سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بکارگیری پوشش های ضد خوردگی نانو در انواع سطوح

نظر

بکارگیری پوشش های ضد خوردگی نانو در انواع سطوح : هنگامی‌ که مواد فلزی در محیط مرطوب قرار می‌گیرند، با مولکول های آب واکنش شیمیایی می دهند و حاصل این واکنش ماندن اثرات خوردگی بر روی سطح این مواد است. در بسیاری از صنایع، خوردگی به‌عنوان یک مشکل اساسی در نظر گرفته می‌شود؛ و خسارات شدیدی به تولید کنندگان وارد می کند.به همین دلیل تولید کنندگان در صنایع فلزی به فکر ارائه راهکاری برای مقابله با اثرات خوردگی و زنگ زدگی فلزات افتادند و حاصل این راه کار تولید نانو رنگ ضد خوردگی بود.

بکارگیری پوشش های ضد خوردگی نانو در انواع سطوح

یکی از اصلی ‌ترین روش‌ های کنترل خوردگی، به ‌کارگیری پوشش ‌های مقاوم است. بسیاری از پوشش‌ های ایجاد شده بر روی سطوح مقاومت کمی از خود نشان می ‌دهند و باید با اضافه کردن افزودنی‌هایی مقاومت آن‌ها را افزایش داد. روش ‌های مختلفی برای افزایش مقاومت به خوردگی وجود دارد که یکی از آن‌ها روش رنگ ‌آمیزی سطوح است. به این ترتیب پوشش‌ های ضد خوردگی می ‌توانند به ‌صورت رنگ یا پوشش‌های شفاف روی سطوح ایجاد شوند. در کنار تغییر نوع رزین استفاده شده در رنگ، می‌ توان از افزودنی‌های مختلف برای بهبود مقاومت استفاده کرد. فناوری نانو فرصت ایجاد پوشش‌ هایی با خواص بالا را با اضافه کردن مقدار کمی از نانو مواد فراهم کرده ‌است. می ‌توان با استفاده از نانو ذرات، روکش ‌های مقاوم در برابر خوردگی تولید کرد. به‌عنوان ‌مثال، می‌توان این نانوذرات را در یک بستر آلی وارد کرده و مقاومت رنگ حاصل را افزایش داد.

پوشش ضد خوردگی نانو پوشش ضد خوردگی نانو, عایق ضد خوردگی نانویی

امروزه خوردگی فلزات یکی از مشکلات اساسی پیش روی کشورهاست که سالانه علاوه بر صرف هزینه‌ها و از دست رفتن مواد، مشکلات زیست محیطی را نیز به دنبال دارد. راهکارهای متعددی برای مقابله با پدیده‌ خوردگی در پیش گرفته شده است. یکی از پرکاربردترین روش‌ها، استفاده از پوشش‌های آلی محافظ خوردگی است. این پوشش‌ها با ایجاد سد فیزیکی در برابر نفوذ آب و عوامل خورنده، طول عمر سازه‌ فلزی را افزایش می‌دهند. اما در طول زمان، در اثر نفوذ عوامل خورنده از منافذ، پوشش دچار تخریب شده و دوام آن‌ها کاهش می‌یابد. برای رفع این مشکل نیز استفاده از رنگدانه‌های ضد خوردگی پیشنهاد شده است. امروزه با گسترش علم نانو، ساخت و استفاده از نانو رنگدانه‌های ضد خوردگی مورد توجه قرار گرفته است. نانو ذرات اکسید روی ناخالص شده با کبالت و منگنز می‌تواند خواص ضد خوردگی پوشش اپوکسی را با دو سازوکار بهبود خواص سدکنندگی و نیز خواص بازدارندگی آن بهبود بخشند. این پوشش نانوکامپوزیتی می‌تواند به عنوان عامل ضدخوردگی بر روی سازه‌های فلزی صنعتی، جهت حفاظت از خوردگی و عوامل مخرب محیطی مورد استفاده قرار گیرد. افزایش طول عمر سازه‌ های فلزی مورد استفاده در محیط‌های خورنده، کاهش مصرف مواد و نیز افزایش بهره وری این تجهیزات از جمله فواید استفاده از نانو کامپوزیت پیشنهادی است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.