سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل انجام ایزولاسیون سقف و انواع آن

نظر

مراحل انجام ایزولاسیون سقف و انواع آن : برای ساخت بام ابتدا روی سقف بتنی را از هر گونه گچ تمیز کرده و نخست باید محل نصب ناودانها مشخص و پس از نصب نرده و یا دوره چینی با پوکه معدنی که یک نوع خاک سبک وزن است و یا از پوکه صنعتی که از ضایعات کارخانجات است را با مخلوط نمودن 5 پیمانه پوکه و 1 پیمانه سیمان معمولی مخلوط با آب، کروم بندی ها انجام می پذیرد و چنانچه پوکه در دسترس نبود می توان از خرده های آجر یا خاک شن دار پر می کنند. مهندس ناظر ساختمان مواظب است مقاومت را با احتساب به وزن مصالحی که برای شیب سازی مصرف می نماید قوی تر بگیرد.

مراحل انجام ایزولاسیون سقف و انواع آن

پس از اتمام کروم بندی و در نظر گرفتن شیب آبروها وسط کروم ها را از همان پوکه و سیمان پر می نمایند و روی آن را با شمشه و ریسمان مسطح و کنترل می کنند. بعد از آماده شدن پشت بام تا 48 ساعت برای خودگیری سیمان مصرف شده، آب پاشی لازم است. بعد از آماده شدن شیب سازی ایزولاسیون انجام می شود.

عیب یابی عایق کاری سقف :

عیب کار و نشتی رطوبت از سقف ممکن است به دلایل مختلف باشد که باید با کمک یک متخصص بررسی شود. این عوامل می تواند شامل :

انواع ایزولاسیون سقف انواع ایزولاسیون سقف, عایق بندی سقف ساختمان

  • ترک ها و روزنه ها
  • بندهای جداشده ی ایزوگام
  • آسیب دیدن عایق زیر کولر
  • پوسیدگی کف خواب فلزی ناودانی
  • خرابی در سازه ی سقف
  • وجود طبله ها
  • وجود آسیب دیدگی در ایزوگام
  • وجود چروکیدگی

عایق کاری ساختمان یکی از مهم ترین بخش ها در ساختمان سازی است؛ که باعث افزایش طول عمر مفید ساختمان می‌شود. اما مهم‌ترین مسئله در بحث عایق کاری، نحوه صحیح عایق کاری است که باید توسط یک عایق کار متخصص انجام شود. پس کار عایق کاری را به متخصص آن بسپارید. شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده ارائه خدمات عایق بندی به شما عزیزان می باشد.جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع روش های ایزولاسیون :

ایزولاسیون قیری : بهترین ایزولاسیون برای بام ها در این زمان مخصوصا وضع جوی، ایزولاسیون گونی قیری می باشد . قیر را با حرارت لازم رقیق نموده و روی بام می مالند. سپس گونی های سالم درجه یک را از پایین به بالا چسبانده می شود. نصب این گونی ها از بالا به طرف ناودانها هدایت می شود. لایه گونی دوم خلاف جهت، یعنی چنانچه لایه زیر طولی چسبانده شده باشد لایه رو عرضی انجام می گیرد و گونی ها مجددا با قیر آغشته می گردند و پس از کنترل کلیه درز ها و بندهای گونی ها در این هنگام آماده آسفالت ریزی یا موزائیک می باشد. ایزوگام ورقی : ورق لاستیکی شکل به صورت لوله یا اصطلاحا رول در بازار موجود است. پس از کنترل کلی و ریسمان کشی لوله، ایزولاسیون را از یک سر روی بام می چسبانند. سپس با چراغ حرارت دهنده درزها را با هم جوش می دهند و با خمیر روی بام را لکه گیری نموده تا امکان آزمایش آبگیری بام را میسر سازد.