سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید و اجرای ایزوگام دمیده جهت آب بندی بام و اندود کاری

نظر

تولید و اجرای ایزوگام دمیده جهت آب بندی بام و اندود کاری : ماده اصلی در تولید این نوع ایزوگام، قیر دمیده است و آن را با نام اختصاری BOF در بازار عایق رطوبتی می‌شناسند.قیمت ایزوگام دمیده نسبت به پلیمری پایین‌تر است و نیز کیفیت این عایق ضعیف و عمر کم‌تری دارد. قیر دمیده با استفاده از نفت کوره (مازوت) ، قیری است که در حالت معمولی به حالت جامد و سخت می‌باشد و از دمیدن هوای گرم به مازوتی که وارد برج تقطیر شده و پس از عمل بسپارش، در مرحله آخر عمل تصفیه بوجود می‌آید. همچنین قیر تولید شده با این روش نیاز به افزایش هیچ ماده‌ای دیگری ندارد و مستقیما" وارد دستگاه خط تولید ایزوگام می‌گردد .

تولید و اجرای ایزوگام دمیده جهت آب بندی بام و اندود کاری

مواد قیر به دلیل دمیدن هوای داغ پلیمر شده و خاصیت الاستیکی پیدا می‌کنند. در این فرآیند، هوای داغ با دمای بین 200 تا 400 درجه سانتی‌گراد توسط لوله‌های سوراخ‌داری که به محفظه حاوی مازوت متصل است دمیده می‌شود. در اثر انجام این فرآیند شیمیایی، اتم‌های هیدروژن موجود در مولکول‌های هیدروکربورهای قیر، با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود و با تشکیل آب، عمل بسپارش اتفاق می‌افتد. این نوع قیر بیشتر در ساختن ورق‌ های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندود کاری مورد استفاده قرار می ‌گیرد علامت اختصاری قیر دمیده R می‌باشد . مثلا قیر R80/25 به این معنی است که قیر تولید شده با درجه نرمی 80 و درجه نفوذ 25 می ‌باشد. ایزوگام دمیده از قیر دمیده با دمیدن هوا درون مازوت یا نفت کوره ساخته می‌شود، ایزوگام دمیده به دلایل متعددی نسبت به ایزوگام پلیمری عمر و کیفیت پایین تری دارد اما یکی از علل کیفیت و عمر کم ان استفاده از قیر بسته در مواد تشکیل دهنده ان است. با دمیده شدن هوا همراه با فشار بسیار زیاد به داخل مازوت، قیر دمیده تولید می‌شود که دمای ان داخل مازوت بین 200 تا 300 درجه است، هنگام نصب ایزوگام دمیده مقدار کمی بوی گازوئیل به مشام می‌رسد، همچنین ضخامت ایزوگام دمیده به دلیل کم بودن مقدار چسبندگی قیر دمیده زیاد است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کاربرد ایزوگام دمیده کاربرد ایزوگام دمیده, نصب ایزوگام در سازه ها

از قیر دمیده در ساخت ورقه ای عایق و پوششی در بام، باتری ماشین و اندود کاری استفاده می شود. قیر دمیده ماده ای هیدروکربنی است به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره. به طور کلی به حالت جامد دیده می شود که با افزایش دما حالت خمیری به خود میگیرد. قیر دمیده به کار رفته شده در ایزوگام دمیده باعث شده تا این نوع از ایزوگام نسبت به ایزوگام پلیمری کیفیت و عمر مفید کمنری داشته باشد. این نوع قیر بیشتر در ساختن ورق‌های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندود کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد مورد نیاز جهت ساخت ایزوگام با قیر دمیده: قیر دمیده، پلی آستر، تیشو، لایه آلومینیم 14 الی 16 میکرون، پلاستیک پشت لایه ایزوگام، پودر تالک برای تولید این نوع ایزوگام مازوت وارد برج تقطیر شده و پس از عمل بسپارش، تبدیل به قیر دمیده می ‌گردد. لازم به ذکر می‌باشد که قیر دمیده تولید شده نیاز به افزوده شدن هیچ ماده‌ای را ندارد و مستقیماً وارد دستگاه خط تولید ایزوگام می‌گردد.