سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه مصرف قیر آسفالت برای راهسازی جاده ها در ایران

نظر

نحوه مصرف قیر آسفالت برای راهسازی جاده ها در ایران : قیر یک ماده سیاه یا تیره (جامد ، نیمه جامد ، چسبناک) ، آمورف ، سیمانی است که به اشکال مختلفی یافت می شود ، از جمله آسفالت سنگی ، قیر طبیعی ، تار و قیر حاصل از روغن ، که به آن قیر نفتی گفته می شود. هم اکنون اکثر جاده ها در سطح جهان با قیر آسفالت شده اند. قیر ویسکوزیته اصطلاحاً به گریدی از قیرهای پالایشگاهی گفته می شود که از هوادهی وکیوم باتوم برج تقطیر به دست آمده و بر اساس ویسکوزیته (گرانروی) آنها تقسیم می شوند. بیشترین استفاده این نوع قیر در صنایع راهسازی، عایق کاری، ساختمان سازی و همچنین تولید قیرهای مایع می باشد.

نحوه مصرف قیر آسفالت برای راهسازی جاده ها در ایران

مصرف قیر در راهسازی متنوع و متفاوت است. انتخاب قیر آسفالت مناسب برای شرایط گوناگون اجرایی و مصارف ناهمگون به کیفیت مصالح، شرایط جوی – جغرافیایی، وسایل اجرای کار، نوع و میزان ترافیک بستگی دارد که در مشخصات فنی خصوصی هر پروژه تعیین می‌شود. در ایران قیر را از زمان باستان می شناختند . گمان می رود واژه قیر بابلب یا الامی می باشد زیرا آنها قیر معدنی را برای آب بندی کردن ساختمان ها و به جای مصرف مالات مصرف می کردند. امروز قیر را دو جور به دست می آورند . آنرا از معدن در می آورند ( قیر معدنی ) و بیشتر قیر مصرفی در راه سازی و آب بندی کردن ساختمان از پالودن نفت خام تهیه می شود ( قیر نفتی ) . قیر خالص قیری که به روش فوق از انتهای ستون تقطیر خارج می شود و قیر خالص نامیده می شود که با انتخاب تقطیر مناسب می توان انواع قیر های خالص با ویسکوزیت های مختلف تهیه نمود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر آسفالت خیابان ها قیر آسفالت خیابان ها, انواع قیر در راهسازی

امروزه علاوه بر قیر و مصالح سنگی تشکیل دهنده مخلوط‌های آسفالتی از مواد دیگری به نام افزودنی‌ها و یا اصلاح کننده‌های قیر استفاده می‌شود. این ترکیبات که طیف وسیعی از مواد معدنی، آلی، طبیعی و صنعتی را در بر می‌گیرد به منظور اصلاح و بهبود برخی از خواص قیر و در نتیجه مخلوط‌های آسفالتی به شرح موارد زیر کاربرد دارند.

  • جلوگیری از عریان شدن سنگدانه‌های مخلوط‌های آسفالتی
  • جلوگیری ازایجاد ترک‌های حرارتی و انقباضی
  • کاهش پدیده‌های تغییر شکل و قیرزدگی رویه‌های آسفالتی
  • جلوگیری از رو آمدن ترک‌های آسفالتی
  • کاهش پدیده سخت شدن و کهنه شدن قیر
  • افزایش تاب خستگی آسفالت

به طور کلی افزودنی‌های مصرفی باید با قیرهای خالص یا قیرآبه‌های انتخاب شده در هر پروژه سازگاری داشته و قیر اصلاح شده نیز قبل از مصرف، مورد آزمایش قرار گیرد تا مطابقت آن با مشخصات، ارزیابی شود.