سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد محصولات عایق کاری ضد خوردگی مس در سطوح

نظر

کاربرد محصولات عایق کاری ضد خوردگی مس در سطوح : ضد خوردگی مس محصول فوق ­العاده­ موثری می باشد که با توجه به کاربرد مس در صنایع مختلف، ­سلامت و طول عمر سیستم را تضمین نماید. مس فلزی با رسانایی بالای الکتریکی و گرمایی است که در کنار خاصیت انعطاف پذیری که دارد در صنایع مهمی نقش ایفا می کند و وجود این نقش های مهم است که سبب معرفی محصول ویژه ضد خوردگی مس شده است.

کاربرد محصولات عایق کاری ضد خوردگی مس در سطوح

مواد شیمیایی ضد خوردگی فرآیند خوردگی را با افزایش رفتار پلاریزاسیون آندی و کاتدی ،کاهش انتقال یا دیفیوژن یون ها روی سطح فلزات  و افزایش مقاومت الکتریکی برروی سطح فلزات کاهش می دهند. سیستم های مورد استفاده صنعت شامل فلزاتی نظیر آهن ،روی ،آلومینیوم ، استیل ،مس و.. می باشد این فلزات ممکن است در سیستم های گوناگونی از جمله بویلر، سیستم خنک کننده موتور و.. به کار روند ،همچنین با اسید هایی نظیر اسید کلریدریک ،اسید سولفوریک ، اسید فسفریک … و یا با آب هایی که املاح و نمک زیادی دارند در تماس باشند که همه این موارد باعث خوردگی این فلزات می شود. در این میان ترکیبات شیمیایی وجود دارد که از شدت خوردگی کم می کنند. هرکدام از این ترکیبات با درصد های مشخصی برای فلزات مشخصی به کار می روند. از جمله این ترکیبات می توان به تری پلی فسفات ها ،نیتریت سدیم ، بوراکس و … اشاره کرد. مس به دلیل هدایت بالای الکتریکی خود، کاربردهای زیادی در بخش تولید کابل و سیم‌ها دارد. از سوی دیگر، هدایت گرمایی بالای مس موجب شده تا از این ماده برای انتقال حرارت استفاده شود. با این ویژگی‌ها، مس در حوزه‌های مختلف قابل استفاده است و حتی در برخی موارد، از این فلز در محیط‌های بسیار خورنده و مرطوب استفاده می‌شود. خوردگی مس می‌تواند اثر نامطلوبی روی عملکرد دستگاه‌ها داشته باشد که در نهایت، گرم شدن بیش از حد و خرابی، از پیامدهای این فرآیند خواهد بود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق ضد خوردگی مس عایق ضد خوردگی مس, پوشش ضد خوردگی و ضد رسوب

این محصول شاید در محل هایی که مس با محلول های خنثی در تماس است به علت مقاومت آن، چندان اهمیت خود را نتواند نشان دهد؛ اما به طور مثال وقتی لوله فلزی با اسید های اکسید کننده و یا سولفید هیدروژن و محلول هایی که آمونیاک دارند در تماس است نقش ضد خوردگی مس کاملا در ممانعت از آسیب به این آلیاژ مشخص می گردد. ضد خوردگی مس جهت جلوگیری از اکسیداسیون مس  با آن واکنش داده و لایه محافظی  را بر روی آن تشکیل می دهد، بدین ترتیب محصولات مسی محافظت می گردند. در این راستا قابل ذکر است؛ با توجه به نقش رسوبات حاصل از استفاده آب در برخی سیستم هایی با جنس مس، گاهی در کنار ضدخوردگی بودن، ضد رسوب بودن محصول هم باید مورد توجه قرار گیرد.