سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه عایق حرارتی الاستومری و پشم سنگ در عایق کاری ساختمان

نظر

مقایسه عایق حرارتی الاستومری و پشم سنگ در عایق کاری ساختمان : وجه تمایز اصلی عایق های الاستومری و عایق های پشم سنگ در ساختار آنهاست. عایق های الاستومری جزء عایق های نسل جدید و مدرن است که دارای ساختاری سلول بسته است، یعنی از محفظه های خالی بسیار ریزی تشکیل شده است. اما عایق پشم سنگ از سنگ ها و فیبرهای معدنی به صورت الیاف دار ایجاد شده است و جزء عایق های سنتی به حساب می آید. به همین دلیل عایق الاستومری نصب بسیار ساده و سریعتری نسبت به عایق پشم سنگ نیز دارد. عایق های پشم سنگ بیشتر برای محیطهایی استفاده می شود که فاکتور رطوبت و نفوذ بخار آب زیاد مهم نباشد. البته این موضوع به این معنی نیست که عایق پشم سنگ در برابر رطوبت مقاوم نیست و یا در صورت استفاده در محیط های مرطوب کارآیی خود را از دست می دهد. بلکه نسبت به عایق های الاستومری از مقاومت کمتری در برابر رطوبت برخوردار است.

مقایسه عایق حرارتی الاستومری و پشم سنگ در عایق کاری ساختمان

این دو نوع عایق را می توان از بسیاری جهات با یکدیگر مقایسه کرد. در برخی از موارد عایق الاستومری بر عایق پشم سنگ برتری دارد و در برخی دیگر عایق پشم سنگ بر عایق الاستومری برتری دارد. اما بیان این نکته ضروری است که هر دو نوع جزء عایق های حرارتی با کیفیت هستند که ما با جزئیات بیشتری اقدام به مقایسه این عایق ها خواهیم کرد تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پشم سنگ در مقابل آتش بسیار عایق می باشد و همچنین میزان آتش سوزی در ساختمان را کاهش می دهد.عایق های غیرقابل اشتعال مانند الیاف معدنی پشم سنگ تحمل دمای حرارتی بالای 900 درجه سانتیگراد را دارد.  مقاومت حرارتی به معنای توانایی عایق در جلوگیری از پخش آتش در یک دوره زمانی می باشد و عکس العمل در مقابل آتش به قابلیت احتراق و پخش دودهای ناشی از آتش سوزی اشاره دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق های حرارتی الاستومری عایق های حرارتی الاستومری, مقایسه عایق الاستومری و پشم سنگ

 عایق الاستومری هم به صورت عایق حرارتی و هم به صورت عایق برودتی قابل استفاده است چرا که رنج دمایی که در آن عملکرد مناسبی دارد از -50 درجه سانتی گراد تا +105 درجه سانتی گراد است. به علاوه عایق الاستومری امکان ایجاد پوسیدگی، فساد و رشد قارچ و میکروارگانیسم را از بین میبرد.

 کاربردهای مهم عایق الاستومری اشاره می کنیم :

1- عایق الاستومری برای لوله های تبرید و لوله کشی های آب سرد و آب گرم به کار می روند.
2- عایق الاستومری در اجزای سیستم تهویه ، گرمایش و سرمایش ساختمانها استفاده می شود.
3- مجراها و کانالهای داخلی و خارجی ساختمان با عایق الاستومری پوشش داده می شوند.
4- در چیلرها و مخازن آب سرد برای جلوگیری از افزایش دما از عایق الاستومری استفاده می کنند.
5- در بسیاری از سیستم های مکانیکی در صنعت دارویی و صنایع دریایی عایق الاستومری کاربرد دارد.
6- عایق الاستومری در تاسیسات خورشیدی نیز به کار می رود.