سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آب بندی مخازن و سازه های بتنی ضد اسید در کرج

نظر

آب بندی مخازن و سازه های بتنی ضد اسید در کرج : یکی از مشکلات عمده و ناامید کننده، درک ناکافی از خطر خسارت ناشی از خوردگی می‌باشد. پس از گذشت زمان کوتاهی از بهره برداری از واحد متوجه می‌شویم که سطوح سازه بتنی خورده شده و صدمه دیده است، اتفاقی که هیچ ‌کس در مرحله طراحی اولیه به آن فکر نکرده است. خسارات به دلایل مختلفی به وجود می آید. به عنوان مثال یا اقدامات حفاظتی به طور کلی نادیده گرفته شده است و یا کافی و مناسب نمی ‌باشد.

آب بندی مخازن و سازه های بتنی ضد اسید در کرج

زمانی که از خوردگی و تخریب یک سازه بتنی صحبت می کنیم منظور این نیست که همیشه بتون در برابر مواد خورنده مانند اسیدها از بین می رود بلکه ممکن است مواد خورنده به داخل بتون غیر آب بند نفوذ کرده و در نتیجه فولاد (آرماتور) داخل بتون خورده شود، این فرآیند باعث افزایش حجم بتون پیرامون میلگردها شده و در نهایت بتون شکسته می‌شود. به طور کلی بتون را در مناطقی که تخریب شده و یا بنا به دلایل ذکر شده در بالا شکسته شده است می‌توان با تزریق بتن جدید ترمیم کرد ولیکن دو مشکل عمده وجود دارد؛ مشکل اول مواد خورنده‌ای است که در دراز مدت به داخل بتون نفوذ کرده است و چسبندگی بتن جدید را با سطوح بتونی قبلی مختل می‌کند، مشکل دوم این است که بطور کلی بتن جدید به بتن قدیمی خوب نمی‌چسبد. ضد اسیدها در حال حاضر در تجهیزات و مخازن ذخیره سازی در حال استفاده هستند.چسب های ضد اسید مقاومت دراز مدت در برابر طیف گسترده ای از اسیدها از جمله ؛اسید سولفوریک، اسید هیدرو فلوئیک و اسید فسفریک دارند. فرمولاسیون خاص ترکیبات مقاوم در برابر اسید POMEX به صورت سفارشی تهیه شده اند تا نیازهای طراحان منحصر به فرد را برآورده سازند.همچنین دارای استانداردهای مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و خاصیت عایق الکتریکی می باشد.محصولات کمپانی پومکس در بستر های مشابه و متفاوت از جمله فلزات ،شیشه، سرامیک و پلاستیک قابل استفاده می باشد. استفاده از سیستم اپوکسی در چسب کاشی ضد اسید پومکس مقاومت اسیدی فوق العاده ای را ارائه می دهد.

سازه های ضد اسید سازه های ضد اسید, آب بندی مخازن ضد اسید

سازه های بتنی از جمله مخازن آب و فاضلاب ، حوضچه ها ، تونل ها ، تصفیه خانه های آب و فاضلاب ، کولینگ تاور ها و ... بنا به دلایل دوام و شرایط بهره برداری نیازمند آب بندی می باشند. آب بندی سازه های بتنی دارای روش و تکنیک های مختلفی است که هر یک بسته به شرایط و سازه مانند شرایط بهره برداری ، فشار منفی با مثبت ، جنس سازه ( بتنی –بلوکی یا آجری ) ، شرایط شیمیایی و مکانیکی بهره بردای ، مباحث اقتصادی ، دکوراتیو یا غیر اکسپوز بودن و .. می توانند مورد استفاده قرار گرفته و مفید باشند. از جمله انواع روش های آب بندی می توان به پوشش های نفوذگر بتن ، پوشش های الاستومری دو جزئی ، پوشش های اپوکسی ، پوشش های اکرلیک، پوشش های پلی یورتان و ... اشاره کرد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.