سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های انواع ساندویچ پانل بر اساس جنس لایه درونی

نظر

ویژگی های انواع ساندویچ پانل بر اساس جنس لایه درونی : انواع پانل ساندویچی بر اساس معیارهای متفاوتی تقسیم بندی می شوند. از نظر کاربرد آن‌ها در سقف یا دیوار دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری داریم. باز هر کدام از این نوع پانل های ساندویچی با توجه به ساختار ، تعداد و جنس لایه های به کار رفته انواع متفاوتی دارند. در ساخت و طراحی سردخانه ها، معمولاً از فوم پلی یورتان استفاده می شود. پلی یورتان یک ترکیب پلیمری است که از ترکیب مواد شیمیایی پلی یول و ایزوسیونات به کمک کاتالیزورهای شیمیایی تولید می شود.

ویژگی های انواع ساندویچ پانل بر اساس جنس لایه درونی

فوم های پلی یورتان دارای خلل و فرج های ریز و پرتعدادی بوده و به همین خاطر از نظر حرارتی و سر و صدا عایق مناسبی به حساب می آید. به علاوه که فوم های پلی یورتان در برابر نفوذ رطوبت نیز مقاومت بالایی داشته و میزان جذب رطوبت در آن ها کمتر از یک درصد است. نکت? دیگر تحمل فشارهای بالا و همچنین ضد حریق بودن آن است.

ویژگی های اصلی ساندویچ پانل ها :

  • عایقی عالی در برابر صدا ، رطوبت ، سرما و گرما است ، تحمل پذیری زیادی در برابر فشار بار دارد و وزن سبک و مقاوم بودن.
  • در برابر آتش ، باعث ایمن شدن سازه یا ساختمان خواهد شد و از همین منظر ایمنی و سلامتی ساکنان آن سازه یا ساختمان تضمین.
  • خواهد شد ، مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی و تمیزی و بهداشت آن حوزه مصرف ساندویچ پانل ها را گسترده تر می کند .
  • پوشش های متنوع ساندویچ پانل  شامل : ساندویچ پانل دو رو ورق ، ساندویچ پانل یکرو فویل ،  ساندویچ پانل یکرو نایلون ،
  •  ساندویچ پانل یکرو ورق یکرو کاغذ ، ساندویچ پانل دورو نایلون ،  ساندویچ پانل دورو کاغذ و دو رو فویل می باشند.جنس لایه درونی ساندویچ پانل جنس لایه درونی ساندویچ پانل, ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل ها از نظر جنس لایه میانی به چهار دسته تقسیم می ‌شوند :

1-فوم پلی اورتان (PUR).

2- پلی ایزوسیونات (PIR).

3- پلی استایرن سخت.

4- الیاف معدنی – پشم شیشه و پشم سنگ.

فوم پلی اورتان که از مواد پلی یول و ایزوسیانات و همچنین کاتالیزور تشکیل شده است عایق بسیار قدرتمندی بوده و وجود خلل و فرج باعث ایجاد ویژگی عایق بودن حرارتی و صوتی شده است. چگالی (دانسیته) ساندویچ پانل های مجتمع صنعتی ماموت، 40 کیلوگرم بر متر مربع بوده و این ساندویچ پانل ها دارای خصوصیت جذب رطوبت کمتر از یک درصد حجمی می‌باشند. در کنار این خصوصیت، ویژگی مقاومت فشاری بالا، این ساندویچ پانل ها را به یکی از بهترین مواد پیش ساخته در کشور تبدیل کرده است. نوع بهبود یافته فوم پلی اورتان که در مقابل اشعه و حرارت دارای عملکرد بهتر می‌باشد، پلی ایزوسیونات است. از دیگر خصوصیات این نوع فوم، مقاومت در برابر شکست و آتش سوزی می‌باشد که ناشی از ساختار مولکولی مستحکم تر ایزوسیونات می‌باشد. این نوع از ماده، نسبت به عایق‌های معدنی دارای مزایایی از قبیل سهولت تولید، مصرف انرژی در فرآیند تولید، قیمت ارزان، عملکرد بهتر مکانیکی، عدم جذب آب و عمر بالا می‌باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.