سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای عایق بندی روف گاردن و روش های زیرسازی آنها

نظر

اجرای عایق بندی روف گاردن و روش های زیرسازی آنها : برای ایجاد روف گاردن در کل سقف باید لایه های متفاوتی را ایجاد کنید. اولین لایه برای ساخت روف گاردن لایه ضد آب است، لایه ضد آب در برابر یخ زدگی و جذب رطوبت مقاوم است. لایه دوم عایق است، این لایه بیشتر از  تخته های پلی استایرن اکسترود شده XPS، پنل های PIR یا فوم پلی اورتان ساخته شده است. پنل های PIR به عنوان لایه های عایق در روف گاردن بسیار مناسب می باشند؛ چرا که دارای شیارهای مخصوص در لبه ها است و باعث می شود آب باران به راحتی به سیستم فاضلاب منتقل شود.

اجرای عایق بندی روف گاردن و روش های زیرسازی آنها

قرار دادن لایه ضد آب از جمله اصلی‌ترین روش زیرسازی روف گاردن به شمار می‌رود که دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد. این لایه باید در پایین‌ترین سطح یعنی لایه بعد از سقف قرار گیرد. برای طراحی کردن این لایه دو اصل مهم باید رعایت شود، یکی اینکه وزن اضافه خاک و آب با ساختار ساختمان هماهنگی‌های لازم را داشته باشد و دوم اینکه بین ساختار ساختمان و لایه ضد آب یکپارچگی وجود داشته باشد. هزینه تعمیر لایه ضد آب بسیار بالا بوده و به همین دلیل باید از بهترین متریال‌ها که دوام طولانی دارد برای زیرسازی به عنوان لایه ضد آب استفاده شود. شما باید بدانید لایه ضد آب به عنوان یکی از مهمترین قطعات و لایه‌ها در روف گاردن به شمار می‌رود که دارای ویژگی‌های زیر است :

  1. در برابر اشعه نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشد.
  2. انعطاف پذیری زیادی داشته باشد، چرا که قطعات زیادی روی این لایه نصب می‌گردد.
  3.  در برابر مواد شیمیایی و حشرات مقاومت داشته باشد.
  4.  در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی مقاومت داشته باشد.
  5.  لایه محافظتی هم باید بالای لایه ضد آب قرار بگیرد تا از لایه ضد آب مراقبت کند.

عایق بندی روف گاردن عایق بندی روف گاردن, اجرای عایق رطوبتی

عایق فوم پلی استایرن اکسترود شده :

فوم پلی استایرن اکسترود شده با ساختار و قابلیت های منحصر به فرد خود، نیاز به ساخت سقف های سبز را برآورده می کند. این فوم اکسترود شده در قسمت بالای سقف بتنی قرار می گیرد و یک سد حرارتی مقاوم ایجاد می کند. روی این عایق می توان از سنگفرش، ماسه و خاک استفاده کرد و مکانی زیبا و دلنشین برای تفریح ساکنین ایجاد نمود. شما باید برای عایق روف گاردن، با روش زیرسازی روف گاردن آشنایی داشته باشید تا به بهترین نحو ممکن ایزولاسیون بام را انجام دهید. روف گاردن همان بام سبز است که زیبایی بی‌نظیری در پشت بام ساختمان‌ها ایجاد می‌کند. ساخت روف گاردن علاوه بر اینکه برای افراد دارای مزیت‌های اقتصادی می‌باشد، مزایای محیطی نیز به همراه دارد، ولی شما باید در مراحل و روش زیرسازی روف گاردن دقت بسیاری داشته باشید. پروفیل چوب پلاستیک یکی از متریال‌های پرکاربرد در بام سبز است که با استفاده از آن می‌توانید پس از عایق کاری مناسب محل مورد نظر، از این محصول جهت کفپوش پشت بام استفاده کنید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.