سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع روش های عایق کاری تاسیسات حرارتی و موتورخانه ها

نظر

انواع روش های عایق کاری تاسیسات حرارتی و موتورخانه ها : در حال حاضر عایق کاری حرارتی و برودتی یکی از الزامات اولیه ساخت و ساز محسوب می شود عامل مهم ارزش گذاری ساختمان. فرقی نمی کند شما ساختمان در حال ساخت دارید یا اینکه در ساختمان آماده سکونت زندگی می کنید؛ به هر کیفیت برای ذخیره سازی گرمای خانه در زمستان و سرمای خانه در تابستان به عایق های حرارتی و برودتی نیاز مبرم دارید. به طور معمول عایق های حرارتی برای کف ،سقف ،دیوار ،لوله های گرمایشی و سرمایشی ،کانال های هوا و هر جایی از ساختمان که نیاز به عایق کاری داشته باشد، کاربرد دارند.

انواع روش های عایق کاری تاسیسات حرارتی و موتورخانه ها

عایق کاری در تاسیسات، برای کنترل دما ، کنترل صدا ، کنترل کندانس . صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از نفوذ رطوبت و ایمنی صورت می گیرد. در تاسیسات به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و متعاقبا اتلاف سوخت دستگاه ها ، مخازن ، لوله ها و کانال ها و نیز جلوگیری از یخ زدگی احتمالی بایستی عایق کاری شوند. دستگاه ها، مخازن ، لوله ها و کانال هایی که نیاز به عایق کاری دارند شامل آیتم های زیر می باشد. منظور ازعایق کاری ، عایق نمودن لوله ها ، کانال ها و مخازن با عایق حرارتی ( هدایتی و تشعشعی ) است بصورتی که عایق انتخابی مطابق با دما و محیط عایق کاری باشد. برخی از لوله ها و دستگاه ها در فضای باز هستند و صرفا عایق کاری حرارتی جوابگوی کار نبوده و باید از عایق های چند منظوره حرارتی و تشعشعی و رطوبتی استفاده کرد.

دسته بندی عایق های تاسیسات از نظر ساختار :

عایق های الیافی : پشم شیشه ، پشم سنگ و سیلیکات آلومینیوم.
عایق های اسفنجی : پلی اورتان ، پلی استایرن و الاستومرها از این طیف هستند.
عایق های رطوبتی که عمدتا از مواد نفتی و قیر و پلاستیک ها ساخته می شوند.
عایق های دانه ای.

عایق کاری تاسیسات حرارتی عایق کاری تاسیسات حرارتی, بهترین عایق حرارتی برودتی تاسیسات

مزایای عایق کاری تاسیسات حرارتی :

  • کاهش اتلاف 30 الی 50 درصدی انرژی.
  • جلوگیری از فرسودگی و ترکیدگی لوله ها و اتصالات.
  • جلوگیری از انبساط و یخ زدن تجهیزات تاسیسات در فصل سرما.
  • با عایق بندی تاسیسات ، لوله و اتصالات…. زیبا و شکیل نمایان می شوند.

عایق کاری موتورخانه شوفاژ و سیستم های حرارتی دیگر بیشتر به منظور کاهش تلفات گرما و به تبع آن کم شدن مصرف سوخت انجام میشود. منبع دوجداره و کویل دار موتورخانه , کلکتور موتورخانه و لوله های آب و شوفاژ از مواردی هستند که شوفاژخانه عایق می شوند. عایق کاری موتورخانه معمولا و به طور سنتی با پشم شیشه , مل و ماستیک و کرباس و رنگ آمیزی صورت می گیرد. اخیرا عایق های الاستومری و پلیمری که به بازار ارائه شده به علت کارکرد مناسب و اجرای آسانتر تا حدودی توانسته در صنعت عایق کاری موتورخانه و لوله کشی رواج پیدا کند. جنس این عایق ها بیشتر از EPDM و پلی اتیلن می باشد. ضریب انتقال گرمایی بهتر , مقاومت و انعطاف بیشتر نسبت به پشم شیشه و پشم سنگ از مزایای عایق های پلیمری می باشد. عایق کاری منبع انبساط پشت بام نیز در کاهش هدر رفت انرژی بسیار مفید است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.