سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید و توزیع چسب پلی یورتان پلیمری عایق بندی

نظر

تولید و توزیع چسب پلی یورتان پلیمری عایق بندی : چسب پلی اورتان، بطور خلاصه PU و یا گاهی اوقات PUR گفته می شود، چسب پلی یورتان دارای ماده‌ای تک جزئی با یک ترکیب ثابت نمی باشد. بلکه پلیمری ساخته شده از واحدهای زنجیره آلی و متصل به اورتان و یا کاربامات ها می باشد. بیشتر پلی اورتان ها پلیمرهای ترموست هستند که این نوع چسبها تحت حرارت نرم نمی شوند. امروزه در بازار شاهد تولید پلی یورتان های ترموپلاستیکی که نرم نشوند نیز هستیم.

تولید و توزیع چسب پلی یورتان پلیمری عایق بندی

چسب پلی یورتان خواص با ارزش زیادی دارد. آنها در برابر دماهای بالا بسیار مقاوم می باشند و تا دمای حداکثر 210 درجه فارنهایت (100 درجه سانتی گراد) پایداری خود را حفظ می کنند. هنگام خشک شدن بسیار انعطاف پذیر بوده و در برابر حل شدن در مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی قوی، مقاوم می باشند. چسب پلی یورتان نوعی از چسب می باشد که در صنایع مختلف تجاری و همچنین در وسایل سرگرمی و صنایع دستی به کار می رود. فرمولاسیون بعضی از چسب های پلی یورتان به گونه ای است که می توانند به عنوان درزگیر یا وسیله بتونه کاری به کار روند. به عنوان مثال فرم ژله ای آن غالبا در ساخت یا تعمیر قایق ها و یا هواپیما های سبک مورد استفاده قرار می گیرد.دیگر انواع چسب های پلی یورتان در کارهای نجاری، فلزکاری و سنگ تراشی به کار می رود. انواع ساختمانی چسب های پلی یورتان را می توان در کف کامپوزیت، کفپوش و بتن مورد استفاده قرار داد. پلیمرهای پلی اورتان پس از واکنش بین ایزوسیانات و پلی اول شکل می گیرد.هر دوی ایزوسیانات و پلی اول، معمولا از دو گروه عاملی و حتی بیشتر به ازای هر مولکول استفاده می کنند.

عایق چسب پلی یورتان عایق چسب پلی یورتان, درزبندی سطوح با چسب

از چسب پلی اورتان در :

  • عایق بندی در و پنجره ها
  • عایق بندی نماهای شیشه ای
  • عایق بندی شیشه های اتومبیل
  • عایق سازی درب های اتاقی و ضد سرقت استفاده می گردد.

همچنین قطعه اصلی برخلاف چسب های اپوکسی ، بدون باقی گذاشتن لکه و یا اثر تیغه از خط چسب ، قابلیت برش دارد. چسب پلی اورتان قابلیت سنباده خوری و رنگ پذیری دارد و چسبی انعطاف پذیر و بدون خاصیت شکنندگی با طول عمر بالایی است.

مزایا و ویژگی های چسب پلی اورتان :

  • این چسب برای استفاده در محیط های داخل و فضای باز مناسب بوده و دارای دوام زیادی می باشد.
  • قابلیت استفاده آن در شرایط با رطوبت بالا : در حقیقت برای استفاده نیازمند رطوبت می باشد و برای سرعت بخشیدن به گیرایی چسب به شرایطی نیاز دارد، که سایر چسب ها از قبیل اپوکسی نمی توانند استفاده شوند. این چسب ضد رطوبت و آب می باشد.
  •  در برابر دماهای بالا بسیار مقاوم می باشند و تا دمای حداکثر 210 درجه فارنهایت (100 درجه سانتی گراد) پایداری خود را حفظ می کنند.
  • هنگام خشک شدن بسیار انعطاف پذیر بوده و در برابر حل شدن در مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی قوی، مقاوم می باشند.