سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد ماستیک مقاوم نفتی در صنایع گوناگون

نظر

کاربرد ماستیک مقاوم نفتی در صنایع گوناگون : ماده پرکننده دو جزئی و بسیار مقاوم در برابر حلال های نفتی می باشد که از ترکیبات قطران و لاستیک های بیتومن برای ساخت این ماده استفاده می شود. اجرای درزهای انبساطی در کف های وسیع و گسترده امری اجتناب ناپذیر است و می بایست بتن ریزی را توسط قالب بندی، در مقاطع کوچکتر اجرا نمود . این روش اجرا باعث می شود که عمر و پایایی سطح افزایش یافته و بدلیل تقسیم سطح به مقاطع کوچکتر، در برابر تنش ها و نیروهای وارده مقاومت بیشتری داشته باشد.

کاربرد ماستیک مقاوم نفتی در صنایع گوناگون

در شرایط معمول و سطوحی که در شرایط نرمال قرار دارند ، معمولاً از انواع درزبندهای معمول مانند ماستیک پلی یورتان ، ماستیک گرم اجرا و یا ماستیک سرد اجرا استفاده می شود ولی در شرایطی که سطح در معرض مواد نفتی و حلال ها قرار دارد استفاده از درزبندهای معمولی گزینه مناسبی نیست و می بایست از درزبندی با ماستیک مقاوم نفتی استفاده شود، که در برابر مواد نفتی مقاومت کافی داشته باشد و در اثر برخورد با این مواد ، درز پر شده با ماستیک مستهلک و خالی نشود. بدین منظور درزبندی مخصوص با نام ماستیک مقاوم نفتی یا ماستیک ضد حلال فرموله و تولید شده است.

موارد کاربرد ماستیک مقاوم نفتی :
 
  • جایگاههای سوختگیری نظیر پمپ بنزین و کارخانجات جهت مصارف دستگاهها و... .
  • پالایشگاه.
  • کف سالن های انبارهای روغن و سوخت.
  • کارخانجات تصفیه روغن و فرآوری.
  • محوطه باند فرودگاه و اسکله ها.
  • کف تعمیرگاه ها و گاراژ.
ماستیک مقاوم نفتی ماستیک مقاوم نفتی, بهترین ماستیک پمپ بنزین

میزان مصرف ماستیک ضد حلال بسته به طول، عرض و ارتفاع درزهای مورد اجرا، متغیر است . با اندازه گیری حجم درز و در نظـر داشتن وزن مخصوص مــاده ، میزان مصرف مشخص می گردد.

خواص و اثرات ماستیک مقاوم نفتی :

• به صورت گرم قابل اجرا می باشد.
• چسبندگی زیاد به بتن یا سایر مصالح نظیر فلز-چوب-آسفالت.

میزان مصرف ماستیک مقاوم نفتی :

با اندازه گیری حجم درز و در نظر داشتن وزن مخصوص این محصول میزان مصرف مشخص خواهد شد.

روش مصرف ماستیک مقاوم نفتی :

جزء A ماستیک مقاوم نفتی را در ظرف فلزی با شعله ی مستقیم حرارت دهید تا به نقطه ی جوش برسد سپس جزء B پودر را به آن اضافه نموده و با دریل مخلوط نمایید سپس ماستیک پس از سرد شدن در مقاطع آماده سازی شده به روش ریزشی اجرا نمایید.

مشخصات فیزیکی :

حالت فیزیکی: جامد
رنگ: مشکی
وزن مخصوص: 1?35 گرم بر سانتیمتر مکعب
درجه حرارت ذوب: 160 درجه سانتیگراد حرارت مستقیم