سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های عایق بندی ضد خوردگی بتن و فلزات

نظر

روش های عایق بندی ضد خوردگی بتن و فلزات : یکی از روش های جلوگیری از خوردگی بتن در برابر حمله یون های سولفات،استفاده از سیمان ضد سولفات می باشد. در این تیپ از سیمان ها به دلیل مقدار محدود فاز تری کلسیم آلومینات ، امکان واکنش سولفات ها با خمیر سیمان و در نهایت تشکیل بلورهای اترینگایت به شدت کاهش می یابد. ولیکن در این روش در صورتی که بتن همزمان در معرض تهدید حمله یون کلر نیز باشد، استفاده از سیمان ضد سولفات توصیه نمی گردد.

روش های عایق بندی ضد خوردگی بتن و فلزات

استفاده از سیمان ضد سولفات به ویژه سیمان تیپ 5 موجب تشدید عملکرد خوردگی آماتور در اثر حضور یون کلر شده و در نهایت موجب ترک خوردگی و کاهش دوام بتن می گردد. لذا توصیه می شود در مناطقی که بتن همزمان در معرض یون کلر و سولفات قرار دارد، از سیمان تیپ 2 به عنوان یک سیمان ضد سولفات ضعیف تر استفاده شود تا امکان خوردگی در اثر نفوذ یون کلر کاهش یابد. همچنین روشی دیگر و بهترین روش به جهت جلوگیری از خوردگی بتن در اثر حمله سولفات ها، کاهش نفوذپذیری بتن و آب بندی بتن می باشد.

عایق ضد خوردگی فلز و بتن عایق ضد خوردگی فلز و بتن, ملات آببندی خوردگی سطوح

از آنجا که بتن دارای مقاومت مکانیکی بسیار خوب بوده و پلاستیک ها از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار می باشند لذا ترکیب این دو سیستم (سطوح بتنی با روکش ترموپلاستیک) روش مناسبی به منظور ایجاد یک سازه بتنی با مقاومت مکانیکی و شیمیایی مناسب خواهد بود. پوشش های ترموپلاستکی به صورت شیت هایی (صفحاتی) از جنس PVCوHDPE,PP,PVDF با اتصالات مکانیکی بسیار قوی (انکرها) در سطوح بتنی تانک ها، لوله ها، مخازن نگهداری آب، واحدهای استخراج با حلال، سل های الکترولیز و خصوصا صنایع آب و فاضلاب قابل نصب می باشد.

روش های ترمیم ستون ها و دیوارهای بتنی :

  1. ترمیم ترک های ستون ها با استفاده از تزریق رزین اپوکسی.
  2. ترمیم با استفاده از چسب اپوکسی و ملات پایه سیمانی اصلاح شده با پلیمر در شکستگی و خوردگی ستون ها.
  3. ترمیم با استفاده از چسب اپوکسی اتصال قدیم به جدید و ملات منبسط شونده در کپ های اتصال.
  4. ترمیم سطحی و دوامی با استفاده از ملات ترمیم کننده پایه سیمانی اصلاح شده با پلیمر.
  5. پوشش ترک های سطحی با پوشش های محافظتی الاستومری به منظور حفظ دوام.
  6. استفاده از الیاف های CFRP به صورت ترکیبی با سایر روش ها با توجه به حجم آسیب.
  7. ترمیم با استفاده از دوخت سازه به وسیله تزریق رزین و کاشت میلگرد.

شما می توانید برای مشاوره و اخذ اطلاعات تکمیلی در زمینه تعمیرات، بازسازی، مقاوم سازی، ترمیم و آب بندی سازه های بتنی، استخر ها، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، دیوارها، سازه های صنعتی ، فونداسیون تجهیزات و … با کارشناس فروش شرکت گوهر ابنیه پایتخت تماس حاصل فرمایید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.