سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش اجرای عایق بندی با چسب های آب بندی رزینی

نظر

روش اجرای عایق بندی با چسب های آب بندی رزینی : رزین اپوکسی ( به انگلیسی Epoxy Resin ) یا چسب رزین نوعی متریال متشکل از ماده‌ ی شیمیایی دو جزئی است که از ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر بتن تشکیل می شود، از دیگر ویژگی های این ماده شیمیایی می توان به مقاومت شیمیایی بالای آن در محیط های خورنده، اسیدی و قلیایی اشاره کرد. هم چنین این ماده استحکام کششی، فشاری و خمشی بسیار بالایی را این متریال داراست. رزین اپوکسی یا چسب رزین عایق الکتریسیته و دارای مقاومت حرارتی بالایی نیز می باشد و ویژگی های خود را درجه حرارت 100 درجه سانتی گراد حفظ می کند.

روش اجرای عایق بندی با چسب های آب بندی رزینی

چسب ها مدت زمان طولانی است که مورد استفاده انسان قرار گرفته اند. بگونه ای که امروزه جزء جدا نشدنی در صنایع مختلف می باشد. امروزه با رشد تکنولوژی چسب های پلیمری در موارد گوناگونی جایگزین سایر منابع اتصال دهنده می شوند. میزان مصرف چسب در صنایع مختلف و در جهان متفاوت است و کاربردهای آن در صنایع مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. چسب رزین اپوکسی پرکاربردترین رزین مصرفی در کارهای مربوط به مقاوم سازی بتن با FRP یا الیاف پلیمری می باشد. در واقع می توان گفت که این ماده بیشترین مصرف را در تولید کامپوزیت های FRP دارا می باشد. البته بالا بودن هزینه ی اپوکسی باعث می شود تا حجم مصرف آن در محصولاتی همچون کامپوزیت ها کم باشد. بسیاری از قطعات کامپوزیتی از جنس پلیمرهای کربنی، شیشه‌ ای یا آرامید که با رزین اپوکسی ترکیب شده‌اند، جای آلیاژهای فلزی و کامپوزیت‌های پلی استر را گرفته‌ اند.

چسب های آب بندی رزینی چسب های آب بندی رزینی, عایق چسبی رزینی

مایعی شفاف با خاصیت کشسانی و واترپروف است که بر پایه رزین اکریلیک و پلیمرهای اصلاح کننده به منظور آب بندی منابع و مخازن بتنی تولید می گردد. این محصول با سیمان کاملا سازگار بوده و با افزودن به ملات ماسه و سیمان، پودر بندکشی و یا انواع ترمیم کننده و ایجاد فیلم داخلی موجب نفوذ ناپذیری بستر سیمانی در برابر آب، رطوبت و املاح خورنده می شود و سیستم پایداری را تشکیل می دهد. همچنین به دلیل ایجاد پیوند قوی بین ذرات داخلی بتن یا ملات، سبب چسبندگی بهتر آنها به بستر بتنی می گردد. از خصوصیات بارز رزین آببندی انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی آن بوده که در تنشهای دمایی ناشی از نشست ساختمان و انبساط و انقباض ملاتهای سیمانی سبب جلوگیری از ترک خوردگی خواهد شد. رزین‌های وینیل استر از خاصیت چقرمگی و مقاومت شیمیایی خوبی برخوردارند. چقرمگی و ازدیاد طول کششی بالا به خاطر وجود زنجیر اصلی اپوکسی است. نوع اپوکسی بکار رفته جرم مولکولی رزین‌ های وینیل استر را تعیین می‌کند و جرم مولکولی و ساختار اولیه را استحکام کششی، افزایش طول، نقطه‌ ی نرمی و واکنش پذیری رزین نهایی تعیین می‌کند. به همین دلیل می‌توان خواص آن را دستکاری کرده و برای کاربردهای مختلف طراحی کرد. رزین‌های وینیل استر از مقاومت شیمیایی خوبی برخوردارند.