سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص مواد ضد خوردگی و ضد رسوب در صنایع نفت و گاز

نظر

خواص مواد ضد خوردگی و ضد رسوب در صنایع نفت و گاز : موادی که مانع از واکنش شیمیایی در اثر اختلاف پتانسیل بین دو بخش از فلزات می شود را مواد ضد خوردگی فلزات می نامند.  در واقع مواد ضد خوردگی مواد شیمیایی هستند که در سطح فلزات قرار گرفته و سطح فلز را در برابر عوامل خوردگی محافظت می کند و مانع خوردگی می شود. سیستم هایی که می توانند از این مواد استفاده کنند باید از جنس فلزاتی مانند آهن، مس و چدن باشند. سیستم هایی که معمولا در صنعت زیاد از این ماده استفاده می کنند عبارتند از بویلرها، خنک کننده ها و وسایل سرمایشی و گرمایشی. همچنین در دستگاه هایی که می خواهند از اسید کلریدریک یا آب های دارای ناخالصی و املاح استفاده کنند باید از این مواد استفاده نمایند.

خواص مواد ضد خوردگی و ضد رسوب در صنایع نفت و گاز

بازدارنده خوردگی یک ماده شیمیایی یا ترکیبی از مواد است که وقتی در غلظت های بسیار پایین به محیط خورنده اضافه شود، بدون تغییر دادن محیط به طور مؤثر سرعت خوردگی فلز را کاهش داده یا از وقوع آن پیشگیری می کند. محصولات ضد خوردگی می توانند به صورت جامد، مایع یا گاز باشند و در محیط های جامد مثل بتن و پوشش های آلی، محیط های مایع مثل آب و حلال های آلی یا محیط های در حالت گاز مثل اتمسفر یا بخار آب مورد استفاده قرار گیرند. بازدارنده های خوردگی بر اساس حلالیت یا پراکندگی در سیالی که باید عمل بازدارندگی در آن انجام شود، انتخاب می شوند. خوردگی در صنعت نفت هر ساله باعث از بین رفتن میلیارد ها دلار می شود. موارد زیادی از خوردگی گسترده در لوله های تولید، شیرها و در خطوط جریان از چاه به تجهیزات پردازش، رخ داده است.

مواد ضد خوردگی در صنعت نفت مواد ضد خوردگی در صنعت نفت, بهترین مواد ضد رسوب

مزایا پوشش ضد خوردگی :

  •  بالا بردن کیفیت سیستم کاری دستگاه ها.
  •  مانع از ایجاد خوردگی در سیستم.
  • بالا بردن طول عمر دستگاه.
  • پایین آوردن هزینه های اصطلاک.

دلیل این امر این است که نفت و گاز حاصل از چاه حاوی مقادیر مختلفی از آب است که می تواند به عنوان یک مرحله جداگانه در تماس با سطح ماده، رسوب شود و اینکه این آب حاوی گازهایی مانند CO2 و احتمالاً H2S و همچنین نمک است. در بیشتر موارد خوردگی شدید ، CO2 نقش عمده ای دارد. خوردگی یکنواخت 30? و 70? دیگر در اثر خوردگی موضعی ایجاد می شود. روش های مختلف کنترل خوردگی باعث حفاظت از تاسیسات و کاهش هزینه ها می گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.