سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید و توزیع قیر گیلسونایت معدنی در صنایع گوناگون

نظر

تولید و توزیع قیر گیلسونایت معدنی در صنایع گوناگون : گیلسونایت یک ماده معدنی است که  به عنوان یک پوشش ضدآب برای ستون­های چوبی و عایقی برای سیم و کابل معرفی شد گیلسونایت ماده­ های شکننده است و می­توان به آسانی آن را به یک پودر با رنگ قهوه­ای تیره تبدیل کرد.  گیلسونایت از نظر ظاهری مانند اُبسیدیان سیاه و برّاق است. رنگ آن در حالت پودر شده قهوه ­ای تیره است. گیلسونایت یا قیر معدنی، یک هیدروکربن جامد و گونه‌ ای آسفالت است، که اغلب در معادن قیر طبیعی یافت می‌شود و در واقع نفت خام سخت شده ‌است.

تولید و توزیع قیر گیلسونایت معدنی در صنایع گوناگون

گیلسونایت در معادن زیرزمینی به صورت ماده ‌ای سیاه و سخت، با سطحی براق یافت می‌گردد. با توجه به شکنندگی این ماده، کاربرد آن اغلب به صورت پودر است، که رنگ قهوه ‌ای تیره تا سیاه دارد. ماده معدنی که امروزه به نام گیلسونایت شناخته می‌شود، نخستین بار در اوایل دهه 1860 کشف شد، اما تا سال 1880 که ساموئل اچ. گیلسون آن را به عنوان ماده پوششی ضد آب، برای الوار، عایق کابل و روغن حلال استفاده کرد، به‌خوبی شناخته نشده بود. امروزه این ماده کاربردهای فراوانی دارد و در ارتقاء کیفیت قیر، جوهر و پودر چاپگرها، سیمان و گل حفاری چاه‌های نفت، بهینه‌سازی آسفالت و افزودنی ماسه ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید محصولات مرغوب گوهر ابنیه پایتخت با استفاده از بهترین مواد انگلیسی و دستگاه های آلمانی درجه یک ، شعار ایجاد (آرامش و اطمینان ) را برای مصرف کننده تحقق بخشیده است که مجموعه ما با دستگاه های مجهز و مواد درجه یک توانسته این قیر طبیعی را در انواع سطوح ساختمان و فضای بیرونی استفاده و اجرایی کند. برای خرید با کیفیت ترین و خالص ترین کلوخه و یا  پودر قیر معدنی با ما تماس بگیرید. جهت اطلاع از فروش این محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر معدنی گیلسونایت قیر معدنی گیلسونایت, انواع قیر معدنی

از آنجایی که گیلسونایت به شدت آب گریز و مقاوم در برابر اسید و باز می باشد، عموما در تهیه آسفالت و ایزوگام به کار می رود. از ویژگی های بارز مواد گیلسونایت، حلالیت آنها در حلال غیر قطبی نظیر دی سولفید کربن و تولوئن و نیز قیر مذاب می باشد از این ویژگی گیلسونایت در صنایع تولید ایزوگام و عایق های رطوبتی استفاده می شود. گیلسونایت به دلیل داشتن مواد هیدروکربنی پلیمری ، یک اصلاح کننده مناسب برای قیرهای پالایشگاهی مخصوص آسفالت و ایزوگام محسوب می شود. همچنین گیلسونایت باعث کاهش درجه نفوذ، افزایش ویسکوزیته، افزایش نقطه نرمی و افزایش مقاومت گرمایی قیر های پالایشگاهی می شود. گیلسونایت به عنوان یک عامل برای افزایش کارایی و بازدهی، در مخلوط آسفالت به کار می رود. آسفالت آمیخته شده با گیلسونایت عیار بالا، بدون نیاز به دیگر مواد اصلاح کننده که به صورت پودر به آسفالت اضافه می شوند به صورت کاملا یکپارچه در می آید. قیر گیلسونایت به صورت کلی یا جزئی و یا به عنوان مکمل از نظر ارزش و قیمت می تواند جایگزین پلیمرهای "SBS" در اصلاح کننده های آسفالت شود. آسفالت های اصلاح شده با گیلسونایت، پایداری بالاتر، تغییر شکل کمتر، توانایی در برابر درجه حرارت کمتر و مقاومت بیشتر در برابر آب، و نفوذ پذیری کمتر نسبت به آسفالت های مخلوط نشده با گیلسونایت را دارند. گیلسونایت به عنوان یک عامل نگهدارنده در مخلوط های داغ رو سازی استفاده می شود.