سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترمیم ترک بتن با تزریق رزین اپوکسی و فوم پلی یورتان

نظر

ترمیم بتن فرآیند پیچیده ای است و با آنچه که در زمینه ساختن بتن تازه تجربه می شود بسیار متفاوت است در ترمیم بتن مواد جدید با مواد قدیمی باید طوری تلفیق گردد که ترکیبی مناسب به وجود آورد ودر طی زمان در برابر عوامل محیطی پایدار باشد این مقاله فلسفه درک نظام موجود در فرآیند ترمیم را برای مالکان ، مهندسان ، فروشندگان مصالح و پیمانکاران آشکار می سازد . ترک در بتن بدلیل بروز تنش های کششی بالاتر از ظرفیت بتن رخ می دهد ولی گاهی اوقات ممکن است وقوع تنش های کششی نشانه ای از منبع دیگری از تنش های خنثی باشد . از متداول ترین دلایل ترک خوردگی سازه های بتنی ، مسلح نبودن سازه در نقاطی که تنش کششی مشخصی که قابل یا غیرقابل پیش بینی باشد رخ می دهد .

ترمیم ترک بتن با تزریق رزین اپوکسی و فوم پلی یورتان

بتن و سازه ‌های بتنی در طول فرآیند ساخت و بهره ‌برداری دچار آسیب و تخریب می‌شوند .در این موارد ترمیم عضو یا سازه ی بتن امری ضروری است . پس از اتمام عملیات ترمیم بتن بین ناحیه مرمت شده و نواحی دست‌ نخورده ، بتن باید از لحاظ رنگ و طرح ظاهری یکنواخت و همگون باشد . علاوه بر این ناحیه مرمت ‌شده باید واجد شرایط زیر نیز باشد :

  • پیوستگی سراسری دائمی با بتن مجاور
  • نفوذ ناپذیری کافی جهت حفاظت بتن اصلی
  • عاری بودن از ترک های انقباضی و ترک های موئی
  • داشتن مقاومت کافی در مقابل یخبندان و آب شدن متناوب در موارد لزوم

منظور از  ترمیم بتن جایگزینی یا اصلاح اعضای آسیب‌دیده یا معیوب یک سازه بتنی است. تعمیر در واقع شیوه‌ای است که به طولانی‌تر شدن عمر مفید سازه و رسیدن به عمر مفید طراحی آن کمک می‌کند. یکی از روش های رایج ترمیم بتن ترک خورده تزریق رزین اپوکسی و فوم پلی یورتان می باشد . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

 ترمیم ترک بتن با رزین ترمیم ترک بتن با رزین, عایق کاری سازه های بتنی

ترک ها ، درزهایی که رزین در آنها تزریق می شود  باید از همه ی آلایندها و مواد آلی به خوبی پاک شود.از روشهای مختلف با بازدهی متفاوت برای پاکسازی ترکها استفاده می شود..استفاده مکرر از تزریق هوای فشرده و پس از آن آب ، از محل سوراخ های ایجاد شده برای انجام عملیات تزریق، روش مناسبی برای شستشو و پاکسازی ترکهای در معرض نشت آب می باشد. استفاده ی موفق از صابون ها در شستشو با آب، توسط تعدادی از دست اندرکارن گزارش گردیده است. حذف کامل صابون از درون ترکها مشکل بوده ، لذا ممکن است با توجه به این مشکلات استفاده از آن معقول و راضی کننده نباشد. استفاده از اسیدها برای تمیز کردن ترکها در عملیات بازسازی و ترمیم مجاز نیست. معمولا نباید در ترکهایی از رزین اپوکسی برای ترمیم و چسبندگی مجدد آنها استفاده می شود اقدام به تزریق آب نمود. از رزین اپوکسی می تواند برای تزریق در ترکهای مرطوبت نیز استفاده نمود، لذا آنها چسبندگی بالاتری در هنگام اتصال به بتن های خشک خواهند داشت.