سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش درست اجرا و نصب ایزوگام در سطوح ساختمانی

نظر

روش درست اجرا و نصب ایزوگام در سطوح ساختمانی : توجه داشته باشید ایجاد عایق پوششی بر روی پشت بام و یا حتی دیوارهای ساختمان منزل، کاری ضروری با اولویت بالا هست. به همین دلیل افراد سعی دارند با استفاده از بهترین نوع ایزوگام ، سقف و دیوارهای خود را از هرگونه رطوبت مصون دارند. اما چنانچه نصب ایزوگام، راه اندازی و اجرای کامل به طریقه صحیح صورت نگیرد انتظار آنها برآورده نخواهد شد. در نتیجه خرید ایزوگام برایشان بی ارزش خواهد بود. در ایران روش های معمولی برای اتصال کاملا ایمن پوشش رطوبتی به سطح زیرین به کار می رود که از جمله آنها استفاده از حرارت و چسباندن ایزوگام روی سطح است.

روش درست اجرا و نصب ایزوگام در سطوح ساختمانی

ایزوگام پوششی ضد آب و رطوبت است که با بهره‌گیری از قیر اصلاح شده با افزودنی‌های پلیمری تولید می‌شود. در واقع، مقاومت قیر در برابر دماهای بالا و پایین با استفاده از این افزودنی‌های پلیمری بهبود می‌یابد و فرآورده‌ای مناسب برای عایق‌بندی رطوبتی در محیط‌های گرم و سرد بدست می‌آید. در فرآیند تولید ایزوگام، بافته‌ای از الیاف شیشه و مواد پلی‌استر به قیر اصلاح شده آغشته می‌گردد. این بافته میان دو لایه از جنس پلی‌اتیلن، فویل آلومینیوم یا پودر معدنی قرار گرفته و فشرده می‌شود. بدین ترتیب، پوششی سبک و مقاوم بدست می‌آید که به تنهایی می‌تواند نقش یک عایق رطوبتی کامل را ایفا نماید.

مراحل نصب ایزوگام :

1- شیب‌بندی و ماهیچه‌کشی گوشه‌ها :

شیب‌بندی سطح مورد نظر باید به گونه‌ای باشد که آب به سمت آبروهای تعبیه شده جریان یابد و بر روی سطح راکد نماند. نقاط اوج و صفر شیب‌بندی با توجه به شکل هندسی و مساحت سطح و تعداد و محل قرارگیری آبروها تعیین می‌شوند.

روش درست اجرای ایزوگام روش درست اجرای ایزوگام, نحوه اجرای ایزوگام

آماده‌سازی سطح زیرکار :

سطح زیرین ایزوگام می‌بایست یکدست، یکپارچه و عاری از ترک‌ و شکاف‌ با عرض بیشتر از 1 سانتیمتر باشد. ترک‌ها با پهنای بیش از 1 سانتیمتر را باید با استفاده از خمیر ماستیک یا سیمان پر کرد. از طرفی، ایزوگام بر روی سطوح لیز مانند سرامیک یا پوشش‌های فلزی چسبندگی مطلوبی نخواهد داشت. همچنین، اجرای ایزوگام بر روی لایه آسفالت یا ایزوگام پیشین ممکن است موجب افزایش بار مرده ساختمان شود. بنابراین، شاید ناگزیر به اصلاح زیرسازی از طریق برداشتن قشرهای قبلی، سیمان‌کاری، اجرای پرایمر و قیرپاشی شویم.

نصب رول‌های ایزوگام :

نصب رول‌های ایزوگام به طور معمول دارای طول 10 متر، پهنای 1 متر و ضخامتی حدود 4 میلیمتر هستند. رول‌های ایزوگام باید با رعایت فاصله همپوشانی مناسب اجرا شوند. پس ابتدا سطح کار با فواصل 90 سانتیمتری نشانه‌گذاری می‌شود. همچنین برای تراز کردن لبه‌ها در مجاورت دیوارهای عمودی می‌توان از تکنیک ریسمان‌کشی کمک گرفت. رول‌های ایزوگام به اندازه مورد نیاز بریده می‌شوند. سپس نصاب مشعل را روشن نموده و شعله آن را تنظیم می‌کند. نصب ایزوگام معمولا از محل آبروها و ناودان‌ها آغاز می‌گردد. سطح آغشته به قیر ایزوگام با شعله مشعل ذوب گشته و رول‌های ایزوگام با دقت روی سطح چسبانده می‌شوند. سپس انتهای رول‌ها توسط ماله به سطح کار جوش داده می‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.