سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجام امور عایق کاری حرارتی سقف ساختمان در ایران

نظر

انجام امور عایق کاری حرارتی سقف ساختمان در ایران: عایق حرارتی دیوار داخلی: از عایق های حرارتی برای ثابت نگه داشتن درجه حرارت داخل ساختمان استفاده می شود. در فصول سرد به گرمایش و در فصول گرم به سرمایش نیاز می باشد. در بعضی ساختمان ها به دلیل استفاده از مصالح نامرغوب بهتر است از عایق های حرارتی استفاده کنید تا در اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی صرفه جویی شود. در گذشته ساخت و ساز ساختمان ها به صورت سنتی بوده و با ضخامت بالایی ساخته می شد و خود یک عایق عالی برای سرما و گرما بوده اما اکنون برای سبک تر شدن سازه از دیوارهای نازک تر استفاده می کنند  و لازم است که از عایق های حرارتی دیوار استفاده شود. عایق حرارتی دیوار داخلی نازک تر از دیوارهای خارجی است چرا که دیوارهای بیرونی نیاز بیشتری به عایق حرارتی دارند تا گرما و سرما را از خود عبور ندهند.

عایق کاری سقف

 انجام امور عایق کاری حرارتی سقف ساختمان در ایران

 انواع عایق حرارتی برای عایقکاری دیوارها: 1. عایقکاری دیوار با استفاده از سازه: در این نوع عایق کاری شما از عایق های حرارتی انعطاف پذیر استفاده می کنید و لازم است عایق حرارتی بر روی یک قالب نصب شود و بعد بر روی آن نمای روی کار را نصب کنید. 2. عایقکاری دیوار بدون استفاده از سازه: در این نوع عایق حرارتی شما نیاز به قالب ندارید و عایق های حرارتی منعطف نمی باشند و شما می توانید بر روی آن، نمای را بدون قالب نصب کنید.

عایق ها به دو دسته اصلی تقسیم شده و روش کار هرکدام از آن ها متفاوت با دیگری می باشد: 1: عایق هایی که در ساختار آن ها حباب های هوا وجود دارد و موجب کاهش هدایت حرارت می گردد. 2: عایق هایی که حرارت را بازتاب می نمایند؛ پشت این عایق ها باید حدود 20 میلیمتر فاصله هوایی تعبیه شود.

شرکت گوهرابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی میباشد،شماره تماس کارشناس فنی:09121754110
انتخاب عایق های حرارتی نیازمند به در نظر گرفتن پارامترهایی می باشد. انتخاب نوع عایق محدوده دمای کارکردی آن است. این بدان معناست که برای هر عایق محدوده دمایی خاصی تعریف شده است. در صورت وجود محدوده دمایی خاص عایق بهترین عملکرد را خواهد داشت و خارج از آن محدوده دمایی امکان دارد عایق عملکرد خود را از دست بدهد و یا باعث تغییر شکل آن شود.از مزایای بهره بری عایق های حرارتی می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی، پیشگیری از میعان و یا تبرید روی سطوح سرد، کاهش خطرات و آسیب به تجهیزات و مقابله با آتش سوزی، ضربه و خوردگی، کنترل دمای فرآیند و پروسه، کنترل دمای سطح برای حفاظت و ایمنی، کاهش مصرف منابع طبیعی، کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش هزینه های انرژی اشاره نمود.مصالح عایق حرارتی معمولا از مواد مرکب ساخته و مهیا می شوند. مواد و مصالح عایق حرارتی باید از نظر شکل ظاهری یکنواخت، بدون عیب و عاری از موادی باشد که مورد هجوم حشرات، قارچ ها و دیگر ارگانیزم ها قرار می گیرند.

عایق سقف

انجام امور عایق کاری حرارتی سقف ساختمان در ایران

عایق های حرارتی از لحاظ دمایی، جنس و عملکرد نیز به انواع و اقسام متفاوت دسته بندی می گردند. پشم سنگ، پشم معدنی و پشم شیشه از جمله عایق های حرارتی از لحاظ جنس، عایق همرفتی حرارت، عایق تشعشعی حرارت، عایق حرارتی منعکس کننده و عایق رطوبتی از جمله عایق های حرارتی از لحاظ عملکرد و عایق های گرم، عایق های سرد و عایق های دما متوسط از لحاظ دمایی می باشند.عایق های گرم اکثرا برای نواحی و تجهیزاتی به کار برده می شود که دمای کاری آن ها از دمای اتاق بیشتر باشد. از این نوع عایق ها در ساختمان ها، دیوارها و سقف ها و در موتورخانه ها، سیستم های گرمایشی و دودکش ها نیز به کار برده می شوند. محدوده دمایی تعریف شده برای این عایق ها از 20 درجه سانتیگراد تا 600 درجه سانتیگراد می باشد.
عایق حرارتی چیست؟ عایق حرارتی Insulation در تاسیسات گرمایی و سرمایی، برای کم کردن تلفات حرارتی سطوح مختلف ساختمان، لوله‌ها، کانال‌ها و مخازن و جلوگیری از نفوذ رطوبت و انتقال صدااستفاده می‌شود.
عایق‌ها به سه دسته عایق حرارتی (هدایتی، هم رفتی، تشعشی) عایق رطوبتی و عایق صوتی تقسیم بندی می‌شوند.
عایق‌ حرارتی مواد و مصالحی هستند که مقاومت زیادی در برابر عبور گرما و سرما دارند و می‌توان به وسیله عایق‌ حرارتی تا آن جا که ممکن است از انتقال حرارت محل گرم شده و یا سرد شده مانند لوله‌های حامل آب گرم، کانال‌های هوای گرم و سرد و دستگاه‌هایی مثل دیگ، چیلر، منابع تولید آب گرم مصرفی، دستگاه هواساز، پکیج و کوره هوای گرم به بیرون جلوگیری کرد تا در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی شود رسیدن به این هدف که با به کار بردن عایق‌ حرارتی ممکن است.