سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجام عایق کاری جداره های خارجی ساختمان در ایران

نظر

انجام عایق کاری جداره های خارجی ساختمان در ایران: عایق‌کاری ساختمان: عایق کاری جداره های خارجی ساختمان، می تواند 35 تا 55 درصد از اتلاف حرارت ناشی از سقف، کف و دیوارهای مجاور فضای آزاد را کاهش دهد. انتخاب روش مناسب عایق کاری ساختمان نیازمند توجیه فنی اقتصادی می‌باشد و به عوامل مختلفی نظیر وضعیت جدار، هزینه عایق‌کاری، نمای خارجی ساختمان و ... بستگی دارد.

عایق کاری خانه

انجام عایق کاری جداره های خارجی ساختمان در ایران

اگر شما نمی خواهید یا نمی توانید میزان انرژی را ارزیابی کنید، باید از موارد زیر اطلاع بیابید: 1: چه جاهایی بایدعایق کاری شود. 2: چه نوع عایقی باید استفاده شود. 3:ضخامت یا عمق (اینچ) شما چقدر است.

چه جاهایی باید عایق کاری شوند؟ سقف ها : با عایق کاری سقف مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان 35% تا 45% کاهش می یابد. دیوار های خارجی : مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان را حدود 15% کاهش می دهد. کف : مصرف انرژی در زمستان را 5% کاهش می دهد . نمای ساختمان : استفاده از عایق در نمای ساختمان موجب کاهش اتلاف حرارتی از 30 تا 50% می شود.

شرکت گوهرابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی میباشد،شماره تماس کارشناس فنی:09121754110

عایق کاری منازل

انجام عایق کاری جداره های خارجی ساختمان در ایران

چه نوع عایقی باید استفاده شود؟باید بدانید انواع عایق های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها برای عایق کاری ساختمان استفاده کنید.در این مطلب ما به عایق پشم سنگ خواهیم پرداخت زیرا با استفاده از پشم سنگ تنها موجب کاهش اتلاف حرارت و حفظ تعادل بین گرمایش و سرمایش نمی شود، بلکه از ویژگی عایق صوتی بودن پشم سنگ نیز استفاده می شود و مانع از ورود و یا خروج صدا می شود.عایق کاری نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد. به کمک عایق کاری می توان یک خانه را در زمستان 5 درجه گرم تر و در تابستان 10 درجه خنک‌تر نگه داشت.

عایق های ساختمانی به دو دسته عایق های پلیمری و معدنی تقسیم می‌شوند: 1:عایق پلیمری: این گروه از عایق ها نظیر پلی استایرن (یونولیت) یا پلی یورتان می باشد. این عایق ها دارای ضریب مقاومت حرارتی بالاتری نسیت به عایق های معدنی هستند و برخلاف عایق های معدنی در برابر رطوبت مقاوم هستند. با این وجود در برابر حرارت مقاومت چندانی ندارند. محدوده حداکثر دمای کاری این مواد بین 100 تا 200 درجه سانتیگراد می باشد و برای ایجاد مقاومت در برابر آتش سوزی، از مواد ضد آتش در آن ها استفاده می شود. همچنین این گروه از عایق ها انعطاف پذیر نمی باشند و برای نصب آن بر روی دیوار نیازی به سازه نمی باشند، از این رو عمدتا از این عایق در روش های عایق کاری بدون سازه استفاده می شود. 2: عایق معدنی: این دسته از عایق ها نظیر پشم شیشه، پشم سنگ و پشم سرباره می باشد. این عایق ها تحمل دمایی بالاتری در برابر حرارت دارند و محدوده کارکرد آنها بین 400 تا 700 درجه سانتی گراد می باشد و در برابر آتش سوزی مقاوم است. از دیگر خصوصیات این عایق ها می توان به مقاوم نبودن در برابر رطوبت و انعطاف پذیری آن اشاره نمود. از این رو از این دسته از عایق ها در روش های عایق کاری با سازه و با لایه محافظ رطوبت استفاده می شود.