سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق کاری لوله های بتنی توسط انواع پوشش های آب بند کننده

نظر

عایق کاری لوله های بتنی توسط انواع پوشش های آب بند کننده : لوله بتنی به عنوان عاملی موثر در خدمت رسانی به منظور انتقال آب و فاضلاب از یک نقطه به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن است به علت فرسودگی و خوردگی دچار آسیب شود. این امر هزینه بسیار بالایی را در بر خواهد داشت. سنگین بودن وزن لوله های بتنی، احتمال شکستن آن ها در هنگام حمل و نقل، عدم سهولت عملیات نصب و خوردگی از جمله معایب این لوله ها به شمار می آیند. بدون تردید موضوع خوردگی لوله های بتنی و روش های پیشگیری از آن به مسئله ای حائز اهمیت در بین مهندسین و فعالان حوزه آب و فاضلاب تبدیل شده است.

عایق کاری لوله های بتنی توسط انواع پوشش های آب بند کننده

لوله های بتنی در صورت مجهز شدن به پوشش های مناسب و مقاوم، عمر طولانی تری خواهند داشت و دچار خوردگی نمی شوند. دلیل اصلی تخریب و خوردگی لوله های فاضلاب بتنی، اسید سولفوریک است که می تواند در قسمت های مختلف از جمله تاج لوله باعث تخریب شود. گرما و کم بودن شیب خط انتقال نیز می تواند خوردگی را تسریع بخشد و تخریب را افزایش دهد. به همین دلیل مهندسین به دنبال راه های مقاوم سازی لوله های آب و فاضلاب در برابر آسیب های ناشی از خوردگی و تخریب می باشند و توجه خاصی به این موضوع می نمایند. از جمله آسیب هایی که ممکن است به لوله های بتنی آب و فاضلاب وارد شود می توان به شکستگی، لب پریدگی، سایش، خوردگی عنصر مسلح کننده، تخریب بر اثر سیکل انجماد و انقباض و خوردگی بتن اشاره نمود. خوردگی یکی از مشکلات عمده لوله های بتنی و مهم ترین عامل تخریب آنها می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق کاری لوله بتنی عایق کاری لوله بتنی, مواد عایق بندی لوله های بتنی

راهکارهای جلوگیری از خوردگی لوله های بتنی :

 

  • استفاده از مواد شیمیایی به منظور پیشگیری از تبدیل ترکیبات سولفات هیدروژن.
  • افزودن مواد سمی به فاضلاب برای کاهش باکتری های بی هوازی.
  • پوشش دهی سطح داخلی لوله ها با پلی یورتان.
  • اسپری نمودن ترکیب گروت سیمان، مواد ضد میکروبی و اپوکسی به سطح داخلی.
  • استفاده از مخلوط نمک فلزات سنگین و اپوکسی.
  • پوشش داخلی لوله ها با استفاده از نانو رسوب های الکتروکینتیک.
  • استفاده از آرماتورهای ضد زنگ یا دارای روکش پلاستیکی.

عایق کاری اتصالات لوله در یک خط لوله تعداد زیادی از اتصالات، انشعابات، شیرها و ولوها، پمپ ها و انواع فلنج ها وجود دارند. در برخی مواقع نیاز به عایق کاری ایت اتصالات اجتناب ناپذیر است. پوشش در این نواحی معمولا در سطوح خارجی و با حذف افزایش مقاومت به خوردگی و ایجاد سد حرارتی است. معمول ترین نوع پوشش که در این نواحی استفاده می شود FBE یا پوشش پودر اپوکسی اتصال ذوبی است. چسبندگی بالا و خواص مقاومت به خوردگی مطلوب FBE را تبدیل به مطمئن‌ترین نوع پوشش برای اتصالات لوله کرده است.