سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و ویژگی های ملات آب بندی چاله آسانسور

نظر

مزایا و ویژگی های ملات آب بندی چاله آسانسور : مسائلی همچون روش عایق کاری و آب بندی چاله آسانسور و به طور کلی نحوه آب بندی چاله آسانسور و موادی که در آب بندی چاله آسانسور به کارمی رود ، معمولاً در مناطقی که سطح آب زیر زمینی بالا می باشد، جزوه مشکلات و سوالات متداول سازندگان ساختمان می باشد. روش عایق کاری و آب بندی چاله آسانسور یک روش مشخص و یا روش معمول و یکنواختی نیست، در عایق کاری و آب بندی چاله آسانسور بنا بر میزان نشت، سرعت نشت آب، نوع سازه چاله آسانسور، موقعیت قرار گیری چاله آسانسور ، ارتفاع و طبقات منفی چاله آسانسور از همکف ، شرایط جغرافیایی و محل استقرار چاله آسانسور و مسائل و شرایط دیگر ممکن است از روش های مختلف و مواد مختلفی استفاده شود.

مزایا و ویژگی های ملات آب بندی چاله آسانسور

ملاترون یا ملات آب بندی آسانسور یک ماده آب بند کننده و محافظ بتن می‌باشد که پس از اختلاط با آب و اجرا بر روی سطح بتن با آهک آزاد موجود در بتن ترکیب شده و ترکیبات کریستالی رشد یابنده سوزنی شکل و غیر محلول در آب تشکیل می‌دهد که با نفوذ به داخل خلل و فرج حفره‌های بتن باعث انسداد کامل و آب بندی آن می‌ شود. استفاده از پوشش آب بندی برای آب بندی چاله آسانسور از این روش به عنوان پرکاربردترین روش آب بندی چاله آسانسور می توان نام برد. در این روش با استفاده از پوشش های نفوذگر کریستال شونده پودری یا پوشش های پایه معدنی پلیمری مخصوص پروسه آب بندی انجام می گیرد. تجربه نشان داده است، آب بند کننده های پایه معدنی اصلاح شده با پلیمر به دلیل سازگاری بالایی که با بتن زیرین دارند، مناسب ترین نوع برای این کار می باشند. جهت اطلاع از فروش محصولات عایق بندی با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

مزایا ملات آب بندی چاله آسانسور :

- مقاوم در برابر فشار هیدرواستاتیک بالا.

- قابل اجراء از هر دو قسمت مثبت و منفی و بر روی کهنه و نو.

- قابل اجراء بر روی سطوح مرطوب.

- ایجاد لایه‌ای یکپارچه و دائمی با بتن زیر.

- مقاوم در مقابل مواد شیمیایی در محدود 12 – 3 = pH

- مقاوم در مقابل آفتاب و ایجاد امکان تنفس در بتن.

عایق چاهک آسانسور عایق چاهک آسانسور, آب بندی چاهک آسانسور

بهترین روش  آب بندی و عایق کاری چاله آسانسور در زمان بتن ریزی و قبل از آن است ، یعنی زمانی که چاله آسانسور در حال طراحی و ساخت است باید از موادی در بتن استفاده نمود که به آب بندی چاله آسانسور کمک نماید.استفاده از افزودنی های آب بند کننده مناسب در هنگام اجرای بتن فونداسیون در راستای تولید یک بتن آب بند میباشد. اما متاسفانه در بسیاری از مواقع مشاهده می شود به دلایل اقتصادی و یا عدم آگاهی کافی سازندگان و تصمیم گیران این سیستم آب بندی در سازه های بتنی صورت نمی گیردو معمولا در بیشتر موارد سازندگان با مشکل جمع شدن آب در کف چاله آسانسور مواجه هستند.