سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های ترمیم خرابی های آسفالت و درزها به شیوه ای نوین

نظر

روش های ترمیم خرابی های آسفالت و درزها به شیوه ای نوین : انتخاب روش‌های ترمیم خرابی‌های رویه‌های آسفالتی باید مبتنی بر استفاده از یک روش مهندسی باشد‌. بنابراین لازم است که از سیستم مدیریت نگهداری روسازی، به منظور بهینه سـازی اسـتراتژی‌هـای نگهداری روسازی در وضعیت خدمت‌دهی خوب و مناسب استفاده شود‌. پس از این که نیاز به ترمیم بخشی از روسازی مشخص شد، بلافاصله اقدام به ترمیم آن نمایید. راهکار اصولی برای نحوه ترمیم صحیح هر نوع خرابی آن است که علت (علل) بـروز خرابی مشخص و شناخته شود‌. تعیین علت خرابی به انجام ترمیمی مناسب کمک نموده و از به وجود آمدن مجدد خرابی جلوگیری کرده و یا حداقل موجب تاخیر آن می‌شود.

روش های ترمیم خرابی های آسفالت و درزها به شیوه ای نوین

این امر به ویژه زمانی که خرابی موجب بروز خطراتی در رانندگی شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چنانچه علت خرابی کافی نبودن قدرت باربری روسازی باشد، لکه گیری روسازی یک راه حل اصولی نبوده و در این گونه موارد باید بعد از لکه گیری و اصـلاح ناحیه خراب شده با روکش کردن ظرفیت باربری روسازی افزایش داده شود‌. از طرف دیگر اگـر علـت خرابـی روسازی وجود قسمت‌های ضعیف موضعی باشد، در این صورت بایـد این قسمت‌هـا اصلاح شـوند و معمـولاً احتیاجی به تقویت تمام روسازی نیست. روسازی راه‌ها بطور دایم در معرض انواع گوناگونی از تنش‌های ناشی از عواملی مانند بار ترافیکی‌، تغییر دما و میزان رطوبت‌، و تغییر شکل لایه‌های زیرین و بستر قرار دارند‌. که این تنش‌ها منجر بـه پیدایش نقایص و خرابی‌هایی در روسازی می شوند. ترک‌ها، چاله‌ها‌، تغییر شکل‌ها و دیگر انواع خرابی‌ها، آخـرین نتیجـه و پیامد فرسوده شدن روسازی است. به دلیل بروز خرابی‌ها و نقایص ایجاد شده، روسازی‌ها مستلزم نوعی از تعمیر و نگهداری هستند‌. هدف از نگهداری روسازی، اصلاح نقایص ایجاد شـده توسـط خرابی‌هـا و حفظ روسازی از آسیب و خسارت بیشتر است. به طور کلی عملیات تعمیر و ترمیم خرابی‌های رویه‌های آسفالتی به سه نوع،‌ نگهداری پیشگیرانه، اصلاحی و اضطراری تقسیم می‌شوند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید

روشهای ترمیم آسفالت روشهای ترمیم آسفالت, بهترین روش درزگیری آسفالت

به طور کلی درزگیری به روش های سنتی هم از نظر تجهیزات و هم از نظر نوع مواد و مصالح مورد استفاده با مواد و تجهیزات نوین درزگیری تفاوت های عمده ای دارند. در روش های سنتی از قیرهای امولسیون، قیرهای محلول و یا قیر خالص و تجهیزات پخش قیر ماشین و یا دستی استفاده می شود. درحالی که در روش های نوین از قیرهای اصلاح شده و با استفاده از وسایل و تجهیزات نوین شرایط بهتری را از نظر عملکردی فراهم می کند.