سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندود نفوذی آماده سازی راه جهت پخش لایه آسفالت

نظر

اندود نفوذی آماده سازی راه جهت پخش لایه آسفالت : اندود نفوذی به منظور آماده کردن سطح شنی راه جهت پخش لایه آسفالتی اعم از آسفالت سطحی، آسفالت سرد یا آسفالت گرم انجام می شود. این اندود علاوه بر کمک به آب بندی کردن جسم راه و چسباندن سنگدانه ها به یکدیگر و نفوذ در خلل و فرج سطح قیرپاشی شده، موجب چسبندگی قشر آسفالت به سطح راه می شود.

اندود نفوذی آماده سازی راه جهت پخش لایه آسفالت

یکی از راهکار های کاهش ترک ها در روکش های آسفالتی استفاده از میان لایه های جاذب تنش است که مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. اما در اجرای میان لایه های جاذب تنش نیز باید مواردی از جمله چسبندگی درست بین میان لایه و لایه روسازی قدیمی رعایت گردد تا خرابی های دیگری مانند ترک های هلالی در روکش ایجاد نگردد و عمر روسازی جدید افزایش یابد.

برای انتخاب قیرهای مصرفی در اندود نفوذی شرایط زیر باید رعایت شود:

الف : در شرایط هوای سرد، قیرهای با کندروانی کم مانند MC-70 ،MC-30 و یا RC-70 مناسب است.

ب : در شرایط هوای معتدل و گرم هر یک از قیرهای گروه MC-70 ،MC-30 و MC-250 مناسب است.

پ : در صورتی که بافت سطح شنی راه، متراکم، پیوسته و ریزدانه باشد، از قیرهای با کند روانی کم مانند MC-70 ،MC-30 و یا RC-70 و در صورتی که بافت سطح شنی راه، درشت دانه و باز باشد، علاوه بر قیرهای فوق می توان از قیرهای با کند روانی بیشتر مانند MC-250 استفاده کرد.

ت : چنانچه به هر دلیل اندود نفوذی بعد از 48 ساعت جذب سطح راه نشود، تا موقعی که قیر در بافت سطحی راه نفوذ کند، فرصت داده می شود. در صورت لزوم می توان با پخش ماسه تمیز روی اندود نفوذی، قیر اضافی را جذب کرد. ماسه مصرفی باید ریزتر از 5 میلی متر بوده و درصد عبور کرده از الک 200 آن از 5 درصد تجاوز نکند.

ث : استفاده از قیرآبه ها محدود به اساس ماکادامی و اساس شنی و کوهی شکسته با سطوح قابل نفوذ و تخلخل زیاد است.

اندود نفوذی آماده سازی راه اندود نفوذی آماده سازی راه, اندود نفوذی پریمکت

اندود نفوذی آسفالت یک امولسیون آسفالتی کند گیر با ویسکوزیته پایین است که با آب رقیق شده است. اندود نفوذی به‌منظور آماده نمودن سطح راه شنی جهت بخش قشر آسفالت استفاده می‌شود. قیر پریمکت که در سطح راه شنی پخش می‌گردد در داخل خلل و فرج آن نفوذ نموده و علاوه بر تحکیم سطح راه شنی سبب تسهیل چسبندگی قشر آسفالت به بدنه راه می‌گردد. عملکرد و مزایای اندود نفوذی آسفالت شامل نفوذ در حفرات ریز، یکپارچگی بستر دانه‌ای، اتصال لایه های مشترک و کاهش گرد و غبار می باشد. جهت دریافت مشاوره و اطلاع از فروش محصولات اندود آسفالتی با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.