سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع روکش های قیری محافظتی آسفالت خیابان و جاده ها

نظر

انواع روکش های قیری محافظتی آسفالت خیابان و جاده ها : یکی از موارد مهم در بهسازی آسفالت و اجرای روکش های آسفالتی، جلوگیری از انتقال ترک­ های انعکاسی موجود در لایه های روسازی قدیمی به روکش جدید می باشد. با توجه به اثرات ژئوسنتتیک ها در افزایش مقاومت کششی آسفالت وایجاد خاصیت جذب تنش در زیر روکش تقویتی، این محصولات در کنترل ترک های موجود، به تاخیر انداختن انعکاس ترک ها به روکش جدید آسفالتی و کاهش ضخامت روکش آسفالت مورد استفاده قرار می­ گیرند. ژئوگرید آسفالتی از شبکه ای عمود بر هم از الیاف پلی استر با روکش قیری ساخته شده است. این محصول در شرکت گوهر ابنیه پایتخت با بهره­ گیری از بالاترین تکنولوژی روز و ماشین آلات پیشرفته، بسته به نوع پروژه با مقاومت کششی 50 الی 200 کیلونیوتن  در عرض های 2 الی 5 مترطراحی و تولید می شود که مقاومت الیاف در جهت طولی و عرضی یکسان می­ باشد.

انواع روکش های قیری محافظتی آسفالت خیابان و جاده ها

آسفالت‌های حفاظتی‌ نوعی از رویه‌ سازی آسفالتی است که در سطح راه‌ های شنی یا آسفالتی اجرا می ‌شود. ضخامت این نوع رویه‌سازی، حداکثر 25 میلیمتر است و لذا جزو لایه باربر روسازی راه محسوب نمی‌شود و عملکرد ساز‌ه‌ ای ندارد. در روکش آسفالت‌ حفاظتی جاده ها از قیرهای محلول، قیرآبه‌ ها یا قیرهای خالص با کندروانی کم استفاده می ‌شود. در آسفالت‌ های سطحی از قیرآبه ها، قیرهای محلول و قیرهای خالص با کندروانی کم می‌ توان استفاده کرد. قیر مناسب برای شرایط متفاوت جوی و ترافیکی و بر حسب نوع مصالح مصرفی، ویژگی‌ های کلی زیر را دارد.

روکش قیری آسفالت روکش قیری آسفالت, عایق حفاظتی قیری

  • به اندازه کافی روان است و بعد از پخش، پوششی یکنواخت و همگن در سطح راه ایجاد می کند. به علاوه به اندازه کافی غلیظ است تا ضخامت این پوشش ثابت بماند و به تناسب شیب عرضی و طولی مسیر در سطح راه جاری نمی‌شود.
  • بعد از پخش، کندروانی لازم و کافی را برای اندود کردن یکنواخت سنگدانه‌هایی که روی آن پخش می‌شود، تامین می‌کند.
  • در صورت مصرف قیرهای محلول و یا قیرآبه‌ها، به ترتیب مواد حلال و یا آب آن در سرعت مناسب تصعید و تبخیر می ‌شود تا چسبندگی لازم بین سنگدانه‌ها و قیر پخش شده تأمین شود.
  • بعد از تصعید مواد فرار و تکمیل عملیات تراکم، سنگدانه‌ها را در بستر قیری سطح راه فرو می‌نشاند و از حرکت و جابه‌جایی آنها در مقابل ترافیک جلوگیری می‌کند.
  • وقتی که به مقدار پیش‌بینی شده پخش می شود، در برابر تغییرات دمای محیط و شرایط ترافیکی محور، موجب قیرزدگی نمی‌ شود و در سطح راه تغییر شکل به وجود نمی ‌آید. جهت اطلاع از فروش و اجرای محصولات روکش قیری با شماره 09121754110 تماس بگیرید.