سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان برای عایق کاری حرارتی قسمت های مختلف سازه ها

نظر

بهترین زمان برای عایق کاری حرارتی قسمت های مختلف سازه ها : بهترین زمان برای عایق کاری سازه ها در زمان دیوارکشی و در هنگام ساخت می باشد که بسیار راحت تر و با هزینه کمتری نسب به ساختمان های احداث شده انجام می پذیرد. در زمان ساخت یک بنا، از روش های مختلف و متنوعی جهت عایقکاری ساختمان می توان استفاده نمود. می توان عایقکاری را ضمن اجرای نمای ساختمان (آجر نما، سنگ و کامپوزیت آلومنیوم ....) انجام داد. عموما عایق کاری دیوارها شامل دو روش می باشد. روش اول عایق کاری دیوار هنگام ساخت دیوار و روش دوم عایق کاری دیوارها پس از ساخت دیوارها. در هر دو روش عایق کاری دیوار عمل عایق کاری را به منظور عایق حرارتی می توان با کیفیت تقریبا برابر اجرا نمود ولی از نظر عایق کاری صوتی دیوارها کیفیت ها کمی تفاوت خواهند داشت و کفه ترازو به نفع روش اول می باشد. بهترین روش برای عایق کاری دیوارهای ساختمان، عایق کاری در زمان ساخت آن ها می باشد.

بهترین زمان برای عایق کاری حرارتی قسمت های مختلف سازه ها

در این زمان هزینه عایق کاری کمتر است و عایق کاری راحت تر می باشد. روش های عایق کاری مختلفی در زمان ساخت بنا وجود دارد که در زیر آورده شده است. می توان عایق کاری دیوارها را در زمان اجرای نمای ساختمان نیز انجام داد. همانطور که در زیر آمده است، در عایق کاری ساختمان در هنگام ساخت، می توان از سازه استفاده کرد که این مخصوص زمانی است که عایق های انعطاف پذیر استفاده می شود (مانند عایق های پشم سنگ پتویی و لحافی) یا می توان از روش عایق کاری بدون سازه برای عایق های صلب (مانند عایق پشم سنگ تخته ای فشرده) استفاده کرد. روش دیگر که در این زمان استفاده می شود، عایق کاری با استفاده از مصالح عایق مانند بلوک های عایق حرارتی یا ساندویچ پانل ها است که استفاده از این روش برای عایق کاری دیوارها آسان تر است و هزینه ی کمتری دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق کاری حرارتی دیوار عایق کاری حرارتی دیوار, اجرای عایق حرارتی

عایق کاری جدارهای ساختمان متشکل از یک لایه عایق حرارتی و یه لایه نمای نهایی (نظیر گچ و یا سنگ و آجر نما) می باشد. روش های گوناگونی جهت عایق کاری ساختمان وجود دارد که می توان با توجه به شرایط هر ساختمان مناسبترین و اقتصادی ترین روش را انتخاب نمود. با توجه به اینکه از چه نوع مصالح عایقی برای عایق کاری ساختمان استفاده شود، روش های عایقکاری مختلفی قابل تعریف است که در ادامه بدان اشاره شده است.

1- عایق کاری با سازه :
این روش برای گروه عایق های معدنی که انعطاف پذیری بالایی دارند استفاده می شوند. با توجه به صلب نبودن این عایق ها، لایه نمای نهایی نمی تواند مستقیما بر روی عایق نصب شود. بنابراین در این روش، دیوارها بوسیله پروفیل های چوبی و یا فلزی قاب بندی می شود و عایق حرارتی در میان فضای قاب بندی قرار می گیرد و در نهایت لایه نما بر روی سازه اجرا می شود. از جمله مهمترین روش های عایقکاری با سازه می توان به روش عایق کاری کناف و روش قاب بندی فلزی و رابیس اشاره نمود.

2- عایق کاری بدون سازه :
این روش برای گروه عایق های پلیمری که دارای صلبیت کافی هستند، استفاده می شود. با توجه به عدم انعطاف پذیری این عایق ها، لایه نمای نهایی می تواند مستقیما بر روی عایق نصب شود و نیازی به سازه و قاب بندی دیوار نمی باشد. از جمله مهمترین روش های عایق کاری بدون سازه می توان به روش دو دیوار و عایق مابین، عایق برد، پلی استایرن دانسیته بالا و ملات سیمان اشاره نمود.