سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای سیستم لاینینگ جهت عایق کاری مخازن فلزی

نظر

اجرای سیستم لاینینگ جهت عایق کاری مخازن فلزی : امروزه یکی از معظلات و مشکلات اصلی صنایعی که با مواد شیمیایی خورنده مثل اسیدها – بازها و سایر سیالات خورنده کار میکنند بحث خوردگی و اثرات مخرب مواد شیمیایی بر روی تجهیزات – مخازن پروسس و مخازن ذخیره و همچنین تانکر های حمل مواد شیمیایی آنها می باشد. در گذشته به صورت سنتی برای جلوگیری از این اثرات مخرب از پوشش های فایبر گلاس – لاستیک ضد اسید – و یا فولاد ضد زنگ (استیل) استفاده می نمودند.

اجرای سیستم لاینینگ جهت عایق کاری مخازن فلزی

ولی در حال حاضر شرکت گوهر ابنیه پایتخت با توجه به تخصص و فن آوری منحصر بفرد خود راهکار صد در صد ایمن – کار آمد و مقرون بصرفه استفاده از لوله و ورقهای دوجداره پلی اتیلن / پلی پروپیلن نموده که با طراحی خاص و ویژه خود می تواند در داخل مخازن ثابت و یا تانکرهای فلزی حمل مواد شیمیایی ( اسید ها – باز ها و…) نصب و جاسازی گردیده و با ایجاد یک پوشش مقاوم از لحاظ شیمیایی و مکانیکی – صد درصد بدون نشتی و با دوام در مقابل خوردگی این مشکل را بطور کامل مرتفع نماید. خواص ذاتی ضد خوردگی و عدم تمایل به واکنش با اکثر مواد شیمیایی , پلی اتیلن سنگین HDPE و همچنین پلی پروپیلن هموپلیمر PP-H را به یکی از بهترین و جدید ترین مواد جهت استفاده در مخازن ضد اسید و تانکرهای حمل اسید تبدیل نموده است. همچنین یکی از رایج‌ترین کاربردهای صنعت فایبرگلاس است، مثلا در آب‌بندی مخازن، پوشش سقفها، عایق بندی مخازن در صنایع شیمیائی، تولید و یا مستحکم‌ سازی مخازن پی‌ وی‌ سی، ضد خوردگی مخازن فلزی و سایر موارد. جهت پوشش مخازن و قطعاتی که با انواع اسیدها و مایعاتی که باعث خورندگی می گردند ، استفاده از لایه های مقاوم الزامی است و این کار را به بهترین نحو و اصولیترین روش انجام خواهیم داد. لاینینگ مخازن راهی مقاوم در برابر انواع اسیدها : اسید کلریدریک ، اسید فسفریک، اسید اسیتیک، اسید سولفوریک و… سود سوزآور و انواع بازها و قلیا هاو …. با دو روش سرد و گرم ، از ضخامت 2 الی 10 میلی متر.

عایق کاری مخازن فلزی عایق کاری مخازن فلزی, پوشش (لاینینگ) مخازن فلزی

برای اجرای سیستم لاینینگ لازم است تا مراحل زیر به صورت آورده شده و به ترتیب انجام شود. لازم به ذکر است لازمه‌ی دستیابی به یک سیستم با مقاومت مکانیکی و خوردگی بالا اجرای دقیق این مراحل است.

  • آماده سازی سطح
  • اعمال آستر یا پرایمر
  • ترمیم ترک ها
  • پوشش با FRP و رزین

با استفاده از این روش سطح مخازن بتنی و فلزی از خوردگی های شیمیایی ناشی از اسیدها و بازها و مواد اکسنده محافظت میشود. در واقعبا اجرای پوشش فایبرگلاس داخل مخزن ، یک مخزن مجزا داخل مخزن اولیه شکل میگیرد ، لذا طول عمر مخزن زیاد می شود. ضمنا به دلیل یکپارچه و بدون درز بودن این نوع لاینینگ ، احتمال نفوذ ماده درون مخزن به این لایه صفر است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.