سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی پوشش ها و لاینینگ های ضد خوردگی سطوح بتن

نظر

کارایی پوشش ها و لاینینگ های ضد خوردگی سطوح بتن : پوشش ها و لاینینگ های ضد خوردگی می بایست به صورت محکم و مطمئن به سطوح بتنی زیر کار بچسبند که در این خصوص سازه بتنی باید طوری ساخته و اجرا گردد که دارای ماکزیمم قدرت نگهداری پوشش و نیز از مقاومت کششی خوبی برخوردار باشد. به طور کلی پوشش ها و لاینینگ های حفاظتی پشتیبان و نگهدارنده خود نمی ‌باشند (به جز لاینینگ داخل پیت ها و مخازن که در آنجا پوشش از یک خود پایداری و ایستایی مناسب برخوردار می باشد) و معمولاً در مقابل تنش های خمشی ضعیف عمل می کنند.

کارایی پوشش ها و لاینینگ های ضد خوردگی سطوح بتن

بنابراین سازه بتنی مسلح باید بتواند تا حد امکان از تغییر شکل های ناشی از بارهای خمشی و ارتعاشی جلوگیری کند همچنین می بایست از ایجاد ترک در بتون که ناشی از نشست و یا انقباض بتون می باشد و نیز بارهای تنشی جلوگیری گردد. با توجه به اینکه پوشش ها و مواد حفاظتی دارای مشخصات فیزیکی بسیار متفاوت با بتون می باشند لذا بارهای وارد بر آن می بایست در نظر گرفته شده و محاسبه گردد. به خصوص زمانی که سازه بتنی تحت تاثیر دماهای بالا قرار می گیرد. لاینینگ یک پوشش رزینی ترموست بر پایه رزین هایی است که در دمای معمولی محیط به وسیله واکنش شیمیایی عمل آوری می شود. لاینینگ ها پوشش های مقاوم شیمیایی با ساختار پلیمری هستند که به منظور جلوگیری از خوردگی سطوح بتنی و فلزی، جهت افزایش طول عمر سازه و جلوگیری از نفوذ سیالات به بستر مخازن و یا واکنش سیالات با سطوح بتنی و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، به کار می روند.

لاینینگ های ضد خوردگی لاینینگ های ضد خوردگی, پوشش های ضد خوردگی سطوح

دستیابی به یک پوشش و یا لاینینگ با عملکرد بالا به عوامل متعددی بستگی دارد. تأمین و انتخاب مواد باید با توجه به نوع خوردگی، نوع سیال، جنس بستر و شرایط جوی محیط صورت گیرد. علاوه بر این، روش اجرا، به کارگیری نیروی متخصص و با تجربه و در نهایت ناظر و بازرس آشنا به عملیات اجرایی از ملزومات اجرای یک لاینینگ موفق است. رعایت مشخصات فنی و اصول ارائه شده توسط کارشناسان، به حصول پوشش محافظتی با کیفیت منتهی می شود. از سیستم محافظتی لاینینگ در مخازن خنثی سازی پساب، میکسرها، حوضچه ها، واحدهای بهره برداری و جداسازی و به طور کلی محیط های درگیر با مواد خورنده یا بخارات اسیدی و قلیایی استفاده می شود. سیستم های مختلفی برای لاینینگ تعریف شده است که در ادامه به چند مورد از آن اشاره شده است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.