سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمایندگی انواع ملات های پایه سیلیکاتی ضد اسید

نظر

نمایندگی انواع ملات های پایه سیلیکاتی ضد اسید : جهت نصب و بندکشی کاشی و آجر در غلظت های بالای اسیدهایی مانند HCl، H2SO4، HNO3 و ... با دمای عملیاتی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این ملات ها به صورت دو جزئی – رزین و پودر – ارائه می شوند. همچنین ملات های SigaMent SP 665 و SigaMent SP 662 از انواع ملات های پایه سیلیکاتی تک جزئی بوده که پس از اختلاط با آب سخت می شوند. ملات پایه سیلیکاتی SigaMent SP 661 نیز از مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به سایر ملات های معرفی شده برخوردار است.

نمایندگی انواع ملات های پایه سیلیکاتی ضد اسید

از ویژگی های منحصر بفرد ملات های سیلیکاتی؛ مقاومت بسیار بالای آنها در برابر اسیدها، حتی اسیدهای اکسیدکننده تا غلظت های ماکزیمم می باشد. آنها در مقابل کلیه انواع اسیدها بجز هیدرو فلوئوریک (حلال شیشه)، ترکیبات اکسید کننده و حلال ها مقاومت دراز مدت دارند ولیکن در برابر مواد قلیایی مقاوم نبوده همچنین در محیط های خنثی (در محلهای که شستشو با آب وجود دارد) عملکرد خوبی ندارد. برخلاف ملات های رزینی، ملات های سیلیکاتی در مقابل مایعات نفوذ پذیر می باشند. با توجه به موارد مطروحه، عمدتاً از ملات های سیلیکاتی در محل هایی که اسیدهای معدنی با غلظت بالا وجود دارد مانند Absorbtion Tower که از تجهیزات کلیدی و مهم در کارخانجات تولید اسید سولفوریک و یا اسید نیتریک می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. دومین مزیت ملات های پایه سیلیکاتی؛ مقاومت حرارتی بالای آنها است. این نوع ملات تا درجه حرارت 900 درجه سانتیگراد مقاوم می باشند. بدین جهت در آجر کاری های داخل دودکش های صنعتی مانند نیروگاهها کاربرد فراوان دارد. ملات بر پایه سیلیکات ها را می توان ملات ضد اسید و نسوز دانست. ذکر این نکته ضروری است که ملات های بر پایه سیلیکات پتاسیم مشهورترین و مقاوم ترین ملات های گروه سیلیکاتی می باشند و در صنعت ضد خوردگی نیز بیشتر از آنها استفاده می شود.

ملات های پایه سیلیکاتی ملات های پایه سیلیکاتی, چسب ضد اسید

موارد کاربرد ملات ضد اسید :

  • استفاده از ملات ضد اسید برای چسباندن کاشی های ضد اسید و آجر های ضد اسید.
  • استفاده از ملات ضد اسید برای بند کشی کاشی های ضد اسید.
  • امکان استفاده از ملات ضد اسید در محل هایی که امکان ریزش مواد شیمیایی وجود دارد.
  • استفاده از ملات ضد اسید در پوشش سطوحی که در مجاورت مواد شیمیایی مخرّب قرار دارند.
  • به کار بردن ملات ضد اسید در اتاق های باتری.
  • کاربرد ملات های ضد اسید در کارخانه های فرآورده های غذایی و لبنی.
  • ملات ضد اسید و مخازن الکترولیز.

آماده سازی سطح :
سطح مورد نظر باید از هرگونه آلودگی عاری گردد که به همین منظور می توان از روشهایی همچون اعمال فشار باد، شستشو با شوینده ها و تینرها بهره برد. در مورد سطوح فلزی از روش بلاستینگ استفاده می کنیم. پس از زنگ زدائی ذرات حاصل از آن را با فشار هوا از روی سطح پاک نموده و کاملاً خشک نمائید. پس از گذشت یک ساعت از آماده سازی سطح پرایمر را اعمال نمائید. در صورتی که سطح مورد نظر دارای ملات قدیمی باشد بهتر است از روش هایی همچون برس سیمی، مینی بلاست، سنباده زنی جهت ایجاد زبری مناسب و چسبندگی بیشتر ملات بهره برد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.