سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی مواد ضد خوردگی در فلزات مجاورت آب سخت

نظر

کارایی مواد ضد خوردگی در فلزات مجاورت آب سخت : آب های سخت حاوی مقادیر بالای املاح کلسیم و منیزیم هستند، از این رو با تشکیل رسوب کربنات کلسیم یا منیزیم بر روی سطوح فلزی به صورت یک لایه محافظ، به شدت از میزان خوردگی در این محیط های آبی کاسته می شود. برای آنکه این لایه محافظ حداکثر کارایی را در محافظت از فلز ایفا نماید، باید لایه ای کاملا یکنواخت و پیوسته به صورت لایه ای نازک و کاملاً چسبنده روی سطح باشد، در غیر اینصورت می تواند به خودی خود سبب بروز خوردگی حفره ای شود.

کارایی مواد ضد خوردگی در فلزات مجاورت آب سخت

استفاده از بازدارنده‌های خوردگی به خوبی به عنوان یک روش مؤثر و انعطاف‌پذیر برای کاهش خوردگی در صنایع مختلف از جمله اکتشاف و تولید نفت و گاز، پالایشگاه نفت، تولید مواد شیمیایی، و تصفیه? آب شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازدارنده‌ها اغلب به دلیل مطمئن بودن از غلظت مناسب و کنترل کردن راحت‌تر غلظت آنها، به‌طور عمده در محیط‌های بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند.چنین شرایطی را می‌توان در سامانه‌های گردشی، تولید نفت و پالایش نفت مشاهده کرد. یکی از شناخته‌شده‌ترین کاربرد برای بازدارنده‌ها، ضدیخ رادیاتور خودروها است. در استفاده از بازدارنده‌ها برای کاربردهای خاص باید محتاط بود چون بازدارنده‌ها می‌توانند حفاظت عالی برای یک فلز در یک شرایط خاص را فراهم کنند ولی در عین حال خوردگی دیگر فلزات را در همان سامانه تشدید کنند. در حال حاضر گوهر ابنیه پایتخت به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان و مشتریان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

بازدارنده های خوردگی نانو بازدارنده های خوردگی نانو, مواد عایق ضد اسید و خوردگی

موارد عمده کاربرد ممانعت کننده‌ها مربوط به 4 محیط زیر است :

  1.  محلول‌های آبی از اسیدهایی که در فرآیندهای تمیز کردن فلزات بکار می‌روند مثل اسید شویی.
  2.  آب‌های طبیعی، آب‌های تهیه شده برای سرد کردن در مقیاس صنعتی با PH طبیعی.
  3.  محصولات اولیه و ثانویه از نفت و پالایش و حمل و نقل آن.
  4.  خوردگی گازی و اتمسفری در محیط‍‌‌های محدود در حین حمل و نقل و انبار کردن و موارد مشابه.

ممانعت کننده ها افزودنی‌هایی هستند که با ایجاد تغییر و تحول بر روی سطح فلزات، محیط و یا هر دو خوردگی را تحت کنترل در آورده و شیوه عمل آنها ایجاد تغییرات در واکنش‌های آندی، کاتدی و یا هر دوی آنها است. ممانعت کننده های بسیار زیادی با ترکیبات مختلف موجود می‌باشند؛ اکثر این مواد با آزمایشات تجربی پیدا شده و اصلاح یافته‌اند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.