سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای انواع آسفالت های گرم در صنایع و سطوح مختلف

نظر

اجرای انواع آسفالت های گرم در صنایع و سطوح مختلف : آسفالت گرم، مخلوطی است از سنگدانه‌های شکسته و دانه‌بندی شده و فیلر که در کارخانه آسفالت حرارت داده شده و با قیر گرم در درجه حرارت‌های معین، مخلوط و به همان صورت گرم برای مصرف در راه، حمل، پخش و کوبیده می‌شود. دوام زیاد، تولید یکنواخت، کنترل درجه حرارت و رطوبت مصالح و آماده شدن سریع برای عبور ترافیک، از مزایای آسفالت گرم است که بدون هیچگونه محدودیتی در راه‌ها، خیابان‌ها، فرودگاه‌ها، باراندازها، پایانه‌ها و پارکینگ‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد. 

اجرای انواع آسفالت های گرم در صنایع و سطوح مختلف 

آسفالت کاری مراحل مختلفی را شامل می شود که هر یک از این مراحل باید با دقت انجام شود. برای اینکه اجرای آسفالت به خوبی انجام شود باید از آسفالت با کیفیت استفاده شود. عدم استفاده از آسفالت با کیفیت، اجرای آسفالت را با مشکل مواجه خواهد کرد. در آسفالت کاری باید از ماشین آلات مناسب مانند غلتک استفاده شود تا آسفالت به خوبی بر روی سطح بچسبد. شرکت گوهر ابنیه پایتخت برای اجرای آسفالت بهترین نوع آسفالت و همچنین تجهیزات و ماشین آلات را به کار می برد که همین موضوع دوام و چسبندگی آسفالت را به زمین چندین برابر می کند.

اجرای آسفالت گرم اجرای آسفالت گرم, انواع آسفالت های سرد و گرم

طرح مخلوط‌ های آسفالتی :

هدف از طرح مخلوط‌های آسفالت گرم و بتن آسفالتی، انتخاب مناسب‌ترین و با صرفه‌ترین مخلوط مصالح سنگی و قیر است که ویژگی‌های زیر را برای پوشش‌های آسفالتی تأمین نماید.

  • قیر کافی داشته باشد تا ثبات و دوام آن را تأمین نماید.
  • استحکام آن به اندازه‌ای باشد که بار ناشی از ترافیک را بدون تغییر شکل تحمل کند.
  • فضای خالی کافی در آسفالت کوبیده تأمین شده باشد تا با افزایش درجه حرارت محیط و تراکم اضافی ناشی از عبور و مرور ترافیک سنگین که بیشترین افزایش آن در اولین تابستان پس از اجرا است، قیرزدگی و افت مقاومت پیدا نکند و در عین حال این فضای خالی در حدی باشد که موجب نفوذ آب و هوای بیش از حد به جسم آسفالت نشود.
  • کارآیی کافی را داشته باشد به طوری که به آسانی پخش و کوبیده شده و سبب جدا شدن مصالح از یکدیگر یا کمبود مقاومت نشود.
  • بافت سطحی آسفالت رویه و سختی سنگدانه‌های آن بتواند ضریب اصطکاک کافی را در شرایط جوی نامناسب تأمین کند.

انواع آسفالت گرم :

  • آسفالت رویه (توپکا)،
  • آسفالت آستر (بیندر)،
  • اساس قیری،
  • ماسه آسفالت،
  • آسفالت متخلخل

قبل از حمل و پخش مخلوط آسفالتی، سطح راه باید در طول کافی از هر نظر آماده و مهیا شود. اگر عملیات آسفالت روی قشرهای تقویت شده سنگی، زیر اساس، اساس شکسته و یا رویه آسفالتی اجرا شود، باید قبل از هرگونه ناهمواری و پستی و بلندی این سطوح طبق نقشه های اجرایی و به نحوی که مورد تایید دستگاه نظارت باشد، مرمت گردد و سپس اندود نفوذی و یا سطحی مطابق فصل مربوط در زیرسازی و روسازی و دانه بندی مصالح و آسفالت انجام شود. چنانچه عملیات روی پوشش های آسفالتی و یا بتنی اجرا می‌شود، اصلاح کلیه آسیب دیدگی ها شامل مرمت ترکهای طولی و عرضی، لکه گیری، تعمیر موضع قشرهای زیرسازی در صورت لزوم، تسطیح نشستها، اصلاح پروفیلها، پخش مصالح سنگی داغ روی سطوح غیر زده، تثبیت و مرمت آسفالت موجدار و فیتله شده، تعمیر و اصلاح پوشش بتنی و هر نوع کارهای تکمیلی دیگر، باید قبل از اجرای قشرهای جدید آسفالت انجام گیرد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.