سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه عایق کاری پشت بام منازل با قیر و گونی

نظر

نحوه عایق کاری پشت بام منازل با قیر و گونی : این نوع از عایق ها یک روش کاملاً سنتی بوده و به صورت متداول هم مورد مصرف قرار می گیرند. دلیل کاربرد بسیار زیاد این روش وجود مواد اولیه (گونی و قیر) آن است که به صورت فراوان در هر شهر و مکانی یافت می شود و به همین خاطر برای عایق کاری بیشتر از این روش استفاده می کنند.

نحوه عایق کاری پشت بام منازل با قیر و گونی 

گونی قابل استفاده در روش قیر و گونی از طریق کشورهای خارجی وارد ایران شده و به صورت گونی درجه یک، درجه دو و درجه سه و همچنین در سایزهای مختلف قابل عرضه در بازار هستند. بر طبق استاندارد اعلام شده، بهترین گونی جهت عایق کاری ساختمان باید دارای 380 گرم وزن در هر مترمربع بوده و همچنین ریزبافت، نو، سالم، بدون چروک و فاقد آلودگی باشد. زمان مناسب برای قیر و گونی توجه داشته باشید که عایق کاری را نباید در زمان بارش باران و بر روی سطح های مرطوب انجام داد. اجرای عایق کاری جامد تا زمانی که گرم و روان است، امکان پذیر می باشد. یادتان نرود که روی قسمت های عایق کاری شده نباید راه رفت و در صورت لزوم با کفش بدون میخ بر روی سطوح عایق شده حرکت کنید. در زمان عایق کاری با قیر دمای قیری که استفاده می شود، نباید بیشتر از 177+ درجه سلسیوس باشد. برای محکم کردن لایه های عایق نیازی به استفاده از میخ نبوده و تنها لازم است که لایه ها از هر طرف در حدود 10 سانتی متر هم پوشانی داشته و به قیر کاملاً چسبیده شوند. لایه رویی را باید در سمتی قرارداد که مطابق شیب بندی بوده و آب از روی آن به لایه زیرین سرازیر شود.

عایق کاری با قیر و گونی عایق کاری با قیر و گونی, عایق قیرگونی پشت بام

نکات قبل از اجرای قیر گونی :

  • ‌در سرویس‌های بهداشتی شیب بندی کف سرویس‌ها مهم بوده و به عمر عایق کمک  می‌کند.
  • ‌لوله‌های فاضلاب ایرانی و نیز کف شورها بایستی از کف ‌همسطح با سیمان بریده شوند تا مانع جریان آب نشوند.
  • ‌شیب پشت بام نیز باید مانند سرویس باشد.
  • ‌دیواره‌ها را بهتر است تا 60سانتیمتر از کف توسط عایق قیرگونی یا ایزوگام آب بندی کرد.
  • ‌بدلیل نفوذ آب از دیواره، شستشوی دیواره‌های حمام و دستشویی و پاشش آب حین باز شدن دوش انجام گیرد.
  • ‌عایق (ایزوگام یا قیرگونی) درون لوله‌های کفشور تا 10 سانتیمتر چسبیده و آبندی انجام می‌شود.

نوع قیر مصرفی باید نسبت به شرایط آب و هوایی استفاده گردد. پس از اتمام عایق کاری از یک لایه بتن آسفالتی استفاده شود. ضخامت آسفالت باید حداقل 2 سانتیمتر باشد و در زمستان و هوای سرد, درجه حرارت آن 120 درجه سانتیگراد و در هوای گرم حداقل 60 درجه سانتیگراد باشد. قیرهای مصرفی نباید با حرارتی بیش از 150 درجه سانتیگراد گرم شوند، زیرا در حرارت زیاد و بالا قیر تجزیه شده و خصوصیات آن تغییر می کند. قیر باید تا زمانی که گرم و روان است، مصرف گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.