سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردهای بتن شاتکریت پاشنده در تقویت کردن سازه ها

نظر

کاربردهای بتن شاتکریت پاشنده در تقویت کردن سازه ها : تکنولوژی شاتکریت به سرعت در حال پیشرفت می باشد. در حالی که بسیاری از مفاهیم اساسی ثابت مانده اند، در سال های اخیر تجهیزات اجرا از نقطه نظر سادگی در استفاده و ظرفیت آن ها بهبود چشمگیری یافته اند. امروزه دو روش کاربردی برای اجرای شاتکریت به صورت پاشش مخلوط خشک و پاشش مخلوط تر وجود دارد.

کاربردهای بتن شاتکریت پاشنده در تقویت کردن سازه ها

شاتکریت در زمینه های مختلف عمران کاربرد دارد و بیشتر کاربرد شاتکریت در حفاری های زیرزمینی در سنگ است. در زمینه های دیگر از جمله تعمیر سازه ها و معدن نیز شاتکریت کاربرد دارد که مثال های آن به شرح زیر است.

  • حفاری زیر زمینی: چاه، تونل و مغار.
  • تعمیر و تقویت سازه ها: پل ها، ساختمان ها، سازه های دریایی، سریز سدها.
  • معدن: در معادن زیرزمینی برای نگهداری زمین، در معادن سطحی برای حفاظت دیواره های شیب دار.
  • کاربردهای جدید: کف و دیواره استخرها؛ سازه های ضد حریق و انفجار.
  • بررسی کاربرد باکتری ها به عنوان عامل خود ترمیم در شاتکریت.

نحوه اجرای بتن پاششی یا شاتکریت :

همانطور که سابقأ گفته شد، بتن پاششی یا شاتکریت روشی است که در آن بتن یا ملات با فشار هوا به سطح مقابل پاشیده می­شود و تحت اثر اندازه حرکت خود، متراکم می­شود. از آنجایی که جایی که بسته به نوع پروژه های ترمیمی ، طرح اختلاط متفاوتی نیاز خواهیم داشت لذا مناسب است نوع پک شاتکریت خود را انتخاب نموده و در تمام مراحل اجرایی به موارد زیر مطابق توصیه های کارشناسان متخصص عمل نمود، جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کاربرد های بتن شاتکریت کاربرد های بتن شاتکریت, بهترین عایق مقاوم سازی شاتکریت

  • کنترل اختلاط :

در اختلاط بتن پاششی یا شاتکریت به شیوه تر با مشکل جدی روبرو نخواهید شد اما برای شیوه خشک بهتر است به این نکته توجه فرمایید که رطوبت بهینه مصالح خشک برای بتن­ پاشی طبق بند 7?2 دستورالعمل ACI 506 بین 3 تا 7 درصد است. با احتساب 2 درصد جذب رطوبت سنگدانه، مقدار رطوبت آزاد بهینه سنگدانه بین 1 تا 5 درصد خواهد بود. رطوبت کمتر از 3 درصد موجب افزایش پس­ ریز و ایجاد گرد و غبار زیاد و رطوبت بیشتر از 7 درصد سبب کلوخه­ شدن مواد سیمانی و سنگدانه پیش از پاشش می شود که پیامد آن کاهش کیفیت و افزایش پس­ ریز است. بنابراین لازم است برای کسب کیفیت ایده آل از مشاورین و متخصصین یاری جویید.

  • کنترل نحوه اجرا: 

دستیابی به کیفیت موردنظر بتن­ پاشیده از یک سو به انتخاب و به­کارگیری درست دستگاه­ ها و ماشین ­آلات و از سوی دیگر به مهارت پرسنل بستگی دارد.