سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های پوکه ریزی و شیب بندی طبقات ساختمان ها

نظر

روش های پوکه ریزی و شیب بندی طبقات ساختمان ها : امروزه برای شیب بندی کف طبقات معمولاً از پوکه معدنی استفاده می‌شود. برای این کار تا حد امکان از پوکه‌های نخودی و فندوقی که اندازه آن‌ها 10 تا 20 میلی متر است استفاده می ‌شود. به دلیل اینکه پوکه فندوقی عایق گرما است و گرما را بین طبقات جابه‌جا نمی‌کند از این پوکه برای شیب بندی کف طبقات استفاده می‌کنند. این نوع پوکه به دلیل مقاومت بالا در حین برق کشی و لوله کشی هیچ گونه آسیبی نمی ‌بیند.

روش های پوکه ریزی و شیب بندی طبقات ساختمان ها

برای شیب بندی پشت بام بهتر از پوکه بادامی و گردویی که در اندازه 20 تا 40 میلی متر یافت می‌شود، استفاده می‌کنند. پوکه بادامی به پوکه سقفی نیز مشهور است. این نوع پوکه عایق بسیار مناسبی برای گرما، سرما و صوت است که انرژی گرما و سرما را به بیرون انتقال نمی‌ دهد. استفاده از پوکه بادامی موجب نصف شدن هزینه ساخت و ساز شده و عمر بسیار بالایی دارد. شیب بندی و کفسازی در زمین‌های مرطوب به دلیل وجود رطوبت بالا، قلوه سنگ‌ها به تنهایی نمی‌توانند از نفوذ رطوبت جلوگیری کنند. در این زمینه لازم است از عایق رطوبتی نیز استفاده شود.

جهت کف سازی در اینگونه زمین‌ ها مراحل زیر را به ترتیب انجام می‌دهند :

کف سازی طبقات :

از نظر نوع کاربری فضاهای مورد استفاده در ساختمان کف سازی طبقات انجام می‌شود. مثلاً اتاق خواب و یا سرویس های بهداشتی، نوع کف سازی نیز متفاوت است. این عمل به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شود:

پوکه ریزی و شیب بندی پوکه ریزی و شیب بندی, اجرای پوکه ریزی در سازه ها

کف سازی اتاق های معمولی :

ابتدا اجرای سقف را داریم. بتن آرمه – تیرچه بلوک یا طاق ضربی سپس بتن سبک ریخته می ‌شود. این بتن‌ها معمولا یا جز بتن متخلخل است. در مواردی بسیار زیادی بتن پوکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت صاف کردن انجام می‌شود. علت استفاده از بتن سبک بر روی سقف‌ها بدین قرار است. اولاً به خاطر سبکی آن. ثانیا بتن سبک پومیسی به خاطر داشتن منافذ ریز، عایق حرارتی بسیار خوبی است. البته در مصرف سوخت ساختمان تاثیر زیادی خواهد داشت. پهن کردن ملات ماسه و سیمان با عیار 350 کیلوگرم سیمان در متر مکعب ملات است. این کار برای اجرای پوشش کف پس از خشک شدن بتن پوکه انجام می ‌شود. فرش موزاییک و یا سنگ فرشی کف به عنوان پوشش نهایی کف. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کف سازی سرویس‌های بهداشتی :

اجرای کف سازی سرویس‌های بهداشتی و نصب کف شوی به این صورت است :

  • اجرای سقف (بتن آرمه – تیرچه بلوک یا طاق ضربی) و تقسیم فضاهای سرویس با استفاده از تیغه‌ی 10 سانتیمتری.
  • نصب لوله‌ هاى مربوط به فاضلاب در محل مناسب. ریختن بتن سبک مثل بتن متخلخل یا  بتن پوکه و صاف کردن آن.