سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق کاری مخازن آبگرم موتورخانه ها

نظر

عایق کاری مخازن آبگرم موتورخانه ها:عایق کاری موتورخانه: عایق کاری موتورخانه شامل پوشش دهی تمام سیستم‌های گرمایش و سرمایشی، لوله‌ها، تجهیزات، دودکش و مخازن است. با توجه به اینکه هر مورد عایق کاری در چه شرایطی قرار دارد نوع عایق کاری آن متفاوت است. انواع عایق کاری با توحه به نوع عایق آن دسته بندی می‌شود. اجرای هر کدام از این عایق ها روش خود را دارد و باید طبق استاندارد مورد نیاز آن عایق کاری انجام گیرد.

عایق کاری موتور خانه

 

عایق کاری مخازن آبگرم موتورخانه ها

منابع موتورخانه دمایی بین 60 تا 70 درجه سانتی گراد دارند. این منابع با توجه به این که آب مصرفی ساختمان را تامین می کنند همواره در حال احیا شدن هستند لذا تغییرات دمایی مختلفی برای آنها وجود ندارد. در گذشته بیشتر عایق کاری این مخازن با استفاده از پشم شیشه انجام می‌شد. امروزه علاوه بر عایق کاری پشم شیشه، یک لایه مل و ماستیک نیز از روی پشم شیشه اجرا می‌شود که علاوه بر زیبایی استحکام و عمر عایق کاری را نیز بهبود می‌بخشد و تا حد زیادی از نفوذ آب و رطوبت به درون عایق جلو گیری می‌کند. نحوه عایق کاری با استفاده از این روش به صورتی است که ابتدا یک لایه کاغذ دور مخزن کشیده شده و از روی آن پشم شیشه اجرا می‌شود. بعد از پشم شیشه یک لایه پارچه روی مخزن کشیده شده و از روی آن مل و ماستیک بر روی پارچه اجرا می‌شود. بعد از این مرحله در صورت نیاز رنگ آمیزی بر روی عایق کاری انجام شده صورت می‌گیرد.

شرکت گوهرابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات خود به شما هموطنان گرامی میباشد،شماره تماس کارشناس فنی شرکت:09121754110

عایق کاری لوله ‌های موتورخانه: لوله‌های موتورخانه شامل لوله‌‌های سرد و گرم، لوله گالوانیزه، لوله سیاه، و یا لوله‌های پلیمری می‌شود. لوله‌های موتورخانه بسیار حساس هستند چرا که دارای اتصالات زیادی هستند و در صورت نشتی از یک اتصال، به تمام عایق سرایت کرده و باعث پوسیده شدن تمام موتورخانه می‌شود. لوله های گرم و سرد موتورخانه باید با استفاده از عایق مل ماستیک مطابق آنچه که در بخش قبل گفته شد اجرا شوند.

عایق کاری موتور خانه

عایق کاری مخازن آبگرم موتورخانه ها

عایق کاری لوله های سرد: لوله‌های شامل سیال سرد در موتورخانه باید با استفاده از عایق فوم یا همان عایق الاستومری عایق کاری شوند. این عایق ها در عایق کاری لوله های گرم نیز کاربرد دارند. اما استفاده از آن ها در لوله های سرد بازده بیشتری دارد. هزینه اجناس این نوع عایق کاری و اجرای آن به طور کلی بیشتر از عایق کاری مل و ماستیک است. این عایق‌ها با توجه به دما و قطر لوله در ضخامت‌ها مختلفی تهیه شده اند و برای هر لوله باید ضخامت مناسب آن انتخاب شود. بعد از اجرای این نوع عایق کاری یک لایه دیگر می‌تواند اجرا شود ولی اجباری نیست و این لایه شامل نوار است. این نوار در رنگ های مختلفی است. نوع سیاه آن برای موتورخانه و نوع آلومینیومی آن در مواردی که لوله در معرض نور آفتاب است اجرا می‌شود.

عایق حرارتی و برودتی: در حال حاضر عایق کاری حرارتی و برودتی یکی از الزامات اولیه ساخت و ساز محسوب می شود عامل مهم ارزش گذاری ساختمان. فرقی نمی کند شما ساختمان در حال ساخت دارید یا این که در ساختمان آماده سکونت زندگی می کنید؛ به هر کیفیت برای ذخیره سازی گرمای خانه در زمستان و سرمای خانه در تابستان به عایق های حرارتی و برودتی نیاز مبرم دارید. به طور معمول عایق های حرارتی برای کف،سقف،دیوار،لوله های گرمایشی و سرمایشی،کانال های هوا و هر جایی از ساختمان که نیاز به عایق کاری داشته باشد،کاربرد دارند.

عایق های حرارتی عموماً به سه دسته تقسیم می شوند: یک دسته از آن ها به عایق های پشم شیشه و پشم سنگ معروف هستند که در مقابل حرارت مقاومت خوبی ندارند،بنابراین زمانی که رطوبت هوا زیاد می شود با مشکل مواجه می شوند. دسته دیگر،عایق های پلی اتیلنی بوده و در اصلاح به فوم سفید معروف هستند که اگرچه در مقابل سرما مقاومت خوبی دارند ولی فاقد خاصیت انعطاف پذیری بوده و در مقابل گرما مقاوم نیستند. نسل جدید عایق ها ، عایق های الاستومری  سلول بسته هستند که با قیمت مناسب در بازار ایران عرضه می شوند.این عایق ها به دلیل دارا بودن سلول های بسیار ریز کنار هم که هوا در آن قرار دارد و نوع آرایش میکروسکوپی آنها، باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می شود.آنها دمای منهای 70 درجه تا 120 درجه سانتی گراد را کنترل می کنند.ضمن اینکه رطوبت یا بخار آب به هیچ عنوان در آن ها نفوذ نمی کند.به همین دلیل از زنگ زدگی و پوسیدگی عایق ها جلوگیری می شود و نیاز به تغییر و تعویض ندارند.عایق های الاستومری بر روی لوله های آب گرم و سرد،کانال هوا و مخازن،چیلرها، برج های خنک کننده نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد بالایی دارند.همچنین برای نصب در کف،سقف و دیوار ساختمان به کار می روند.البته در مقایسه با عایق های پشم شیشه به هزینه بیشتری نیاز دارند بنابراین مشتریان و مالکان ساختمان ها سعی می کنند از فوم های پلی استایرن استفاده کنند که برای بسته بندی دور یخچال، تلویزیون و سایر لوازم الکترونیکی به کار می روند.