سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد پوشش های ضد حریق در عایق بندی سازه های فلزی

نظر

کاربرد پوشش های ضد حریق در عایق بندی سازه های فلزی : در میان راهکارهای ارائه شده در این زمینه، استفاده از عایق‌ های حرارتی برای ذخیره‌سازی انرژی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. عایق‌ها با حفظ دمای سیستم در حالت سرد یا گرم مانع از هدررفت انرژی به محیط و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و الکتریسیته می‌ شوند. عایق‌های حرارتی با عملکرد بالا علاوه بر مقاومت حرارتی بالا و رسانایی حرارتی کم از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردارند. مقاومت بالا در برابر خوردگی در کنار سهولت اعمال این پوشش نسبت به سایر عایق‌های متداول در بازار از مزیت‌های آن بشمار می‌رود. علاوه بر آن، این پوشش به دلیل آب پایه بودن از سلامت و ایمنی بالایی برخوردار است و از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری می‌کند.

کاربرد پوشش های ضد حریق در عایق بندی سازه های فلزی

این محصول یک عایق حرارتی با عملکرد بالاست که به صورت پاششی و لایه لایه بر روی سطح گرم اعمال می‌گردد. تعداد لایه های اعمال این پوشش و فرمولاسیون آن بر اساس کاربرد، شرایط محیط مورد استفاده (صنعتی، شیمیایی و ساختمانی) و دمای سطح اعمال قابل تغییر است. این پوشش آب پایه و پایه پلیمری می‌باشد و برای عایق کاری سطوح داغ با حرارت متوسط طراحی شده است. این عایق دارای رسانایی حرارتی بسیار پایینی بوده و انتقال حرارت از سطح گرم به محیط بیرون را کاهش می‌دهد و در صورت اندازه‌گیری دما اختلاف دمای قابل توجهی قبل و بعد از اعمال پوشش در سطح مورد نظر مشاهده می‌گردد.

ویژگی ‌های پوشش ضد ریق حرارتی :

  • صرفه جویی در مصرف انرژی و در پی آن کاهش هزینه ­های عملیاتی واحد.
  • کاهش دمای سطوح داغ و افزایش ایمنی سطح در صورت تماس.
  • ضخامت پایین در دماهای پایین.
  • مقاوم به رطوبت و جلوگیری از پدیده خوردگی زیر عایق.
  • اعمال ساده و سریع.
  • مناسب برای تجهیزات با اشکال پیچیده.
  • چسبندگی مناسب به سطح زیرین.
  • غیرسمی و دوستدار محیط زیست.
  • قابل کاربرد در صنایع مختلف شامل صنعت ساختمان، فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، صنایع شیمیایی، نساجی، کاغذسازی و....

پوشش عایق حرارتی قابل پاشش پوشش عایق حرارتی قابل پاشش, انواع عایق حرارتی سازه های فلزی

در حال حاضر پوشش مقاوم به حریق فلزی دارای انواع مختلفی هستند. یکی از این پوشش ها مواد پاششی معدنی هستند که این مواد دارای گرانول های منبسط شده مانند ورمیکولیت و پرلیت می باشد که در سطوح خارجی و داخلی ساختمان های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند و از آنجایی که مواد پاششی معدنی عملکرد درست و دقت بالایی دارد ، استفاده از آن بسیار متداول بوده و اندازه ضخامت پاشش مواد در این روش بسته به نیاز به مقاومت در برابر حریق ساختمان متفاوت می باشد. از جمله مهم ترین کاربردهای این نوع پوشش را می توان در نیروگاه ها و پالایشگاه ها، انواع سازه های بتنی و فولادی، پارکینگ ها، استخرها، صنایع پتروشیمی، تونل ‌ها، کارخانجات صنعتی، لوله های سوخت و ساختمان سازی اشاره کرد. نوع دیگر این پوشش ها رنگ های منبسط شونده بوده که اکثرا بر پایه آب یا حلال می باشد. این پوشش ها امکان استفاده در شرایط ویژه جهت محافظت از ساختمان های فلزی و ستون داخلی ساختمان ها را دارد که حداکثر ضخامت آن 6 میلیمتر می باشد.