سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آببندی پشت بام در کرج و تهران

نظر

آببندی پشت بام در کرج و تهران:بام خانه و آسیب آن: سقف خانه محافظ حریم شما در برابر باد، باران، آفتاب و همه عواملی طبیعی است. بام خانه نظیر چتری حمایتی از فضای داخلی خانه شما حفاظت خواهد کرد. بنابراین بام یکی از بخش‌هایی است که نمی‌توانید نسبت به آسیب و خرابی‌های آن بی‌اعتنا باشید. پشت بام هم نظیر هر بخش دیگر از خانه، دچار فرسودگی شده و در اثر بارش‌های مداوم، سوراخ شدن و هر آسیب دیگر به مرحله‌ای می‌رسد که کاملا خراب شده و به تعمیرات احتیاج پیدا می‌کند. گرچه اغلب نمی‌توان از پوشش سقف و پشت بام در برابر آسیب‌ها حفاظت کرد، اما با شناخت عواملی که باعث خرابی پوشش می‌شوند، می‌توانید از خراب شدن زود هنگام آن جلوگیری کنید.

آببندی پشت بام در کرج و تهران

مواردی که باعث آسیب سقف خانه خواهد شد:تگرگ درشت: لایه حفاظتی بام خانه شما هرچه که باشد، نسبت به تگرگ‌های درشت آسیب پذیر خواهد بود. تنها تفاوت موجود در میزان آسیب دیدن پوشش محافظ است. برای مثال در صورتی که سقف خانه شما با ایزوگام پوشیده شده باشد، تگرگ می‌تواند آن را پاره کرده و به داخل نفوذ کند. همچنین اگر از سرامیک یا موزاییک ارزان و بی‌کیفیت روی بام استفاده کرده باشید، احتمال ترک خوردن یا شکسته شدن آن وجود دارد. برای جلوگیری از چنین آسیب‌هایی، باید یک لایه حفاظتی از ملات ماسه سیمان روی سقف خانه اعمال شود. قرار دادن وسایل سنگین و تیز: برخی افراد از پشت بام منزل خود به جای انباری استفاده کنند. قرار دادن وسایل مختلف روی پشت بام در صورتی که این وسایل سنگین یا تیز باشد، می‌تواند باعث آسیب روی پوشش حفاظتی شود. در نتیجه شرایط را برای نفوذ آب به پشت بام خانه باز خواهد گذاشت. به این ترتیب تا حد امکان، باید از جایگزینی پشت بام به جای انباری جلوگیری شود. البته در نظر داشته باشید این مورد برای برخی از انواع پوشش ممکن است پیش بیاید و همه پوشش‌های با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند بود.انواع پوشش‌های پشت بام: برای جلوگیری از نفوذ آب به پشت بام و حفاظت از سقف خانه، باید از پوشش‌های حفاظتی موجود روی بام خانه استفاده کنید. پوشش‌های پشت بام انواع مختلفی دارند و برای هر خانه متناسب با منطقه‌ای که خانه در آن قرار دارد، نوع خاصی از پوشش سقف مناسب است.

آببندی پشت بام در کرج و تهران

برخی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را با هم می‌بینیم:عایق قیرگونی: یکی از رایج‌ترین و کارآمدترین عایق‌هایی که برای انواع ساختمان‌های قدیمی و نوساز مورد استفاده قرار می‌گیرد، قیرگونی است. عایق‌های قیر گونی نسبت به برخی از انواع دیگر پوشش سقف قیمت ارزان‌تری دارند و در شکل یا رنگ‌های مختلفی عرضه شده‌اند. قیرگونی‌ها در دو دسته‌بندی کلی پشم شیشه و آلی وجود دارند. از مزایای قیر گونی می‌توان به تعمیرات بسیار آسان آن، قیمت پایین و مقرون به صرفه و مقاومت بالا در برابر آتش اشاره کرد. از معایب این پوشش هم باید احتمال رویش قارچ و کپک روی آن و دوام کوتاه مدت (15 الی 30 سال) این پوشش را نام برد. عایق سنگی: سقف‌های سنگی به عمر طولانی و ماندگاری بالای خود شهرت دارند. این نوع عایق هم نظیر عایق فلزی بسیار سنگین بوده و علاوه بر قیمت بالا، نصب آن کار دشواری است. اما در صورتی که توانایی مالی برای استفاده از این نوع عایق را دارید، مطمئن باشید یک عمر برایتان دوام خواهد داشت. عایق سقف کاشی: سقف‌های کاشی هم جذابیت خاصی داشته و هم دوام کافی دارند؛ اما برای داشتن دوام و ماندگاری به هزینه بالا در نگهداری و سرکشی منظم نیاز دارند. سقف‌های عایق کاشی بسیار سنگین بوده و حساسیت بالایی دارند. به همین دلیل راه رفتن روی این نوع سقف یا قرار دادن وسایل دیگر روی آن، باعث شکستن کاشی‌ها خواهد شد. عایق بتونی:سقف‌های بتونی نسبت به سایر سقف‌ها وزن کمتر، نصب آسان‌تر و در عین حال قیمت گران‌تری دارند. بهترین مزیت این نوع سقف‌ها، عدم نیاز به نگهداری و مراقبت است. سقف‌های بتونی دوام بسیار بالایی داشته و نگرانی برای شما ایجاد نمی‌کنند. عایق ایزوگام:  ایزوگام نوعی عایق است که با نوارها و رول‌های استاندارد و با درزبندی مشخصی اجرا می‌شود. درز بین نوارهای ایزوگام توسط شعله به هم جوش داده خواهد شد. ایزوگام نسبت به قیرگونی در اجرا سهولت بیشتری داشته و سبک‌تر است. بد نیست بدانید در مجموع ایزوگام و قیرگونی بیشتر از سایر عایق‌های موجود مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما در صورتی که قصد انتخاب عایق برای بام خانه خود را دارید، بهتر است در ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید و بعد با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه سکونت خود مناسب‌ترین نوع عایق را انتخاب کنید.

شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی میباشد:شماره تماس کارشناس فنی:09121754110