صحیح لکه گیری مانند جا دادن و کوبیدن کافی آسفالت در لکه‌ها باعث به وجود آمدن یک بستر یکنواخت و عملکرد خوب روکش خواهد شد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

بهترین روکش آسفالت بهترین روکش آسفالت, انواع روش روسازی آسفالت

عملیات لازم برای آماده سازی :

آماده کردن روسازی‌های بتنی برای اجرای روکش روی آنها باید در نهایت دقت انجام شود تا از ایجاد خرابی‌های بعدی در روکش جلوگیری به عمل آید. آماده سازی این گونه روسازی‌ها شامل یک یا چند عمل زیر است.

  • اندود کردن و پر کردن و زیر دال‌ها برای ایجاد یک بستر یکنواخت
  • شکستن دال‌ها به قطعات کوچکتر و نشاندن آنها بر روی بستر به وسیله غلتک‌های سنگین
  • ایجاد ترک در دال‌هایی که در جای خود محکم نیستند و ثابت کردن آنها بر روی بستر به وسیله غلتک‌های سنگین
  • برداشتن و تعویض مناطقی کع تخریب شده‌اند
  • لکه گیری مناطق خرد شده و جدا شده
  • آب بندی ترک‌ها برای جلوگیری از نفوذ آب‌های زیر دال به روکش

بعد از اعمال فوق در صورتی که دال بتنی حالت پایداری پیدا کرده باشد باید قبل از روکش روی آن را تمیز کرده و اقدام به پخش اندود سطحی نمود.